Total War: Shogun 2: Fall of the Samurai

TWS2-Fall-of-Samurai-Logo

[bq_left]І переможець, і переможений лише крапля роси, лише розчерк блискавки – ось правильний погляд на світ.”

Оуші Еситака (1507-1551)[/bq_left]

О, дивна країно Японіє! Тільки отримавши добрячого стусана, ти збираєшся із силами і демонструєш світові свій потенціал. Так сталося і в 19-му столітті, коли ВМС США під командуванням Меттью Перрі (не той, що актор із «Друзів») змусила японців перейняти західний спосіб життя. В результаті, маловідома аграрна країна стала однією із найпотужніших світових держав. Однак, цьому передувало ламання застарілої системи, що вилилось у криваву громадянську війну. Саме про ці переломні події і розповідає доповнення Fall of the Samurai до покрокової стратегії з боями в реальному часі Total War: Shogun 2.

Самурай помре від власних рук…

У другій половині 19-го століття в Японії відбулися дуже круті зміни. Середньовічна феодальна система вкрай застаріла і зумовила страшенне технічне відставання країни. Така ситуація підштовхнула підприємливі Сполучені Штати до дій. Не дуже делікатні американці дозволили собі припаркувати біля столиці Японії військову ескадру і, кокетливо пострілявши з гармат сигнальними  набоями, дохідливо натякнули, що рознесуть на друзки весь архіпелаг, якщо Країна вранішнього сонця, не припинить самоізоляцію.

Сьогун страшенно засмутився, однак підписав вкрай невигідні міжнародні угоди, котрі невдовзі викликали в державі економічну кризу. Саме це підштовхнуло вірнопідданих японців згадати про свого Імператора (який лише формально був правителем) і повернути йому реальну політичну владу. Зрозуміло, що консерватори і не дуже ідейні проте дуже жадібні феодали не захотіли віддавати свої привілеї і кинулися захищати сьогуна. В результаті в Японії розгорілась громадянська війна, котра ввійшла в історію під назвою Босін.

269615

 

Ворог не розбитий, тому я не загину в бою

Перше враження про гру склалося неоднозначне. З однієї сторони, рівень графіки серйозно покращився, аддон доповнили розумною кількістю нововведень, але з іншої – в геймплеї не з’явилось нічого кардинально нового. І хоча спосіб ведення бою змінився (тепер домінують лінійні війська), однак щось подібне ми вже бачили у Empire: Total War. Автор огляду трохи побурчав з цього приводу, поділився з монітором своїми креативними міркуваннями про перенесення подій аддону у інший, неяпонський сеттинг і незчувся, як… загрався. Адже геймплей серії, налагоджений за ціле десятиліття мов швейцарський годинник, вміє чіпко полонити любителів стратегій і не відпускає аж до фінального ролика.

Змін в аддоні не так багато, як хотілося б, проте вони відчутні. Віднині з іноземцями (Франція, Великобританія та США) тепер можна не лише торгувати, але й наймати їхніх легіонерів. Задля цього необхідно розвинути свій морський порт до певного рівня. І хоч це тривалий та дорогий процес, однак іноземна морська піхота варта затрачених зусиль, оскільки це одні з найсильніших юнітів у грі. Саме через це, задля балансу, розробники обмежили максимальну кількість іноземних бійців, котру можна найняти (на високому рівні складності – це лише три загони).

62244

 

Той, хто полює на оленя, не милується горами

Історичний вплив іноземців відобразився також і в економічній складовій гри. З’явилось багато «неяпонських» споруд, наприклад, фабрики чи заводи. Такі будівлі приносять благо для держави у вигляді підвищення доходів провінції, але вкрай агресивно сприймаються місцевим населенням. Незадоволені модернізацією аборигени тільки й очікують, щоб підняти бунт. Доводиться цьому запобігати, будуючи споруди, котрі утішають вразливу національну свідомість, наприклад, салон для гри у маджонг. А для закріплення спокою є сенс витратитись ще й на будівництво поліцейських дільниць.

Торкнулися зміни і агентів. Наші старі знайомі – гейша і ніндзя (перейменований у сінобі), отримали нові навики. А хитрого мецуке замінили аж два агенти – Ісін-сісі та Сінсенґумі. Останні піднімають моральний дух армії і ведуть пропаганду серед населення на підтримку Імператора (Ісін-сісі) чи Сьогуна (Сінсенгумі). Монахи та проповідники зникли, але з’явився ще один новачок – іноземний найманець. Хоча якщо чесно, то автори ввели його заради кількості, адже унікальними його вміння не назвеш – майже всі вміння найманця дублюють функції сінобі та Ісін-Сісі/Сінсенґумі .

