Сповідь фана Assassin’s Creed. Частина ІІ

oArFPm5cVuE

Продовження статті про всесвіт Assassin’s Creed. Першу частину читайте тут.

Початок революції

З 2009 по 2011 роки вийшли три частини Assassin’s Creed, дві з яких поступаються попередниці. Не став винятком і 2012 рік, серія перетворилася на Call of Duty у своєму жанрі. Гравці забили на сполох і лише в Ubisoft залишалися спокійними.Терпіння фанів на межі, вони очікують революції в серії, і ми таки отримали цю революцію, як в прямому так і в переносному значенні.

Видавець оголосив, що нове Кредо матиме у своїй назві «трійку», а сама гра розробляється вже 3 роки. Але як? Кожен рік виходить нова гра, про які 3 роки ви говорите? І на це питання знайшлася відповідь. Річ у тім, що два доповнення до Assassin’s Creed ІІ – Brotherhood та Revelations розроблялися не основною студією. У Ubisoft Montreal лише приймали кінцевий продукт, а самі ж працювали повністю над новою грою. Це заспокоїло геймерів, тож їх гнів притих.

Тепер же найбільшою таємницею залишався сеттінг, в якому буде відбуватися гра. І тут пішло поїхало, що тільки за чутки не ходили мережею: Єгипет часів фараонів, Франція під час революції, індустріальна Англія, Династія Цін в Китаї (що було б логічно, зважаючи на мультиплікаційний фільм Assassin’s Creed: Embers), феодальна Японія, до якої я найбільше був прихильний. Але тут нас очікував великий сюрприз. Дії гри будуть відбуватися в часи Війни за незалежність  США. Моїй радості не було кінця, адже мені дуже подобається історія США, а сам період революції, один з найцікавіших для мене (кращими я вважаю лише громадянські війни в США та Японії відповідно).

Коли показали перший геймплей я був просто в екстазі! Спостерігаючи на своєму моніторі, як головний герой рубає на шмаття солдатів в червоних мундирах томагавком, було неймовірно круто, мені відразу згадався фільм “Патріот”, з Мелом Ґібсоном у головній ролі. Окрім томагавка в грі буде зміна сезонів, тож нас очікують суворі зими американської півночі, а сам сніг буде впливати як на вашого персонажа, так і на його ворогів. Але не всі були так задоволені сеттінгом гри як я. Головною причиною цього незадоволення стало відсутність високих будівель в колоніальній Америці. На що хлопці з Ubisoft спокійно відповіли: «А як же дерева?». Дерева? Хвилиночку, постривайте, у нас буде змога стрибати по деревах, як Тарзан? «Авжеж і навіть більше того, ви зможете лазити по скелях» – з повною серйозністю сказали франко-канадці. Для втілення всіх цих нововведень був розроблений рушій Anvil Next.

Знову Ubisoft почала дискримінувати РС гравців. Спочатку компанія заявила, що нова частина забавки не буде підтримувати керування мишкою й клавіатурою, але завдяки петиції геймерів від цієї ідеї швидко відмовилися, а за тижні до виходу гри, РС версію знову перенесли, цього разу лише на місяць, за що й на тому подякуємо. Але до виходу гри ще залишалося чимало часу, тож я з жадібністю переглядав нові щоденники розробників, та мов губка всмоктував інформацію про гру.

Я вирішив знову придбати ліцензійну версію гри, але не звичайну, а колекційну. Причиною придбання колекційки декілька. По-перше, Assassin’s Creed моя найулюбленіша гра. По-друге, як я вже зазначав вище, події гри будуть відбуватися під час Війни за незалежність США. По-третє, це буде закінчення історії Дезмонда Майлса. По-четверте, я хотів залишити на спогад щось більше ніж просто диск з грою. Ну і на останок можливість грати в мультиплеєрі, хоча в Assassin’s Creed це для мене найостанніша потреба.

Різноманітність видань Assassin’s Creed було, хоч лопатою греби, але найбільше виділялися два варіанти: Freedom Edition та Join or Die Edition. Я довго вагався, який саме варіант придбати, і все ж зупинився на Freedom Edition, але на жаль за тиждень до релізу постачальник гри відмовився завозити колекційку в Україну. Отже в мене не було іншого вибору окрім як зробити перед замовлення на Join or Die Edition. Чим ближче наставав час виходу гри, тим більше мене почала захоплювати одержимість, яку я старанно приховував. Майже кожного вечора перед сном я дивився unboxing колекційки, що ще більше посилювало мою жагу. А кляті консольники почали спойлерити сюжет гри.

