The Long Dark

Як довго сучасна людина зможе протриматися без благ сучасної цивілізації? На самоті, не сподваючись на допомогу… Хоча безлюдне життя і здається страшним в психологічному плані, але це не складніше, ніж те, на що ми мусимо йти заради виживання. Потрібно вижити всупереч всім обставинам, створеним нещадною природою. Природою, яку недооцінювали.

Люди вважали себе володарями світу, але в одну мить все змінилося. Стався глобальний катаклізм, викликаний геомагнітним штормом. Він знищив усе, що людство створювало і удосконалювало століттями. Клімат також змінився. Тепер не буде теплих днів, коли можна було поніжитися на сонечку чи почитати книжку під світлом електролампи. Лише безкраї сніги та нещадні морози… І дикі звірі. Природа показала, які люди насправді беззахисні і незначні для цього світу. Вони не очікували такого повороту подій і тепер жорстоко поплатилися. Більшість піддалися паніці або ж звіриним інстинктам самозбереження. Ця зима покаже, хто є хто. І тривати вона буде довго, як і та темрява, що огорнула цей світ…

Так починаються події гри The Long Dark від канадської незалежної студії Hinterland Studio Inc., яка налічує всього 7 осіб. Вийшла гра у 2014 році в Steam Early Aссess, хоча повноцінно до моменту написання цього огляду так і не зарелізилась. Щодо самої студії, вона складається з ветеранів ігропрому, вихідців із UbisoftRecic Entertainment, Volution, Bioware, Bethesda.



Ця страшна подія випала на долю нашого протагоніста Уілла МакКензі – простого пілота, який через  батьківські гріхи почав займатися авіаперевезенням контрабандних товарів. Під час одного польоту в один із віддалених районів Аляски, Уілл помітив таємниче північне сяйво. Всі прибори літака вийшли з ладу. Сталася авіакатастрофа… Тепер наш герой повністю безпорадний посеред здичавілих, безлюдних просторів північної Америки. Але він виживе, тому що в його серці залишилася надія ще раз зустріти свою кохану Анну. За неї також можна пограти, тому що в The Long Dark гравцю дають вибір із двох персонажів різної статі.

Хоч передісторія гри та персонажі добре прописані, але повноцінний сюжетний режим відсутній. Це все тому, що гра досі знаходиться в розробці. Натомість, нам дають спробувати два інших режими – виживання та випробування. У режимі виживання герой, власне, мусить виживати. Ми можемо вибрати стартову локацію. На момент останнього оновлення для вибору доступно шість великих локацій.

Оскільки ми знаходимося у відкритому світі, то можемо пересуватися між локаціями. Часто для переходу використовуються зовсім інші території. Загальний розмір всіх карт приблизно становить 161 кв. км. Але це розмір карт, а не доступного для геймплею простору, тому світ буде набагато менший. Хоча, це не катастрофічно.

Основна місія першого режиму – вижити якомога довше будь-якими способами. Фактично це єдине, що мусить робити гравець, інші місії кожен домальовує собі сам, наприклад: знайти гвинтівку чи скрафтити шубу з вовчого хутра. Другий режим полягає майже у тому самому, але підкріплений певними місіями, умовами їх досягнення та обмеженнями, що накладаються на гравця. Також в цьому режимі ми не можемо вибирати рівень складності, тому що він уже заданий умовно. Рівнів складності тут, до речі, чотири. Якщо обрати останній, то неможливо обрати стартову локацію (яку вже вивчив уздовж і впоперек).

Геймплейно виживання тут досить реалістичне. У персонажа немає необмеженого інвентарю. Він втомлюється, мерзне, потребує сну та їжі. Можна навіть умерти від зневоднення чи банального розладу шлунку, якщо вчасно не вжити заходів, тому не варто нехтувати хоч якимись характеристиками і надовго залишати персонажа без догляду, щоб заварити собі чайку. На життя нашого протагоніста впливають багато природних чинників: температура повітря, швидкість вітру і те, яка погода за вікном нашого сховища.

Коли йде сніг, то краще не виходити на простори канадських лісів, тому що легко заблукати в нещадній завірюсі і просто замерзнути, а якщо провалитися під лід, то в кращому випадку наш герой буде пересуватися в мокрій одежі, через що буде набагато швидше замерзати. Щодо одягу, то кожна річ також має свої характеристики. Так, наприклад, хутряне пальто дає бонус до тепла, а от шкіряна куртка дає бонус від промокання. Взагалі геймплей тут дуже крутий і має багато своїх тонкощів, про які можна розповідати довго. Про те, наприклад, як довго тікаючи від вовків з зажатою клавішою «shift» можна вивихнути ногу, чи як втрачаються дорогоцінні калорії із законсервованої банки персиків, якщо відкривати їх ножем, а не спеціальним пристроєм. Але мусимо перейти до графічного та музичного оформлення гри.

Графіка гри доволі проста, мінімалістична і стильна. Вона наче і не є такою особливою та не вражає такими пейзажами, як ігри ААА-класу рівня The Witcher 3: Hild Hunt, але через свій індивідуальний дизайн їй вдалося виділитися серед інших проектів. Розробникам вдалося зробити свою гру красивою в графічному плані, через простий дизайн і скромність, і це неабияк підкреслює атмосферу гри. Великим плюсом гри є звуковий супровід, що доповнює графіку у створенні особливої атмосфери. Часом через завивання вітру в грі починаєш на собі відчувати холод та напругу того світу, які з  іншої сторони екрану. Неперевершений музичний супровід, який віє нотками спустошеності, одночасно лякає і зачаровує, ще більше закохуючи у цю гру.

Голосами МакКензі та Анни стали актори озвучки Mark Meer і Jennifer Hale, відомі за озвучкою чоловічої та жіночої іпостасі Шепарда в трилогії Mass Effect. Також відомо, що до складу акторів озвучки приєднались Солід Снейк (Metal Gear) – David Hayter та чувак, який озвучував Адама Дженсена в нових частинах Deus Ex (Human Revolution, Mankind Divided) – Elias Toufexis.

Нетривіальна графіка, звуки природи та музика разом створюють реалістичний антураж незабутньої подорожі, який у доповнені з крутим геймплеєм, змушує неодноразово заходити в гру, щоб вижити там якомога більше днів.

Оскільки гра ще знаходиться в розробці, її постійно оновлюють, додають нові карти, речі і багато іншого. З самого початку вона була сирою, і було доступно тільки дві карти. З того моменту багато чого змінилося. Кардинально перероблено інтерфейс, оновлено графіку та додано декілька нових ігрових плюшок, наприклад – можна одягати дві шапки і підштанники, додано можливість прокачування своїх скілів та розширено систему крафту. З виходом сюжетного режиму гра вийде у повноцінний реліз. Зараз The Long Dark доступна на Windows, Mac OS, Linux, Steam OS та XBox One.

Олег Шефер a.k.a. Killer
Олег Шефер a.k.a. Killer Rock & RPG
Коментарі

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

  • Neleg@l
    Neleg@l • 03.03.2017 09:42

    Чудова гра! Тільки часу віднімає – дай Боже…

  • Іван Янковий

    Я три місяці залипав в неї 🙂 Усю зиму фактично. Здобув усі ачівки, усі випробування пройшов і потім ще наловчився виживати на максимальному рівні складності використовуючи лупу і рибну ловлю. Щоправда більше 25 днів на максимальному так і не вдалось прожити, бо на вовках помирав випадково, але якось спробую хоча би 50 днів прожити, і буду вважати місію виконаною. Ну а потім буду чекати релізу 🙂 Одна з найулюбленіших моїх ігор тепер.