Як віртуальні ножі за $400 врятували Counter-Strike

Bayonet Crimson Web - скін, який коштує тисячі доларів!
Bayonet Crimson Web – скін, який коштує тисячі доларів!

Масова популярність CS:GO затьмарює її химерну історію. Наразі, більш ніж 8 мільйонів людей грають в Counter-Strike щомісяця. Середня кількість людей, які грали в CS:GO в серпні (357,535) була в неймовірних 14 разів більше, ніж 2 роки тому (25,961). Навіть Team Fortress 2 на піці своєї популярності мала менше однієї п’ятої від кількості гравців, які грають в CS:GO сьогодні.

Проте, якщо поглянути за цей масивний хоровод людей, що відкрили для себе Global Offensive, можна пригадати, як ця гра була створена як порт, заради того, щоб консольки попереднього покоління отримали вже Counter-Strike хоча б перед смертю. Коли ВольвоValve і Hidden Path принесли CS:GO на PAX в 2011 році, гра призначалася виключно для Xbox 360, а її основною фічею була, от серйозно, можливість кросс-платформенного мультиплеєру з PS3 та ПК (який все ж вирізали перед релізом).

У 2012 році було не зовсім зрозуміло, навіщо Valve, які ніяк не прокоментували цю історію, віддали так багато ресурсів на CS:GO після її запуску (жарти про “величезну чисельність” команди розробників CS:GO травлять і дотепер). Більша частина гри була створена Hidden Path, відомих за серією Defence Grid. Компанія у складі 30 людей працювала над грою до релізу.

“Участь Valve в розробці зросла під час пре-релізної стадії” – ділиться ген. директор Hidden Path – Джефф Побст”

The Glock Fade, скін що коштує ~ $260
The Glock Fade, скін що коштує ~ $260

Коли я запитав у Hidden Path про походження CS:GO, Побст пролив світло на найбільший виклик, з яким гра стикнулася перед релізом: як об’єднати давно сформовані ком’юніті CS 1.6 і Source в одній грі.

Спочатку ми працювали з людьми з Valve, щоб просто портанути CS:S на консолі. Але через деякий час проект переріс в дещо більше, бо хлопцям з Valve стало дійсно цікаво, чи зможуть вони створити щось таке, що змогло б об’єднати дві існуючі групи гравців в CS.

Hidden Path і Valve зіткнулися з непростим завданням: зробити усіх щасливими. Примирити дві спільноти, які досить підозріло ставляться до змін, не кажучи вже про привернення уваги людей, які не виросли на Counter-Strike.

Були гравці, які відчували, що CS 1.6 подарувала надзвичайні можливості для гри у їх власному стилі, і були інші гравці, які вважали CS:S найкращою для них.

“Сумно, що ці дві групи дуже сегментовані і не грають разом. Ми почали багато дискутувати з Valve стосовно вигляду майбутнього продукту, чи можливо взагалі, щоб це була улюблена частина Counter-Strike як для двох існуючих груп граців, так і для незнайомих з серією людей. І це стало основною ціллю при прийнятті будь-яких рішень під час розробки CS:GO.”

 Свіжачок

Безліч людей грали в CS:GO, коли вона вийшла, але це ніяк не натякає на те, як вона отримала свою популярність. Через рік після релізу CS:GO все ще не була найпопулярнішою версією Counter-Strike – люди все ще обговорювали, чи є GO гідним продовженням своїх тринадцяти-річних та дев’яти-річних попередників. Що ж змінилося?

Скіни зброї
Скіни зброї

Майже через рік після релізу, Valve додають в гру дроп зброї в стилі Team Fortress 2, і ця подія спричиняє моментальний зріст популярності CS:GO, вона нарешті затьмарює попередні частини. Саме це рішення помістило CS:GO на траєкторію найбільш популярної гри в Steam, звісно ж, після Dota 2.

Як зазначив екс-про геймер Томі ‘lurppis’ Кованен, “Без цього економіка Counter-Strike була б набагато менша. Звісно, вона була б трохи краща за рівень кінця 2013 року, і навіть мала б якийсь період схожий на пік популярності CS 1.6 свого часу. Але було б набагато менше грошей, не було б ніяких змагань, спонсорованих Valve, не було б мільйонних гранд-фіналів.”

Озираючись назад, можна зазначити, що введення скінів було, без винятків, найважливішою подією в розробці CS:GO

Але чому? Зрештою, в багатьох шутерах є системи бустер-паків чи кастомізації зброї, за які вам не доведеться платити. Як додавання ультра-рідкісних ножів і сумнівних анімешних гвинтівок заманили так багато людей в Counter-Strike?