І от здійснилось! Масивна коробка з грою була у моїх руках, трішки повитріщавшись на неї, я дбайливо поклав її до сумки. У мене навіть не вистачило нервів довезти коробку додому, тож я зробив власний unboxing у своєму авто. Обережно позбувся захисної плівки, хвилювання витало у повітрі, по моєму тілу пробігло тремтіння, ніби я відкриваю не картонову коробку, а ящик Пандори, хоча я вже кількасот разів бачив, що мене очікує в середині, відчуття чогось таємничого не покидало мене. Пахощі свіжовидрукуваного паперу був для мене як наркотик, боже який класний запах! Ця запашність йшла від  щоденника Джорджа Вашингтона, який містить в собі багато таємниць. Наприклад деякі сторінки склеєні, тож щоб дізнатися їхній вміст необхідно їх розрізати, що я і зробив з хірургічною точністю та витримкою. Сам щоденник написаний оригінальним шрифтом англійською мовою, що для мене є більше плюсом, ніж мінусом. Також до складу колекційного видання входила монета з логотипом ассасинів з одного боку, та їхнім символом – орлом, з іншого, на якому викарбуваний напис AnimusUnum, що в перекладі з латині означає Однодумці. Сама монета знаходилася у спеціальному мішечку, який також мав логотип братства. Ну і звичайно сам диск з грою та ключ, для відкриття додаткового контенту. Залишилося лишень інсталювати гру…

Новий Світ

Як і решта серія ігор Assassin’s Creed третя частина починається з Дезмонда. Ребекка, Шон та батько Дезмонда, який також є главою ордену ассасинів, разом з Дезмондом прибувають до старого кургану. Частинка едему, або ж просто яблуко, відкриває потаємний хід до своєрідного сховища Юнони та їй подібних. Саме тут ассасини будуть шукати спосіб, як врятувати планету. Хочу зазначити, що у кожній частині гри, модель Дезмонда змінюється, і у третій частині вона найгірша, ніби зовсім інша людина стоїть перед тобою. Чому розробники маніпулюють його зовнішністю не відомо, можливо це так діє на нього ефект просочування? Щоб не гаяти часу головний протагоніст серії береться відразу до діла.

Після того як ми згадали керування в грі, нам дають можливість здійснити перше вбивство в лондонському театрі. Прокрадаючись через лаштунки сцени ми досягаємо нашої цілі. Коли ж зі справою покінчено, лишається лише тихо та без метушні покинути заклад. Щоб уникнути переслідування наш вбивця – Хейтем Кенуей відправляється до Нового Світу. Подорож пройшла не без інцидентів, але Хейтем дістався Терри Нови цілим та неушкодженим. Прибувши до Бостона відразу кидається в очі кількість люду навколо, ігровий світ переповнений NPC, а найголовніше, що всі вони заклопотані своїми справами: торговці пропонують свій товар, міські хлопчиська бігають поміж юрби та будинків, патрульні слідкують за порядком, тільки от одного грабіжника і не вгледіли, останній поцупивши чийсь гаманець побіг навтьоки, спантеличена  жертва лише й може, що кричати «Ловіть його!», та вже пізно, крадій тінню пробіг за ріг вулиці й зник у невідомому напрямку.

Assassins-Creed-3-screenshot-04

В Бостоні я зустрівся з першими багами. Розробники разом з виходом гри на РС випустили патч 1.1, який виправляв купу помилок, але проблема була не так в самих багах, як в поганій оптимізації. В Бостоні рівень fps падає до рекордно низьких 8 кадрів/секунду! А зменшення налаштувань графіки лише частково поліпшує ситуацію. Найсмішніше те, що у вас може бути Radeon 7950, але гра все одно гальмуватиме, натомість у власників відеокарт покоління яких на два гірше за ваше, гра може йти плавно й без лагів. Те саме стосується власників Nvidia, але там ця проблема зустрічається рідше. Нам вже пообіцяли патч 1.2, але коли він з’явиться невідомо. Тож у мене не залишалося вибору як з горем навпіл проходити гру. (Зараз вже доступний патч 1.5, але проблему з низькими fps ще досі не вирішено)

 

У Хейтема є власний список, ні не жертв, а ймовірних союзників. Щоб приєднати їх до своїх лав, нам потрібно виконати кілька завдань. В одному з таких завдань Кенуей допомагає втекти одній індіанці на ім’я Гандзідзіо з племені Могавк. Згодом співпраця з племенем стає більш тіснішою, як і стосунки між англійцем та індіанкою. Гандзідзіо чекає на дитину, але Хейтем виявився не благородним дворянином, а підлим тамплієром. Відданість своєму обов’язку не може переплітатися з особистим життям, тож тамплієр іде своєю дорогою. В таких випадках згадуються слова великого поета, але перефразовані під наш випадок: «Кохайтеся чорноброві та не з тамплієрами». Мені відразу впало в око дивність союзників Хейтема, занадто вони розкуто вели себе як для ассасинів. Орден починає свою діяльність в 13-ти колоніях і міцно укорінюється в усіх сферах суспільства.

 Знайди свій шлях

Радунхагейду – плід кохання Хейтема та Гандзідзіо. Індіанець, але світліший за інших – метис. Колоністів стає дедалі більше, вони починають селитися на землях племені без дозволу, це створює напруженість між народами. За іронією долі селище в якому живе плем’я Радунхагейду зазнало нападу з боку Чарльза Лі – правої руки Хейтема. Це був показ сили, щоб довести дикунам, що тепер їхні володіння належать білим. Багато хто цей напад не пережив, серед жертв також Гандзідзіо. Хлопчик дуже страждав після смерті матері, ним почало опікуватися плем’я, а самому Радунхагейду почали снитися дивні сни.

