Перша конференція GameDev 2012 у Львові

Game Developers Conference – це найбільший щорічний захід, на якому збираються професійні розробники ігор з метою поділитися досвідом та надихнути молодих розробів.

Цієї суботи відбулась перша конференція GameDev у Львові, яка була присвячена обговоренню питань розробки браузерних та мобільних ігор в Україні, в якій взяли участь продюсери, аналітики, гейм-дизайнери, девелопери та інші спеціалісти цієї сфери.

Програма конференції складалася з доповідей досвідчених молодих розробників, проведення круглих столів та бліц-доповідей, де ми також отримали можливість розповісти про наш молодий проект OpenGamer.

В першій частині конференції звучали доповіді Семена Фріш – одного з перших українських Flash розробників, співзасновника студії nucleart.net та ігрового порталу eplusgames.net, Вадима Єремейчука, засновника та гейм-дизайнера ігрової студії meni.mobi та Андрія Табачина, співвласника ігрової студії meni.mobi, девелопера із дванадцятилітнім стажем роботи.

Після трьох доповідей відбувся круглий стіл, до якого приєдналися Олександр Буряк – керівний партнер IT-GENERATION studio, продюсер та аналітик ігрового напрямку, а також головний гість конференції Максим Гринів – один із передових інді-девелоперів України, розробник гри Huje Tower та популярної сьогодні Contre Jour, яка була визнана “iPad Game of The Year” – 2011.

Після обіду доповідали Андрій Куциняк – розробник браузерної гри FantasyFootball, В’ячеслав Спірідонов – керівний продюсер ігрового напрямку в студії IT-GENERATION studio, та Максим Гринів, який розповів про усі підводні камені в процесі розробки ігор.

Конференція завершилась проведенням круглого стола та жвавим обговоренням тематики відносин гейм-девелопера і паблішера.

Організатором дійства був Ростислав Чайка – засновник Startupline, керуючий партнер HTBan та організатор Lviv StartUp Club. Основним завданням конференції пан Ростислав назвав розвиток спільноти розробників ігор у Львові. І, справді, це була чудова нагода для гейм-дизайнерів, розробників і інших людей, залучених у процес познайомится між собою та й взагалі отримати задоволення від конференції.

Подібних заходів у Львові поки не було, тому скористатися нагодою познайомитися та послухати доповіді досвідчених людей зібралося більше сотні бажаючих. Протягом усього дійства звучали запитання зі сторони аудиторії, які не давали доповідачам розслабитися до самого завершення, коли питати просто вже було нічого. В основному доповідачі закликали українців розробляти побільше ігор незважаючи на ймовірність виходу невдалого проекту. Отож конференція вдалась максимально успішно.

Найбільше глядачам сподобався виступ Максима Гриніва, без якого зустріч не була б настільки яскравою. У своєму змістовному виступі Макс підкреслив важливість для розробника спершу вибрати правильну платформу, зокрема для прикладу назвав неуспішний проект Red Steel, який розробляли на Nintendo Wii, і який зазнав повного провалу продажів через неправильний вибір платформи. Розробку шутерів на подібні платформи Максим назвав марною тратою часу.

Наступним важливим кроком є правильний вибір цільової аудиторії, яка також напряму пов’язана з консолями. Зокрема, Макс згадав чорно-білий кривавий екшн в стилі біт-ем-ап Mad World, який також зазнав повного провалу в комерційному плані. Після демострації геймплею гри для учасників конференції, на питання Максима “хто купив би цю гру”, половина залу підняли руки, проте серед присутніх не виявилося власників Nintendo Wii, на яку розробляли Mad World. Отож висновок напрошується сам.

Третя важлива річ про яку повинен подбати розробник – це управління, яке має бути зручним та відповідати типу гри та в певній мірі платформі. Не менш важливим є геймплей та темп гри, які мають повністю відповідати усьому іншому у грі, сюди він також відніс музику.

Як не дивно, але на останнє місце Максим поставив саме графіку, оскільки це остання річ про яку варто турбуватися. Вона повинна відповідати усьому іншому і йти як доповнення до загальної атмосфери гри. Для прикладу він навів такий успішний проект як Minecraft, також згадав про провальний Crush the Castle, який попри чудову графіку зазнав провалу, оскільки розроблявся під iPhone.

