Враження від бети RAID: World War II

Піти з популярної, амбітної та дорогої студії із культовими іграми задля того, щоб самому розробити СХОЖУ гру — як це? Хотілося б дізнатися відповідь на подібне запитання в Іллі Петрусича.

Цей хлопчина був одним зі співзасновників студії Overkill, яка створила ігрову серію PayDay із десятками мільйонів гравців, проте… Ілля пішов. Пішов для того, щоб зараз запустити бету RAID: World War II (а в кінці місяця і реліз), ще одної гри про бандитів, тільки цього разу трохи старіших.

Що ж змогла показати бета-версія: чи є там щось нове, щось проривне і чи варто взагалі грати? Сьогодні поділюся з вами своїми першими суб’єктивними враженнями від цієї гри.

Ееее, це ж ПайДай1 Це ж ПайДай!11!!

RAID: World War II — це щось на кшталт симулятора надирання дупи нацистам, замаскованого під командну гру про виконання небезпечних спецоперацій.

А й справді, нацистів у цій грі десятки, сотні, тисячі. Вистрілюванням німців, у яких ще й руки з дупи, вам доведеться займатися постійно, а вони ж, лайнюки, люблять навалюватися десятками, немов орди зомбі, від чого не рятує навіть сьоме котяче життя.

Гарний краєвид, га?

Але все ж давайте спробуємо не про те, чим є гра, а про те, чим вона повинна бути.

На цей момент у беті RAID: World War II є п’ять командних завдань, а також навчання. Кожне завдання потребує приблизно 10-40 хвилин для проходження, впродовж яких потрібно якось завадити реалізації лихих задумів дядьки Гітлера (про нього ми ще поговоримо). То пограбувати шахту, то ліквідувати танкову базу, а то й взагалі підірвати повітряну кулю з гаубиць.

Звісно, грати можна і самому, але найкраще проходити місії все ж учотирьох, а ще краще, чітко розподіливши класи й обов’язки. Якщо ж граєте із незнайомцями, то це не катастрофа — у грі є зручний голосовий чат, який допоможе згуртуватися.

Так, ідея RAID’у (відкоментіть, якщо спочатку прочитали “Рейді” ;)) справді подібна до дилогії PayDay, проте, мені здалося, що грі це ніскілечки не заважає… але й не допомагає точно.

Котячі життя проти орди зомбі нацистів

Ох, про геймплей… Ні динаміки, ні стилю, ні зручності, нічого. Тоді для чого? Для чого було робити цю гру? Адже гра без хорошого ігрового процесу — непотріб.

І RAID: World War II тут справді нудна й одноманітна. Гра ніяк не заохочує грати, взагалі ніяк.

Бої занадто бездушні. Ось звичайній зброї чогось просто не вистачає. У хорошому шутері вона повинна грати своєю піснею на полі бою, прив’язуватися до гравця і ставати дещо особистою. А от у «Рейді» зброя справді бездушна, і вона не грає для вас цієї пісні.

Зокрема, пісні перешкоджають вже згадані вище орди нацистів, адже нацисти тут неймовірно тупі. Вони, судячи з усього, взагалі не користуються ніякою тактикою — просто стають у стійку при першій же можливості і валять вогнепалом як тільки можуть.

Дробовик — єдина зброя, від якої у цій грі не палає дупа

А коли ж боти зберуться до купи в рухому фаршировану котлетку, RAID: World War II починає жваво грати на нервах. І не рятують навіть котячі життя, адже вбивають гравця зазвичай із пострілу 30-го, якщо не користуватися аптечками. А навіть якщо ви померли, то напарник за кілька секунд може повністю відновити шкалу здоров’я.

Надмірна живучість теж згубно впливає на геймплей, демотивуючи вас грати вправно, згідно із тактикою, або принаймні ховатися в укритті.

Тож просто розумійте, що сенсу грати з розумом і не тонути у фаршированій котлетці разом із гранатою в руках майже немає, бо геймплей ніяк цьому не сприяє.

Ситуація трішки поліпшується, коли вкачатися до рівня сьомого-восьмого — тоді створюється ілюзія, що це не гра ідіотська, а ви професіонал, майстер стрільби з вогнепалу.

Це не птах, не літак, не супермен, це — наслідок сутички з вогнеметником

У грі навіть є [барабанний дріб] стелс. Було б вдалим жартом написати «Але краще б його там не було», проте стелс може і не менш поганий за зручністю і цікавістю від вищезгаданих перестрілок, але все ж результативний. Стелс дає можливість проходити гру з такою собі, але тактикою, не перестрілюючись із нескінченними зграями нацистів.