5rJcUjpl_MIДорослішаючи він зрозумів, що повинен знайти таємничий символ, який постійно ввижався йому – герб братства ассасинів. З настановою від старійшини, Радунхагейду відправляється на пошуки істини. Долаючи милю за милею наш герой врешті решт знаходить, те за чим він прийшов. Але так просто до братства не беруть, тож Радунхагейду довелося показати свої бойові вміння. Тепер він має свого власного наставника – Ахілеса. Один з перших колоніальних ассасинів навчає молодого Радунхагейду мудрощам братства. Індіанець старається зі всіх сил, поступово він удосконалив свої навички та вміння, а Ахілес розповідав йому історію братства, його походження, за що вони борються. Радунхагейду – симбіоз Альтаїра та Еціо, щось середнє між цими двома, який має свої власні особливості. Щоб ніхто не дізнався про походження Радунхагейду, Ахілес вирішив дати йому більш притаманне ім’я. Відтепер його кличуть Конором.

Отримавши від наставника, святу святих, вбрання ассасина та приховане лезо, Конор готовий вершити правосуддя задля свободи не тільки власного народу, а й усіх 13-ти колоній. 7 цілей, які потрібно знищити і на вершині списку власний батько. Полювання почалося.

New-Assassins-Creed-III-Liberation-Screenshots-3

В загалом ми маємо 3 великі локації: Бостон, Нью-Йорк та Фронтир. А також маєток Девенпорт (аналог вілли Монтереджоні) та Світовий океан. Власне маєток можна поліпшувати, для цього ми повинні проходити спеціальні завдання, після яких можна створити власну комуну. На наших очах з занедбаної глушини, Девенпорт перетвориться на справжнє живе містечко. Завдання жителів маєтку є досить цікавими, завдяки їм ми дізнаємося більше про цих людей, їхню тяжку долю, та які вони щасливі бути тут під опікою Конора. Самі ж мешканці добре віддячать, адже кожен з них приносить певну користь. До наших послуг великий асортимент майстрів свого діла: лісоруби, рудокоп, лікар, шинкарі, мисливиця, фермери,  кравчиня, тесляр, коваль і навіть священик. Чим більше ми робимо завдань мешканців, тим вище буде їхній рівень. Останній впливає на варіантність виробів, які можна зробити.

24354_assassins-creed-iii

У грі досить продумана економічна система. Щоб щось зробити, нам потрібні інструкції, які зазвичай містяться в скринях зі скарбом, в інструкціях показано, які інгредієнти та майстри нам потрібні для приготування.  Якщо в нас всього вдосталь, а майстер має відповідний рівень, то ми створюємо той чи інший виріб. Усю всячину, яку ми створили можна продати в одну з кількох лавок, кожен власник дає більше, або менше, але тут також треба враховувати рівень податку та ризик шляху каравану. Так саме за допомогою караванів найкраще продавати готову продукцію, їх також можна вдосконалювати. Тривалість поїздки залежить від відстані між маєтком та крамницею, зазвичай цей процес триває 12 ігрових годин. Відразу можна відправити  3 сухопутні та 3 морські каравани, останні відкриваються ближче до кінця гри. На наші каравани можуть напасти підопічні Георга ІІІ, тож ми маємо лише 5 хв., щоб відбити свою власність. Але ми також можемо робити подібні речі з товарами його величності.

Щоб зменшити рівень ризику та податків ми повинні захоплювати ворожі форти. Усього їх 7, щоб захопити укріплення потрібно підірвати склад з порохом, вбити командира форту, та спустити прапор Об’єднаного Королівства, після цього форт переходить до рук патріотів. У загальному я продав продукції на суму більше 192 тис. £. Найбільш ходовим товаром стали шкури, особливу цінність мають шкури тварин вбиті власноруч Конором. За шкуру ведмедя в Нью-Йорку мені пропонують 1000 £.

dDGq8-7deXg

Полювання одне з багатьох інновацій у грі. Найбільше живності водиться в Фронтирі: білки, ведмеді, вапіті, кролики, лисиці, вовки, єноти, зайці, бобри, олені, пуми, рисі (наче нікого не забув). Полювати можна різними способами: зачаїтися в хащах і чекати на здобич, розставити пастки, заманити приманкою, підстрелити з лука, або ж пістолета, тут треба бути обачними, адже пістолет сильно псує якість шкур і це відтворюється на їхній ціні. Найбільше мені шкода бідолашних єнотів, вони трішки загальмовані, тож їх легко наздогнати, а при вбивстві вони видають такий жалібний писк, що вбивати їх вдруге вже не хочеться. Станом на 19.05.2013 геймерами вбито 841 770 121 тварин! Захисники пухнатих мабуть втратили свідомість. Тварини, як і люди, також займаються своїми справами: вовки полюють на кролів (інколи їм вистачає сміливості нападати на корів), бобри будують загату, а величні вапіті пасуться на лісовій галявині.

Фронтир найкраща локація в новому Assassin’s Creed. Тут приємно просто проводити час та милуватися красою американського континенту. Паркур по деревах виконаний якісно, хоча й не став чимось революційним, лазити можна лише по обраних деревах, на інші Коннор вперто відмовляється залазити, благо таких дерев мало.

