Overwatch

Вдосталь познущавшись над жанром MOBA, розробники зі всього світу вирішили все ж таки відійти від звичної концепції. Оскільки основою є не тільки добре знайомий геймплей, а протистояння зовсім різних за властивостями та навичками героїв. Таким чином, поєднуючи елементи MOBA та командних шутерів, зараз почне виринати купа різних, але схожих проектів. І сьогодні перед нами той, що може стати кращим з них – Overwatch від геніальних хлопців з Blizzard.

Ще до релізу було ясно, що гра порадує нас надзвичайно глубоким та проробленим всесвітом з чудовою історією. Коротко переказати сюжет можна наступним чином:

overwatch

“Зробивши прорив у робототехніці, людство почало будувати омнії – самодостатні заводи по виробництву роботів, що розміщувалися у різних кінцях світу. Однак, в один прекрасний момент щось пішло не так – вчорашні помічники вже сьогодні почали винищувати людей. Вони не ставили ні конкретних вимог, ні конкретних цілей – просто воювали. І війна йшла не на користь людей. Проте, то тут, то там почали виринати суперсолдати, які своїми діями переломлювали хід битв. Одна персона могла спокійно витягнути програшну ситуацію. Об’єднане командування людства вирішило об’єднати таких персонажів. Саме так з’явилася організація Overwatch, оперативні працівники якої стали символом надії та перемоги, уособлюючи в собі незламність людського духу. Але після того, як роботи були переможені, організація не була розпущена. Її дії можна було відстежити по всьому світі. Однак, де велика сила – там і велика спокуса. Тому внаслідок декількох гучних скандалів організація була розпущена, а її оперативні працівники пішли у підпілля.”

ScreenShot_16-06-05_15-26-31-000

Події гри відбуваються після 30 років з моменту вищеописаних подій. То тут, то там почали знову з’являтися представники Overwatch. Пройшов час і з’явилися нові герої, які могли б поповнити ряди нині закритої організацї… І це тільки шматок – світ надзвичайно пророблений. Історії персонажів нам відкривають у роликах, коміксах, листах та інших згадках, які виринають під час гри. Варто зауважити, не всі ігрові персонажі – члени Overwatch, проте цілком ймовірно могли до неї увійти. Розібратися з тим, хто тут і для чого ми б порекомендували вам самим, благо весь супутній матеріал дається самими Блізами, і виконаний на високому рівні.

Геймплейно гра собою представляє командний шутер, в якому дві команди ( 6 на 6 гравців) змагаються у практично 4 режимах гри. Чому практично? Посудіть самі.

  1. Захоплення і утримання точки. Команди змагаються у тому, яка з них довше протримається на спеціальній точці на мапі, поки в неї не буде 2 перемоги.
  2. Захоплення точки. Однак команда намагається захопити точку, інша – її захистити. На карті 2 таких точки. І все це відбувається з обмеженим часом.
  3. Супровід техніки. Одна команда відчайдушно намагається проштовхати через всю карту певний вантаж, інша – їм завадити. Звичайно, для цього є обмежений час. Коли вантаж доходить до певної контрольної точки, нам добавляють декілька хвилин на виконання задачі. Це допомагає одній команді і виступає штрафом за повільність іншій.
  4. Поєднання другого і третього режимів. Одна команда спочатку захвачує точку, а потім з неї має доштовхати вантаж.

Всього на кожен режим на даний момент є по 3 тематичні карти. І цього більш ніж достатньо, щоб не засумувати. Адже геймдизайнери постаралися на славу – карти багаторівневі, з великою кількістю ходів. На них важко загубитися або провести команду так, щоб противник їх не побачив, однак вони дійсно масштабні. Крім того, бої відбуватимуться на декількох рівнях – адже є персонажі, що можуть як літати, так і спокійно лазити по стінах. Також не варто забувати і про спеціальні щотижневі івенти, зі спеціальними умовами та наборами персонажів: тільки жіночі перси або пришвидшена на 75% зарядка всіх вмінь, та т.д. і т.п.