Частина пояснення полягає у тому, як елегантно ця оформлена вогнепальна зброя і ножі взаємодіють з фундаментальними аспектами Counter-Strike, незважаючи на те, що вони все ще виключно косметичні речі. Що є дійсно унікальним, на прикладі Counter-Strike, це те, скільки часу ви дивитесь як інші в неї грають.

Смерть приходить легко, і як тільки вас вбили, ви змушені дивитись на те, як сяє розфарбована зброя супротивника.

Дерев'яні репліки деяких з найбажаніших віртуальних ножів CS: GO
Дерев’яні репліки деяких з найбажаніших віртуальних ножів CS: GO

Якщо ж і цього замало, Valve стимулюють дивитися ігри про-геймерів через саму гру, або ж через Twitch з приєднаним до нього Steam-аккаунтом: глядачі найбільших турнірів можуть виграти спеціальні “сувенірні” скіни. Сувенірні версії рідкісної зброї є одними з найцінніших у грі – Souvenir Cerebus Galil, гвинтівка другого рівня у терористів, може досягати ціни у $230.

Так само, підбирання зброї супротивника є гарним стратегічним вчинком: підібрана AWP збереже ресурси вашої команди від витрат на купівлю зброї в наступному раунді. (Будь-яка основна або додаткова зброя буде автоматично підібрана, якщо ви не маєте нічого у відповідному слоті.) Але після введення скінів зброї, отримання AWP чи AK-47 опонента набуло нового значення: це візуальний трофей. Глядачі можуть бачити ім’я власника зброї в інтерфейсі. Вбивство когось з його власної зброї стало кінцевою образою. Valve навіть додали команду, що запускає анімацію “подивіться на мою класну зброю!”. Подивитися на свій пістолет/гвинтівку посеред матчу стало певного роду насмішкою, особливо, якщо це зброя супротивника.


Показушний CS

Є ще більш просте пояснення популярності, яку скіни принесли контрі: вклад грошей безпосередньо в гру. І чималенькі суми! Те, скільки людина вклала/накопичила в CS:GO стало певним показником, наскільки вона серйозний гравець.

Скіни стали символами статусу, тими дрібничками, що говорять про вас як гравця. Тримати “в руках” Dragon Lore AWP за $2100 в CS:GO еквівалентно позолоченому Lamborgini, миттєво видає в вас єврея, або ультра-гравця — ви не лише маєте смак, але і кошти разом із пристрастю купувати речі, недоступні в звичайному продажі — ліміт на ціну в Steam Marketplace складає $400.

Ніхто і не міг уявити, що станеться, коли один з найбільш скілових шутерів отримав модну складову. Але вона істотно вплинула на змагання. З’явилися сторонні сайти, що дозволяють робити ставки на кіберспортивні матчі CS:GO, один з них навіть стверджує, що має мільйон відвідувачів щодня.

Після введення скінів зброї, отримання AWP чи AK-47 опонента набуло нового значення: це візуальний трофей.

Так само, професійні команди отримали постійне джерело доходу поза спонсорами та виграшами від турнірів. Команди, які грають у великих турнірах (наприклад, ESL One Cologne) отримують частку від продажів наклейок, пов’язаних з їхньою командою, і нещодавно введені наклейки з автографами про-гравців вносять ще більший вклад. “Заробити $150,000 на наклейках — більше ніж на самому турнірі — тепер можливо”, каже Кованен, проаналізувавши минулорічну “Стікерономіку”.

І, незважаючи на договірні матчі, що стали можливими завдяки ставкам предметів, більшість людей “сцени” скаже вам, що введення скінів зброї надзвичайно позитивне рішення. “Скіни дозволили великим компаніям-букмекерам, і як існуючим, так і створеним в майбутньому сайтам вливати гроші в гру”, говорить Кованен. “Найбільш важливо, що окрім візуального покращення і плюхами зі ставками, це зробило Counter-Strike набагато масштабнішою — кількість переглядів зросла експоненціально, як тільки ставки стали можливими, і, в цілому, гра була б набагато гіршою, якби не економіка, яка дає їй можливість CS:GO процвітати.”

“Поєднання кращого шутеру та косметичної складової зробило контру такою, як вона є сьогодні. Якщо ж змінити чи забрати одну зі складових — це зруйнує успіх,” — каже Кайл ‘Ksharp’ Міллер, ветеран професійної CS і один із засновників Team 3D. “Справжні хардкорні фани все ще будуть тут, бо вони виросли на Counter-Strike, але я не знаю, як привернути увагу нового покоління.”

The Hyperbeast, скін для M4A1-S.
The Hyperbeast, скін для M4A1-S.