Assassins creed 3 screenshot 2

В містах також сумувати не доводиться, адже тут повно регулярної армії та решти людей, які шукають неприємностей на свою голову. Бойова система стала як більш видовищною, так і більш простішою, а якщо у вас є чітерський меч Капітана Кіда, то вороги майже не створюватимуть  вам проблем. Хай там як, але анімація комбо ударів неперевершена. Знарядь вбивства також урізноманітнили. Серед нової зброї нам доступно: лук, міни, томогавк та шенбяо. Прибрали надокучливі бомби з попередньої частини гри, залишивши лише димову, яка відома нам ще з Assassin’s Creed ІІ. На вулицях міста багато пригнічених  яких легко спровокувати на бунт. При бажанні можна приєднатися до бунтарів та пролити чимало крові, а її у грі вистачає.

Найм ассасинів зазнав деяких змін. Тепер нам доступно лише 6 рекрутів по 3 на кожне місто. Щоб завербувати ассасина, потрібно пройти певні завдання в його районі міста. Тішить те, що для кожного району свої унікальні завдання. Усього їх 3 для одного новобранця, які треба виконати тричі. Після вдалого завершення цих завдань, відкривається головне на вербування рекрута. Кожний рекрут має своє персональне вміння: приманка, снайпер, вбивство, бунт, засідка, супровід, тіло охоронець. Зібравши повний комплект таких вбивць можна зробити не поганий заміс на потіху міщанам. Як і в попередніх частинах, рекрутів можна відправляти на різні завдання до всіх 13-ти колоній, де вони підвищують свою кваліфікацію та приносять “подарунки” Конору.

GYvWGCimZeE

Нікуди не поділася система швидких переміщень. Спускаючись до льоху ми маємо в своєму активі гасову лампу, яка буде нашим основним помічником у катакомбах міста. На кожне місто припадає 11 точок, отже треба знайти таку ж кількість виходів, а зробити це не так і просто. Заблукати в підземеллях досить легко, часом трапляються контрабандисти, яких необхідно нейтралізувати, але знайти вихід це лише частина справи. Універсального варіанту відкриття дверей немає, існують 3 способи. У залежності від типу дверей ми можемо: зломати замок (аналогічний злому скринь зі скарбами, не досить складно, але інколи трапляються замки, які змушують пальці стати в не зручне положення, тож є ймовірність переломів), виставити засови у правильному порядку, та за допомогою світла й лінз розгадати масонську загадку, відповідь до якої прихована у їхніх текстах.

Можна переміщатися дідівським методом по дахах будинків, але це вже починає набридати, тому я надав перевагу біганині по вулицях міста. Будинки всі однотипні, але є чимало історичних пам’яток. Інформації про них багато, а головне, що вона цікава, тож окрім розважального сегменту, гра має також навчальний. У місцевих тавернах можна пограти в різноманітні настільні ігри, які є трішки за складними.

Assassins-Creed-III-Screen_-9

Гільдії замінилися на клуби, яких ми маємо чотири: трапери, авантюристи, злодії та бійці. Окрім вже знайомих челенджів на кшталт: вбий 25 людей зі схованки, в кожному клубі є свої особливі місії. Досить цікавими є завдання авантюристів: сидить невеличка група людей біля вогнища, та розповідає всілякі дивні історії, які нам треба спростувати або ж підтвердити. Це може бути як Снігова людина так і Вершник без голови. А в клубі бійців треба пройти сито відбору, щоб мати змогу взяти участь у чемпіонському турнірі. Трапери від тебе очікують значних досягнень у мисливській справі. А злодіям головне аби ти не потраплявся на гарячому та не соромив їх професію.

Цього разу саундтрек до гри повністю належить Лорну Белфу. Джаспер Кід не зміг співпрацювати, адже писав музику для Borderlands 2. Але навіть без нього Белф довів, що він гідний зватися учнем Ханса Ціммера. Навіть без жіночого вокалу, який ми звикли чути в попередніх частинах, Белф створив до біса класний саундтрек.

Світ Assassin’s Creed ІІІ викликає у геймера неймовірний захват, відірватися від якого досить складно.

Війна близько

Англійська корона обдирає власні колонії, змушуючи їх сплачувати не посильні податки. Американцям набридло, що парламент Великої Британії діє проти своїх підданих. Напруженість зростає з кожним днем, достатньо однієї іскринки, щоб розпалити вогнище революції. Відбувся розкол населення на патріотів та лоялістів. Перші підтримують ідею незалежності, інші ж навпаки закликають до зберігання союзу з Англією. Таплієри обрали сторону правлячої монархії, адже вони вірили, що лише під протекторатом Англії можна втілити в життя їхні наміри. Конор став на шлях заколотників, керуючись Кредом, що кожен має право на власний вибір. Приєднавшись до ополчення він перш за все захищав інтереси свого племені (хоча більшість індійських племен підтримували корону – істор. примітка).

Перший Континентальний конгрес обрав командувачем армії – ветерана семилітньої війні, Джорджа Вашингтона. Сценаристи чудово вписали Конора в події революції. По суті індіанець є основним рушієм повстання. Саме він допоміг Синам свободи організувати Бостонське чаювання, у якому було викинуто у воду 342 ящики з чаєм, що стало месседжем Георгу ІІІ. Від такого зухвальства англійського монарха переповнювала лють. Першою жертвою Радунхадейгу став Уільям Джонсон, який намагався прибрати до рук землі племені нашого героя.

http://youtu.be/n1OvvLH2w6Q

Навіть репресії проти штату Массачусетс не втихомирили бунтарів, тож відкритий конфлікт був не минучим. 19 квітня 1775 року прозвучали перші постріли революції. Дві армії зійшлися в битві при Конкорді (хоча битвою це назвати складно, скоріше сутичка). Конор стає учасником бойових дій і допомагає повстанцям отримати перемогу. Схожий інцидент стався в Ленксінгтоні. Британці змушені були відійти до Бостона. Другий Континентальний конгресс, скликаний 10 травня того ж року, відправив петицію Георгу ІІІ, в якій ішлося про захист від свавілля колоніальної адміністрації. 17 червня відбулася битва при Банкер-Хілл, яку очолював полковник Ізраель Патнем. Червоні мундири мали у своєму командуванні Джона Піткерна, одного з семи цілей Конора.