Найуспішнішим проектом, який ідеально поєднав у собі усі аспекти, а  також своєю улюбленою грою Макс назвав Shadow of Colossuss, який попри свою досить простеньку графіку не втрачає популярності. Підтвердженням цьому є те, що Shadow of Colossuss нещодавно був портований на PS3 в HD версії.

Після виступу Максима Гриніва, нам вдалося задати йому кілька питань:

Після завершення конференції, ми попросили учасників поділитися враженнями, зокрема самого організатора, Ростислава Чайку.

Отож, ми залишилися повністю задоволеними від конференції і сподіваємось, що це був важливий крок до консолідації ігрового простору України.

На завершення ми розвіємо стереотип про те, що розробник ігор – це кімнатний планктон, який весь час ботаниться біля комп’ютера, напихає пузо пончиками і не бачить світла денного. Можливо це і справді так, тільки не в нас на Україні.

________________________________________________________________________

OpenGamer: Все реально було дуже круто і гарно організовано. Нас запросив Ростислав Чайка і велике йому за це спасибі. Ми добряче підготувалися, і мені здається досить добре показали себе, попри те, що нам всього лиш 2 місяці. Класна була доповідь Максима, дуже запам’яталась, і здивувало коли він включив на весь екран ролик з Shadow of Colossuss, щоб показати аудиторії цю офігенну шпільку, відразу мурашки по спині пішли, дуже люблю цю гру. Та й взагалі атмосфера була доволі невимушена та привітна.

Bazinga: Справді збадьорило сальто Макса, всі тішилися як дурні. Було кілька смішних моментів, зокрема, коли доповідав В’ячеслав Спірідонов, на його слайді у слові гейм-дизайнер бракувало однієї букви, здогадайтесь якої 😀

Сподобалась трансляція повідомлень з твітера на екрані з хештегом #gdlviv. Ми провтикали замовити обіди і вони закінчились, тому нам довелося пиляти на Шувар за двома нещасними хот-догами. А загалом все було дуже і дуже круто! 🙂

HubaBuba
HubaBuba Засновник, організатор, головний редактор, монтажер, відеодизайнер, диктор, оптиміст, біхевіорист, раціональний скептик, реаліст, люблю перекладені вафлі.
Коментарі

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

  • timon • 24.01.2012 01:40

    круто ! маладци ! УмєЄтє, магьотє ! Я би сказав “растЬотЄ” !

  • TonyStark • 24.01.2012 02:19

    Ого! Ну ви блін даєте! Дуже класно! А той Макс взагалі крутий! Сальто таке вальнув!

    Молодці! Чекаю на такі ж репортажі з інших івентів! 5+

  • Smith • 24.01.2012 02:22

    МаГЬОТЄ)))) класно ! дуже все сподобалось ! так тримати ! )

  • Doser • 24.01.2012 10:08

    а где можно узнать какие еще конференцы буду еще в украине проходить?

  • GenryUA • 24.01.2012 16:09

    Дуже круто! Тоже хотів піти, але там вхід шось під 300 грн був.
    Дякую за інформативний звіт!
    Як щось буде схоже у Львові знову – пишіть!

    п.с.: а той Макс ппц стрибнув! Я в шоці))) До чого він це зробив? 🙂

    • Bazinga • 24.01.2012 16:30

      Якщо щось буде цікаве – напишемо тут http://vkontakte.ru/opengamerproject

      А стрибнув, тому що на схожій конфенеції Макс став на руки і про це згадав організатор… Макс сказав: “Зараз покажу щось цікавіше” 🙂

  • AlterKyrie • 24.01.2012 19:51

    ех ще б якусь ігрову конференцію у Львові замутили б, а не тільки для девелоперів =( але й то круто 😉

  • Lukom • 25.01.2012 00:44

    Конференція дійсно дуже надихаюча, відчув на собі – прийшов до хати і почав кодити 🙂

    Макс раніше перед виступом стрибав на одній руці, цього разу ще й сальто – круто, але не це головне – він геній і треба брати з нього приклад.

  • HubaBuba

    усім спасибі, перший наш такий свого роду “вихід в люди”)) будемо старатися

  • […] як ми розповідали вам про те як ми відвідали GamesDev у Львові і як особисто спілкувались з розробником гри Contre Jour? […]