Отримали щось нове – розмахуйте цим перед усіма

Більшість людей, коли мають щось цінне – хочуть їм похизуватися. Вони хочуть виносити це на публіку, їм подобається, коли люди питають про автентичність і походження цієї штуки. Це щось старе? Володіння рідкісним або дорогим скіном в CS:GO стало символом статусу і “запрошенням” в світ популярних відео, скріншотів та гіфок. Найпалкіші “скінтузіасти” CS:GO являються ще й ефективними маркетологами, знають вони це чи ні.

Звичайний раунд CS:GO в режимі Deathmatch може отримати сотні тисяч переглядів, якщо він демонструє гіпер рідкісний варіант і без того гіпер-рідкісного скіна. Майже 3 мільйони людей чули надихаючу історію “Від нічого до ножа“, сагу одного гравця, який перетворив скін за $0,16 на ніж за $100. CS:GO навіть має свій еквівалент гнітюче популярних відео з відкриванням Kinder-сюрпризів: відео-відкриття кейсів. Мільйони людей, як з’ясувалося, будуть дивитися на ігровий автомат, що видає віртуальну зброю. І якщо ви хочете пережити гострі відчуття відкриття кейсів не витрачаючи $2.50, ви можете пограти в симулятор відкривання кейсів. Реальні копії скінів з CS:GO розбираються як гарячі пиріжки на eBay та Etsy (і дешевше, ніж їх еквіваленти у грі).

CS:GO пройшов шлях від просто аутсорсного проекту, покликаного принести Counter-Strike на PS3 і Xbox 360, до найбільш популярної змагальної FPS нашого покоління. Гроші, популярність і розвиток кіберспорту – усе це принесла манія скінів в Counter-Strike. І це величезний вплив не тільки на CS, але на інші багатокористувацькі ігри.

Але навіть гравці, які були байдужі, або навіть критично ставилися до скінів отримали профіт від їх впровадження.

Хвиля уваги закликала Valve, до значних поліпшень в CS:GO. Приплив нових гравців приніс більше чітерів (навіть на більш високих рівнях змагальної гри), але Valve вже зробили багато, щоб відстежити і забанити їх. Класичні карти, як, наприклад, Train, яка спочатку була трохи неповноцінна, були збалансовані в CS:GO. І хоча турніри з CS:GO ще не досягають помпезності і рівня винагороди The International, Valve ставить планку в $250,000 для турнірів протягом року.

Нещодавно Valve переробили в CS:GO хітбокси і анімації, і тепер, здавалося б, звичайний апдейт, змусить хардкорних гравців вчитись грати по-новому.

Залишати усю цю “розкіш” чи ні, але Counter-Strike ще не була до цього настільки ж гарною і популярною.


 

Переклад статті How $400 virtual knives saved Counter-Strike автор оригіналу – Evan Lahti @PCGamer

Володимир Бортюк
Володимир Бортюк КПІшник, геймер, фанат серій Prince Of Persia та Mass Effect
Коментарі
  • Захар Савка

    Цей момент, коли компанія не лише отримує профіт від тренду, але й систематично створює нові й нові тренди, які працюють. Респект таким чувакам. Яким би абсурдним не був тренд – це все таки тренд. 

  • Андрій Коваль

    CS GO не граю майже, але в Dota 2 дійсно інколи пробиває купити якийсь скін. Правда зазвичай купляю на ком’юніті маркеті, переважно з тих грошей, які “заробив” з продажу всяких карток, або просто, коли на Steam Wallet завалялось пару баксів…

    • KiRR
      KiRR • 18.11.2015 14:41

      делал так же пока вольво не поломала всю экономику доты

      • drakka
        drakka • 18.11.2015 19:35

        та раніше взагалі жир був з речами, за рік не напрягаючись назбирав і наміняв речей на 60$ 

  • Євгеній Руденко
    Fantik • 18.11.2015 13:35

    Не маю ні одного скіна. Раніше ганявся за речами з доти. Мав інвентар в 400 слотів. А потім продав усе, адже скіла воно не додає. Лише понти перед іншими гравцями. Це – ідиотизм. 🙂

    • Володимир Бортюк

      Ну, зате це дає Вольво гроші і мотивацію працювати над проектами далі і покращувати їх, що в свою чергу покращує кіберспорт

    • Андрій Коваль

      мені особисто просто подобаються скіни, бо стандартний вигляд починає набридати.також можна вважати, що це своєрідна “плата” за гру, адже гра безкоштовна, тобто купуючи якийсь шмот в доті – дякуєш розробам за гру :). В мене так знайомий дотер кожного року купляє компендіум в подяку за гру 🙂