156166_screenshot_09_l

Британська армія мала підтримку королівського флоту, який ніс чималих втрат патріотам. Тож цю проблему треба вирішити. “Я змушу замовкнути ці кораблі. Ну а я скажу промову на твоїх похоронах” – розмова Конора та Патнема. Битва зрежисована на вищому рівні. Прориваючись через напівзруйноване місто ми повинні дістатися до місцевої гавані, звідки ведуть обстріл два фрегати, але сказати легше ніж зробити. Артилерійській вогонь не припиняється ні на мить, треба весь час бігти, зупинишся і ти покійник. Містечко в руїнах та палає, вибухи приглушають крики поранених, ядра продовжують дірявити будинки, чи те що від них лишилося. Здається серце зараз вискочить з грудей, солдати благають допомоги, але ти не може ж нічим завадити. В такі моменти їх вже не хвилює революція, вони хочуть бути вдома зараз біля своєї родини, деінде, аби тільки покинути це божевілля. На їхніх забруднених від пилу та крові обличчях спостерігаєш гримаси розпачу та болю. Наступної миті їхні страждання перериває другий залп, який не залишає нічого від бідолашних мучеників. Лише якимось дивом нам залишається вцілити. Забравшись на перший корабель, ми сповна віддячуємо англійцям. Настав час припинити цю смертельну канонаду. Одна граната і з гарматами покінчено, те саме очікує й на другий фрегат. Тепер час подати сигнал Патнему. На матчі корабля відкривається вид на майбутнє поле бою, яке ще до вечора буде вкрите людськими трупами. Залишається поквитатися з Піткерном.

AC3SP 2012-12-02 19-49-30-94

Час для головного бою настав, повстанці відкривають вогонь першими, гарнізони англіців стріляють у відповідь. Перезарядка між залпами, занадто розкішна можливість, щоб нею не скористатися. В останній момент ховаймося за камінням, секунда затримки могла б коштувати нам життя. Зробивши декілька перебіжок, ми нарешті досягаємо лаштунків театру бойових дій. Обережно уникаючи ворожі патрулі пробираємося до табору англійців. Томас Піткерн поважно сидить на своєму коні та не здогадується, що жити йому залишилося лічені секунди. Обираємо підходящий момент і наносимо смертельний удар прихованим лезом, механізм спрацював бездоганно – ювелірна робота. Битву при Банкер-Хілл колоністи програли, але королівська армія зазнала значно більших втрат: 450 проти 1054. Попри поразку дух революціонерів був на піднесенні. А сама революція переросла у повномасштабну війну.

По ту сторону барикад

Вперше за всі частини Assassin’s Creed я з величезним нетерпінням і цікавістю очікував перерви між сеансами Анімуса, щоб пограти за Дезмонда. Його історія має закінчитися. Щоб живити енергією храм праотців, ассасинам потрібно отримати енергетичні куби, які майже всі належать тамплієрам. Завдяки хакерським навичкам Шона, ассасинам стає відомо місцезнаходження цих древніх батарейок. Використовуючи свої новаторські вміння, Майлз проникає до офісів Абстерго, які розкидані по всій земній кулі. Зробити це не викликає жодних проблем, хоча нам намагається завадити колишній ассасин Даніель Крос, в якого час від часу виникають приступи шизофренії, через тривале перебування в Анімусі та від промивки мізків з боку Уорена Відіка. Як ми бачимо обмін кадрами між цими таборами відбувався протягом усього часу існування орденів.

AC3SP 2012-11-25 20-51-35-76Місій у теперішньому всього три, і вони дуже короткі. А їхнє виконання могло б бути кращим. Розробники замало уваги приділили Дезмонду. Revelations акцентувала більше уваги до його персони, ніж третя частина. Це безумовно ложка дьогтю від Ubisoft.

Кожен найдений артефакт потрібно поставити на своє місце, наближаючись до якого ми зможемо спостерігати спогади «Тих, хто був до» та як вони намагалися відвернути катастрофу. З наближенням кінця гри Дезмонд відправляється туди, звідки все почалося, до штаб квартири Абстерго. Причиною цього повернення стало викрадення його батька, якого схопили коли той намагався віднайти останній куб.