6995tws2_fall_of_the_samurai_a2_final_flat

 

У зворотного боку теж є зворотний бік

Кардинально змінилась також функціональність і значення флоту. Якщо не розвивати його, то можна несподівано для себе зазнати поразки. Адже ворожі кораблі не стануть панькатися, а методично обстріляють порти і перекриють торгові шляхи, позбавляючи головного джерела прибутків. І навпаки, маючи потужний флот, можна не лише ворога поставити у скрутне фінансове становище, але і поруйнувати його міста чи добряче поскубати армію. А якщо її затримувати за допомогою диверсій сінобі, то можна взагалі знищити виключно корабельними гарматами. Флот також стане у пригоді і в сухопутній битві, за умови, що вона відбувається недалеко від моря, бо тоді полководець може запросити його вогневу підтримку. Серйозних змін зазнали і морські бої. Тепер для перемоги не достатньо зібрати ескадру побільше, але ще й потрібно прокачати її, обшивши бронею та озброївши розривними снарядами і торпедами.

62253

Однак, Вікторіанська епоха асоціюється для нас не лише з пароплавами, але ще й із залізницями. Не забули про них і англійські розробники.  Хоча, на наш погляд, реалізовані залізниці у грі не дуже вдало. Насправді ідея з пришвидшеним транспортуванням військ за допомогою залізниці дуже хороша, але на жаль, в Fall of the Samurai можна побудувати лише магістраль з одного краю острова Хонсю в інший. Тобто, для більшості провінцій така розкіш недоступна. Крім того, штучний розум опонентів не здогадується будувати залізницю і ця почесна місія залишається прерогативою гравця. В результаті, перевозити потягом війська можна лише по власній території і особливої користі це не приносить, хіба що війна йде на два фронти в різних кінцях мапи.

Головна ж відмінність аддону в тому, що армія та спосіб ведення бою кардинально відрізняються від тих, котрі були в основній грі – тепер гвинтівки та револьвери панують на полях боїв. А тому, наймати бійців ближньої дистанції немає жодного сенсу, навіть для захисту фортець, хіба що як охорону для гармат. До речі, артилерія стала справді потужною силою, як в плані дальності так і по руйнівному потенціалу. А модний нині в іграх кулемет Гатлінга робить однаково безпорадною, будь яку піхоту, незалежно від того чи це боязкі асігару чи блискуче треновані самураї. Тобто, проект достовірно ілюструє, що уже в 19 столітті перемогу приносили кулі, а не вістря мечів.

До речі, цікавим нововведенням в грі стала можливість під час проходження одиночної кампанії воювати не лише зі штучним інтелектом, але й обирати своїм суперником в кожній битві реальну людину.

Shogun-2-Fall-of-the-Samurai-preview-3

 

Думка трохи швидша за меч

Мультиплеєр особливих змін не зазнав. Як і в Total War: Shogun 2, нам надається можливість обрати свого персонажа, сформувати його зовнішній вигляд і спробувати завоювати Японію, приймаючи участь у баталіях, де ворожою армією керує інша людина. Нам як і раніше надають можливість розвинути уміння свого персонажа, зібрати корисних супутників і перетворити свою армію новобранців у елітні загони ветеранів. Взагалі, розробники все більше підштовхують своїх фанів до мережевої гри, надаючи широкі можливості для створення та розвитку індивідуального персонажа та мотивуючи гравців різними цяцьками, як наприклад, величезним вибором обладунків та купою steam-досягнень.

Наше життя – сон у сні…

Графіка, в аддоні значно покращилась. Creative Assembly, як завжди велику увагу приділяє цій складовій гри. Однак, цього разу автори перевершили всі сподівання і суттєво покращили її не лише в режимі баталій, але і на глобальній мапі. Саундтрек залишився без змін, однак, це не викликає нарікань, бо чудесна музика органічно вписується в сеттинг гри.

Розробники з Creative Assembly знову виправдали довіру. Аддон  Fall of the Samurai, створено за правилом «того ж, але побільше», тобто як і належить доповненню, він не шокує фаната радикальними нововведеннями, але тішить покращеною графікою, новим способом ведення бою та балує потужною артилерією. В стратегічному плані, гра збагатилась військово-морськими силами, що стали серйозною складовою, ігнорувати котру – смерті подібно.

2012-05-05_00006

Р.S. Ми радимо розпочинати своє знайомство з проектом із «Історичних битв». Вони не лише цікаво ознайомлять із важливими етапами війни Босін, але й допоможуть зорієнтуватись, як краще воювати в одиночній компанії.

***

Цікаво

В аддоні Fall of the Samurai вперше в історії серії Total War реалізовано відеонавчання.

Автор огляду: Олег Тітов

Редагування: Олег Онопрієнко (dezmond)

Олег Онопрієнко
Олег Онопрієнко twitter @o_odez
Коментарі
    • 4LEN!N • 29.06.2014 15:28

      Краще пізно, ніж ніколи ;0

    • Олег Онопрієнко
      dezmond • 29.06.2014 16:55

      KoNoR маєш рацію, в нас ще багато оглядів але вже пізно їх опубліковувати, тому сидіть з носом.
      Від кого але від тебе я не очікував.

      • Rafik_opresed
        Rafik_opresed • 29.06.2014 22:51

        то мій огляд на Алісу не опублікують??((( життя втратило сенс, все тлєн((

  • Santiago TSony
    Santiago TSony • 02.07.2014 17:53

    Total War краще, що є у світі стратегій!

    • Олег Онопрієнко
      dezmond • 02.07.2014 19:33

      Перефразую: “Total War єдине, що лишилося у світі стратегій!”