Коротше кажучи, те що ми побачили після шести змарнованих годин у RAID: World War II на місці хорошого геймлею виглядає нудно, примітивно і невдало.

Графоній

Надворі 2017 рік, проте RAID: World War II, мабуть, трохи загубилася в часі, адже картинка, освітлення й атмосфера гри застрягли десь у році 2012-му.

Графіка дуже спрощена і різка, без хорошого освітлення. І без атмосфери теж, без тієї нотки, яка може і найгіршу графіку зробити у ваших очах прекрасною. Але ні дух Другої світової, ні якийсь інший дух чи колорит у грі не відчувається.

Звільніть мальовничу природу Європи від нацистів!

Відповідно, є питання й до оптимізації, хоча про це зараз не варто балакати, бо ж говоримо сьогодні про бету, а не завжди в іграх і на релізі хороша оптимізація.

П’ятдесят відтінків сцен із Гітлером

Для мене єдиним абсолютно хорошим і вдалим аспектом RAID’у видався дизайн.

Червоно-чорні світлі тони з простою анімацією та зручним розташуванням інтерфейсу тішать око. Інтерфейс не нав’язливий і зрозумілий, а що та як працює можна зрозуміти інтуїтивно.

Фільмовані вставки теж дуже круті, ще й діляться на кілька видів. Є вступне відео, ролик при початку навчання, а також кумедні сценки зі злим/радісним Гітлером, які з’являються одразу ж після завершення місій — дуже хороша та влучна штукенція.

Також більш-менш вдалою й милозвучною вийшла музика.

Такі речі, як оптимізація, ШІ, динаміка та інші іржаві шестерні в RAID: World War II може й замінять після релізу, проте більшість проблем гри залишаються глобальними і, мабуть, нестимуть свій негативний вплив на забавку вічно.


Плюси: дизайн, сценки з Гітлером, музика

Мінуси: все інше


 

Vitaliy Poberezhniy
Vitaliy Poberezhniy Журналіст, коректор, перекладач-початківець.
Коментарі
  • Мега Пихарь
    Мега Пихарь • 24.09.2017 15:31

    Текст написаний так, як будто його писав школяр. Де об’єктвна оцінка, описи ефектів (текстури, ефекти і тд і тп). Що це за крихкі, і убогі судження?

    • Vitaliy Poberezhniy

      Текст писав школяр, проте такий, що має дворічний досвід своєї справи. Це враження від бети, а не повноцінний огляд, тож про об’єктивну оцінку й мови бути не може. Текстури, ефекти? Не бачу сенсу в таких деталях. Текст має бути невеликим і зрозумілим, вдаватися в деталі не бачу сенсу. Все одно графіка може поліпшати після виходу гри. Якщо ти сам себе поважаєш, то відповіси контраргументами на те, що я написав.

      • Мега Пихарь
        Мега Пихарь • 24.09.2017 19:03

        Дворічний досвід чого? Школярства? Так він у 2гому класі? Це пояснює убогість судження. І бідність тексту, зокрема мови. Мало аналогій, уподібнень та звичайних суджень. Текст рівня Донцової. В адресу гри йде купа негативу, але пояснення йому немає. “Ох, про геймплей… Ні динаміки, ні стилю, ні зручності, нічого.” – і жодного обгрунування. А чому? Бо автор просто не може обгрунувати свою думку, хоча він “дворічний досвідчений школяр”. Текст вийшов невеликим – так? Зрозумілим – ні. Звичайно не бачиш сенсу в деталях – ти ж і про важливіші речі не можеш нормально написати, куда там про деталі.

        • Vitaliy Poberezhniy

          “В адресу гри йде купа негативу, але пояснення йому немає. “Ох, про геймплей… Ні динаміки, ні стилю, ні зручності, нічого.” – і жодного обгрунування. А чому?”

          Серйозно? Через один абзац починається обґрунтування моєї думки. Я розповів про тупий штучний інтелект, про незручність геймплею, про стелс, про типи боїв, про рівень графіки, про дизайн.Розмову можна було закінчити ще тоді, коли ти ввімкнув агресію, що довело твою некомпетентність, але я все ж зараз натисну enter.

          • Vitaliy Poberezhniy

            “В адресу гри йде купа негативу, але пояснення йому немає. “Ох, про геймплей… Ні динаміки, ні стилю, ні зручності, нічого.” – і жодного обгрунування. А чому?”

            Серйозно? Через один абзац починається обґрунтування моєї думки. Я розповів про тупий штучний інтелект, про незручність геймплею, про стелс, про типи боїв, про рівень графіки, про дизайн.Розмову можна було закінчити ще тоді, коли ти ввімкнув агресію, що довело твою некомпетентність, але я все ж зараз натисну enter.