Ось ми входимо в оселю зла, зрозуміло, що Дезмонда відразу впізнають. Усі вчені, які займалися рутиною, кинули свої справи, щоб на власні очі побачити колишнього в’язня. Купа охорони поволі наближається, з гучномовців чути голос Відіка, він закликає здатися та віддати яблуко.  Але що це за ассасин, який здається без бою? Наступної миті охоронці ідуть в атаку, зав’язується сутичка, переможцем з якої виходить Дезмонд. Противники інколи використовують зброю, але стріляють лише раз, і то в молоко, ще один недолік від розробників. Проте коли зброя потрапляє до наших рук, перед нами постає гора трупів. Кінець кінців, Дезмонд вбиває Кроса та поспішає рятувати батька. Використавши яблуко, ассасини без жодного супротиву покидають Абстерго Індастріс та повертаються до свого лігва. Звичайно Віддік був не головним тамплієром, а лише вченим, який керував програмою Анімуса, тож загроза з боку хрестоносців ще не ліквідована.

AC3SP 2012-12-08 18-36-04-03

Взагалі ця сцена виглядає дивно. Хіба тамплієри не знають, яку силу має яблуко, чому вони не використовують вогнепальну зброю проти ассасинів, як одна людина змогла без проблем увійти і вийти з будівлі корпорація, яка є світовим монополістом у багатьох сферах життя людей? Всі ці питання залишаються на совісті Ubisoft. Залишилося тепер віднайти ключ, тож ми повертаємося в Анімус.

Конор дізнається, що тамплієри готують замах на Джорджа Вашингтона, цьому треба перешкодити будь якою ціною. Вбивство командувача колоніальної армії  мав скоїти Томас Хікі. Вперше ми прибуваємо до Нью-Йорка. Місто постраждало від великої пожежі, на дворі стоїть зима, хвороби підривають здоров’я мешканців. Велике Яблуко більше нагадувало Акру з першої частини своєю пригніченою атмосферою. Завдань по місту розкидано чимало, аналогічно за кількістю Бостона, але самих сюжетних місій тут від сили три, а може навіть дві. З сюжетом взагалі починають траплятися метаморфози, якщо раніше ми брали участь майже в усіх великих битвах революції, то зараз історію нам почали видавати порціями.

Assassin_s_Creed_3_Screenshots_13452315426754

Отже нам потрібно завадити тамплієрам, притиснувши Хікі до стіни, нам лише залишалося покінчити з його жалісним існуванням. Та за збігом обставин Конора та Томаса кидають до місцевої в’язниці. Звичайно ж впливові друзі Хікі допомагають визволитися тамплієру, натомість нас звинувачують у його гріхах та відправляють на шибеницю. Стратою керує сам Чарльз Лі, вибачте, генерал Чарльз Лі, саме він мав би зайняти місце Вашингтона після його кончини. Та не лише Хікі має друзів. Ахілес разом з рекрутам допомагають визволитися Конору, а сам індіанець в черговий раз зриває плани тамплієрам. Від смерті Джорджа Вашингтона відділяло кілька футів. Бідолашний очільник армії патріотів наклав у штани та вітром помчав геть з Нью-Йорка.

Отці засновники в грі не виглядають взірцями свободи, навпаки вони цинічні й зухвалі, говорять про свободу, а в самих дома кілька рабів. Сам Вашингтон виглядає невдахою, який програв майже всі свої битви, а ті які виграв, з великими втратами і не без помочі Коннора. Тут немає американського “Ура” патріотизму, за це розробникам великий плюс.

56XigHRCTEs

Радунхагейду могли знову запроторити до буцегарні, але виручив його старий знайомий Ізраель Патнем. Тамплієри не зупиняться поки Вашингтон не буде лежати в домовині, тож не гаючи часу Конор відправляється до військового табору колоністів. Там ми зустрічаємо Жильбера Лафаєта – французький політичний діяч, який служив генерал-майором в континентальній армії. Він дає нам кілька зачіпок, які допоможуть знайти зрадника Бенджаміна Черча. Цей диявол ошукав армію патріотів, до того ж він є в списку Конора.

Сліди ведуть до старої церкви, але не тільки індіанець полює за Черчем. В церкві зустрілися батько й син. Після невеличкої дискусії, сім’я возз’єднується задля покарання зрадника. Річ у тім, що Черч підвів орден тамплієрів, тож тепер мусить сплатити борг своїм життям, Конору ж головне повернути запаси назад до армії. Якщо в попередніх частинах ми точно знали, що тамплієри злі, а ассасини хороші, то в третій частині тамплієри вже не викликають такого негативного враження. Поки батько й син працюють разом, між цими орденами панує перемир’я, мабуть вперше за багато віків. Діставши Бенджаміна Черча на Карибах, ми з тріумфом повертаємося в табір Вашингтона. Але тут нас чекає сумна новина. Хейтем знайшов на столі Джорджа лист в якому наказано знищити індіанські племена, які допомагають британській короні, серед тих племен було плем’я Конора. Кинувши на останок кілька різких слів, ми поспішаємо на допомогу родичам. Виявилось, що Чарльз Лі напоумив жителів племені взятися за зброю та підтримати англійців. На превеликий жаль друг дитинства Ганадогон також повірив зміїним словам Лі. Кровопролиття довелося уникнути лише вбивши Ганадогона. Конор остаточно вирішив, що з цим треба покінчити, воїн з племені Могавк виходить на тропу війни.

Володар морів

Разом з маєтком Девенпорт, Ахілес дарує Конору старий корабель Аквілла. З допомогою Роберта Фолкнера, Кенуей молодший вчиться морському ділу. Корабель можна модернізувати: придбати додаткові гармати, нові типи ядер, покращити обшивку, поставити нове кермо та таран. Всі ці покращання обійдуться десь в 100 тис. £. Морські баталії виконані напрочуд гарно. В основному вони всі однотипні, але ніколи не набридають. Композиція Haul on the Bowline у виконанні екіпажу Аквілли створює прекрасну атмосферу. А таких видовищних боїв я ще не зустрічав в жодній комп’ютерній грі. В Ubisoft повинні взяти на олівець ідею створення повноцінної гри в такому стилі. (добалакався, замість окремої гри про піратів ми отримали Assassin’s Creed IV: Black Flag)

assassins-creed-3-iii-pc-ps3-xbox-360-e3-2012-screenshots-6

Аквілла мчить на повних вітрилах, чорні хмари згущаються над морем. Лінійний корабель типу Лефіафан готується до бою. Шквал стає дедалі сильнішим, пішов неймовірної сили дощ, величезні хвилі піднімаються з морської пучини ніби морське чудовисько, яке змітає все на своєму шляху. Почувся гуркіт, але не грому, це перший залп з боку Лефіафана. Ядра пролітають поруч, але не завдають ніякої шкоди. Тепер черга Аквілли, каноніри зарядили гармати, усе готово для стрільби. Лунає наказ капітана: «Вогонь!», центнери свинцю влучають у лівий бік Лефіафана, виникає пожежа. «Скинути вітрила, готуємося на другий захід!». Але англійський корабель стріляє першим, Аквіллу рятує величезна хвиля, яка взялася нізвідки. Вона мов стіна глушить ядра ворогів та відправляє їх до морської пучини. Хвилі стають дедалі більшими, дощ не вщухає, грім гримить, блискавка освітлює небо, здається сам Посейдон доклав до цього руку. Другий залп Аквілли не такий точний, але повністю руйнує лівий борт Лефіафана. Трюм з порохом тепер видно не озброєним оком, один точний постріл і сотня моряків відправиться на корм рибам. «Фальконетами плі!», від вибуху ворожий корабель спалахує мов сірник. Лунають радісні крики матросів, Аквілла переможець!

e3-2012-assassins-creed-iii-screenshots

На морі також є сюжетні місії, в яких ми маємо змогу взяти кораблі на абордаж, що виглядає також досить захоплююче. В останній морській місії ми вбиваємо одного з тамплієрів, який мітив на пост головнокомандувача континентального флоту. Інколи нам дають змогу обстріляти британській форт, але в основному головна задача заключається в оберіганні торгових суден. Апогей епічності ми маємо змогу спостерігати в битві за Йорктаун в Чесапіцькій затоці, яка відбулася 16 березня 1781 року.

По ігровому світу розкидані дрібнички капітана Кіда, які можна обміняти в маєтку у старого моряка на карти відомого капітана. Зібравши всі шматки пазла воєдино ми знаходимо скарб Кіда – частинку едема. Завдяки ній ворожі кулі тепер не зашкодять Конору.

Ніщо не істинне, все дозволено

Заручившись підтримкою флоту Конор готується завдати останній удар. Чарльз Лі переховується в Форт-Джордж, тамплієри все що роблять ставку на тому, що він очолить континентальну армію, хоч його вже звідти поперли. План Конора був складним: американські судна заходять в доки під британськими стягами і відкривають вогонь по фортеці, в цей час Конор скориставшись підземними тунелями, проникає у середину укріплення. Але Хейтем передбачив дії свого сина, він відправив Лі з Нью-Йорка. Обоє розуміють, що один з них не виживе. Вони зчепилися в смертельній сутичці, в якій верх здобуває син. На останок Хейтем сказав, що пишається своїм чадом.

503bffbf47326932d1c5b24e04ffe708.385af38e4dea4766d043847fc786f52b

Після смерті Кенуея, правління орденом тамплієрів перейшло до Чарльза Лі. Через деякий час Конору вдається вистежити свою останню ціль в Бостоні. Спроба взяти індіанця в полон провалилася, Лі тікає від свого переслідувача на недобудований корабель. Зчинилася пожежа, від вибуху Конор отримає поранення в живіт. Лі: «Навіть ті люди, яких ти хотів врятувати, повернулись до тебе спиною. Але ти продовжуєш боротися. Чому?”, “Тому що більше нікому!» З цими словами  ассасин стріляє в груди Чарльза Лі. Але цей покидьок не помер і зміг втекти до Фронтиру. Конор поплив слідом за ним і знайшов його в таверні. Лі сидів у кутку з випивкою. Ассасин, ледве пересуваючись, сів поруч з ним. Чарльз мовчки запропонував йому випити, на що Конор погодився. На обличчі тамплієра промайнула усмішка. Поставивши пляшку на стіл, Конор підтягує Лі ближче і пронизує його ножем. Зірвавши з нього амулет, ассасин йде. Він закопує амулет на могилі сина Ахілеса, якого звали… Конором. Тепер зрозуміло, чому саме це ім’я обрав для нього старий.