          • Мега Пихарь
            Мега Пихарь • 24.09.2017 22:02

            Та ти багато про що писав, тільки в тебе воно все вмістилося в одне речення. Якщо говорять що “Короткість – сестра таланту” то ти це без проблем спростовуєш. Єдине що більш менш описано – це штучний інтелект. І то, пояснень його тупості немає. І решта речей – 1-2 речення що описати. Візьмемо стелс – 3 речення. 1 речення про те що він є. Друге – що він поганий. Третє – що від нього є якийсь результат. Опис ігрового процесу у режимі стел – відсутній. Як виглядатиме стелс – та навіщо. Ти ж можеш просто написати що він поганий, і навіщо школяру обгрунтовувати свою думку. Графіка – сказати про 2012 рік? Серйозно? Тоді коли вийшов Хітман Абсолюшн, третій Мас Ефеки, третій Фар Край etc…. і сказати що тут ми побачимо щось схоже?

            Ну, і окреме тобі за логічну побудову “Агресія – значить некомпетентність”. Ти реально убогий.

        • Vitaliy Poberezhniy

          А, я зрозумів. Якщо ти не звичайний гейтер, то у тебе дуже неправильне уявлення про публіцистику. А ще неадекватність випирає.

          • Мега Пихарь
            Мега Пихарь • 26.09.2017 12:34

            Гейтер? Це ще що за х…? Я вже зрозумів що в тебе бідний словниковий запас, але ж не настільки. Крім того – ти не заперечив жодного аргументу. Це не публіцистика – це так, недобложик.

  • КГАМ • 24.09.2017 20:24

    Пайдай? Вистрілюванням? Далі того вступного абзацу не читав. Автор, вбийся.

      • КГ/АМ • 25.09.2017 19:27

        Бля, навіть читаючи по діагоналі, аби не знудило, мене вивертає від цього лайна.

        створила ігрову серію PayDay із десятками мільйонів гравців – хуясє, мільйони гравців створювали гру. Збс.

        Про те шо реліз запускають, я теж вперше взнав з цієї “статті”. Першовідкривачі однако в опенгеймера завелись.

        Чаому надирання дупи німцям противставляється неебезпечним операціям я взагалі хз. Шо ти цим намагався сказати я нієбу прост.

        Вистрілювати? Лайнюки? Сьоме котяче життя? Валять вогнепалом? Тут як і раніше, прохання просто вбитись. Ну не вмієш ти в описи, нахуя братись?

        Повітряна куля з гаубиць це просто ололо. Ще одне відкриття машинобудування походу.

        Про порівняння з фаршированою котлеткою і спробами “потонути” в ній, це взагалі ОМГ. Ти, блять, в свому 12річному житті хоть раз бачив фаршировану котлету, щоб наводити таке порівняння? Навіть третьокласники не додумаються до такого долбоєбізму, а це діти які мені на презентації ігор приносять МКХ. Тобі ще до них тянутись, оказується, треба.

        Ну і на місці редактора опенгеймера (хоча те, що це гавно випустили на сайт, говорить шо його нема) заборонив тобі використовувати слово “але” нахуй взагалі. Бо ті речення в які ти їх суєш це просто верх йобнутості.

        Все. Пішов блювати. Жаль шо на сайті не можна взяти і поставити автора в чорний список, шоб навіть не бачити його гівна в стрічці.

        • Vitaliy Poberezhniy

          Чесно, більш інвалідної критики я ще не бачив. Це пробиті й стеля й підлога одночасно.

          • КГ/АМ • 27.09.2017 00:27

            Ох єбать, я бачу у тебе ше его роздуте не меше ніж у якогось івангая. Маля, йди краще в школу, вчися. А не сери тут розповідями про публіцистику (в якій ти ніхуя не шариш). Не говорячи уже про те лайно, яке ти називаєш “першими враженнями”. Не дай бог тобі дадуть статті писати, можна буде вважати шо опенгеймер отстаточно вмер.

  • Bellum
    Bellum • 28.09.2017 10:17

    Не заходив сюди 2 роки з часів срачу з приводу піратства. Проблема статті заключається в тому що гра просто не достойна статті. Хлопці вам пора знову робити те, що ви робили на початку! Відоси Опенгеймер нювс і т.д. ось що робило цей ресурс оригінальним і прикольним. Я досі пам’ятаю старі відосіки з озвучкою Ібрагімова.

    Соррі за оффтоп.

    • Олег Онопрієнко
      Олег Онопрієнко • 28.09.2017 14:21

      Помним, скорбим…

    • Vitaliy Poberezhniy

      Та норм) Чим гірша гра, тим цікавіше читати статтю, в якій її лайном поливають 🙂