AC3SP 2012-12-08 20-28-13-63

Дезмонд знаходить амулет там де і залишив його Конор. Настає момент істини, братство ассасинів, чи те що від нього лишилося, відкривають таємничий бар’єр. Перед ними з’являється Юнона, а згодом і Мінерва. Обоє звинувачують одне одну в загибелі їх цивілізації. Дезмонд має обрати одну зі сторін. Якщо він розвернеться і піде, то Землю окує пітьма й настане хаос, і єдиний хто зможе вивести людство з цієї темряви буде Дезмонд. В майбутньому його вчення піддадуться забороні, настане новий порядок і так до нового кінця віків. Це цикл, який не можна порушувати (десь я вже це чув). Якщо ж він доторкнеться таємничого механізму, то він врятує планету, але ціною власного життя, і випустить Юнону з храму, що аж ніяк не входить в планм Мінерви. Чесно я думав, що нам дадудь зробити вибір самостійно, але Дезмонд обирає другий варіант, який дасть розробникам зробити ще більше ігор в цій серії. Кінцівка знову залишає більше питань, ніж відповідей. Землю врятовано, а що буде далі, яке майбутнє чекає на братство? Про це ми дізнаємося, коли Ubisoft випустить новий АС, а це відбудеться з ймовірністю 99%. (Знову ж таки Assassin’s Creed IV: Black Flag)

Наслідки революції

Безумовно Ubisoft випустили чудову гру. Але такі ігри як Assassin’s Creed не можна випускати кожного року, це лише шкодить серії. Я переконаний ще один рік шліфовки і Assassin’s Creed ІІІ став би не просто чудовою грою, а однією з найкращих ігор взагалі в історії. Склалося враження, що розробляли мега крутий проект, що власне і відчувається до середини гри, а потім рада директорів сказала: “Ей хлопці через рік гра має вийти, ви не встигнете все реалізувати до строку”. Від того купа проблем з оптимізацією та прогалини в сюжеті. Багато хто вважає, що сюжет першої частини Креда досить складний для сприйняття, але не я. Саме тих філософських ноток, які були в оригінальному Assassin’s Creed бракує в усіх інших частинах, особливо в третій. Тим не менш Ubisoft Montreal провели колосальну роботу. Лицева анімація надзвичайна, персонажі дуже харизматичні. Очі Чарльза Лі мабуть найкращі з усіх ігор, які я бачив до цього, ну дуже правдоподібні. Погодні умови просто шик. Навіть враховуючи ті помилки, які допустили розробники, Assassin’s Creed ІІІ отримує від мене найвищі оцінки і є для мене грою року (2012), але не найкращою грою серії. Дякую всім студіям Ubisoft, що створили цей неймовірний світ, за ті прекрасні емоції, які я пережив. Знімаю перед вами капелюха і аплодую стоячи.

________________________________________________________

dezmond: Сподіваюся вам сподобалася “Сповідь”. Хоч вона була і першим моїм творінням, але я вклав сюди всю свою душу. Чому я подякував Ubisoft за серію, знаючи, що вона ще не завершилася? Тому, що Assassin’s Creed перш за все історія Дезмонда, історія яка закінчилася. Звичайно ще вийде мінімум 3 нових Креда, можливо вони навіть будуть хороші, але особисто для мене серія закінчилася на третій частині. Хоча це не означає, що я не буду проходити нові частини АС. Дякую за те що читали і не забувайте коментувати.

Олег Онопрієнко
Олег Онопрієнко twitter @o_odez
Коментарі

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

  • KoNoR
    KoNoR • 19.05.2013 15:04

    Нуну… Гідне продовження І-ої частини..
    Хоча деколи відчувається “гіркий” присмак , але від якої не GOTY гри його не буває?)
    Цікаво , після АК4 буде 3 частина сповіді?

    • Олег Онопрієнко
      dezmond • 19.05.2013 15:09

      Після АС4, буде огляд. Очікуйте, скоро, на сайті огляд Тиранії Вашингтона.

  • soap_ua • 19.05.2013 16:35

    На відміну від першої частини (з якою я повністю погоджувався), ця чомусь сприймається негативно та й багато з чим можна не погодитись. Модель Дезмонда в АС3 стала більш реалістичною та й він став виглядати більш пропорційно чого не спостерігалось в попередніх частинах. Про падіння фпс так взагалі – такий собі артефакт, в мене ГТС 450 на максі видавала у Бостоні, ще до 1-го патчу, 25-30 фпс, а в друга на 690 – 40. Про філосфію в АС: різниця між першою частиною та третьою більше ніж пів-тисячоліття до того ж й інший континент… я думаю, Дезмонде, ти розумієш до чого я веду.

    • Beldorei
      Beldorei • 19.05.2013 17:36

      що до філософії АС: після пройдення кожної частини (це традиційно відбувалося десь година 3 ночі) я ще годину рився в інтернеті, шукаючи пояснення знаків, симболів які побачив у кінці ігри. Після АС3 в мене була тільки одна думка: ну це, блін, закінчення а-ля Масс Ефект.

      • soap_ua • 19.05.2013 20:55

        Мабудь ти один такий задрот. В мене після кінцівки в АС3 було лише одне на умі: “Було цікаво”

        • SilverK
          SilverK • 19.05.2013 21:34

          В тому то і суть: “було цікаво”, а після перших частин було: “хочу ще!”. А після трейлера Чорного Прапору так взагалі: “пипець Асасину”.

          • soap_ua • 19.05.2013 23:11

            та ні, там теж “було цікаво” після першиз частин

            З.І.
            серія мені подобається, я просто ділю ігри на “цікаві” (які вартопрйти декілка раз) та на “ну таке шось”