На даний момент у грі присутній 21 персонаж, що умовно розділені на 4 класи – Штурм, Захист, Танк та Підтримка. Персонажі надзвичайно різні з абсолютно несхожим набором вмінь. Так, кожен з них, окрім володінням зброєю, має ще 2-4 вміння і “ульту” – суперздатність, можливість використання якої регулюється шкалою, що наповнюється на протязі бою. “Ультимейт” буває абсолютно різним – допоміжним (як от в Чорної Вдови – інфрабачення, що дозволяє побачити всіх противників через стіни), до такої, що запросто може винести всю ворожу команду за один раз (“постріл дракона” від Ханзо). Однак, як кажуть: “На кожну жопу знайдеться болт з лівою різьбою”, – тому не все так страшно, як здається. З часом ви зрозумієте, що проти всього можна протистояти, і навіть ті герої, які спочатку виглядають непереможними і дисбалансованими, будуть лягати від ваших пострілів та ударів. І це, мабуть, головна заслуга блізів – чудовий баланс. Згодом відчуваєш, що немає поганих героїв, а лише ті, за яких навчитися грати важче, а є ті, за яких гратися легше. Але всі вони рівні і однаково вмирають на полі бою.

Графічно ж гра виконано чудово. Звичайно, графодрочерам, які намагаються знайти 4к там, де його нема, тут буде важко. Грі не вистачає суперкрутих фіч, які можна було б побачити тільки на gtx1080, однак рядовий гравець від цього навряд чи постраждає. А от чудову оптимізацію, яка навіть на не самих свіжих машинах видає приємну картинку і стабільний фпс в наш час отримати доволі таки приємно. Дизайн гри можна охарактеризувати як “мультиплікаційний” і доволі таки приємний для очей. Віковий рейтинг в грі помічається одразу – ніякої крові і розчленування, можна побачити хіба як розвалюється персонаж-робот.

ScreenShot_16-06-05_15-29-04-000

Звичайно, не всім сподобається те, що за гру прийдеться викласти 30 вічнозелених. Таке введення відразу відсіяло частину нечесних на руку гравців і набило свою аудиторію, що вже міцно засіла. А як вже відомо, що ігри від метелиці не закриваються десятиліттями, тому не варто побоюватися, що через рік на серверах вже нікого не буде.

Підсумовуючи вищевказане, можна сміливо зробити висновок, що в розробників гра вдалася. Тільки те, що у відкритому бета-тесті гри взяло участь майже 10 млн. гравців вартує уваги. Крім того, сама гра вийшла чудовою. Веселі та динамічні бої ( які тут тривають рідко коли довше 10 хвилин) прийдуться до душі багатьом, яким набридли довгі сети по 30-60 хвилин. Крім того, вже не за горами масштабне червневе оновлення, що додасть у гру рейтинг та кучу нових плюшок. Так що гра буде чудовою як і для тих, хто хоче хардкорного м’яса, так і для тих, хто хоче просто розслабитися.

P.S.: І на додаток – один з мультиків:


Плюси: Оптимізація, візуальний стиль, чудово пропрацьований сетинг та баланс.

Мінуси: Відсутні.


greendioz
greendioz Визначення рекурсії полягає у рекурсії рекурсії.
Коментарі
  • mixabuben • 08.06.2016 16:51

    Мінуси: Відсутні. – Надто гучно сказано, найбільший мінус це те що на даний момент гра ІМХО не вартує тих грошей які за неї просять, але чомусь тоді як в тому ж Баттлфронті чи Rainbow Sixg про це всі згадували то в Овервотчі на це закривають очі.. “тому ще це Блізард, їм можна, а ЕА – зло коли таке робить” 🙂

    • mixabuben • 08.06.2016 16:54

      П.С. Гра коштує 39.99 $, це все-таки не 30 вічнозелених, як у вас сказано,  а 40))

      • greendioz

        Заплатив 31.57 – через подвійну конвертацію. І таким чином округлив до 30. Брав напряму в батл.неті.

        Крім того бачив на українських софт порталах десь за 780 грн – що також не далеко від істини.

    • greendioz

      Ну ні. Батлфронт – 60 доларів, і практично всі оновлення платні. Тут же цілком можливо що карти та герої будуть падати на халяву, причому за нижчу ціну оригінального продукту. Щодо “Веселки 6” – то вона не дає такої інтерактивності та фану. Звичайно – може і є фани що люблять перестрілюватися недовго в малесеньких кімнатках, однак я не серед таких.

      • mixabuben • 08.06.2016 17:56

        От можливо в майбутньому коли побільшає карт і режимів то вона буде вартувати того що просять, але в теперішньому стані доларів за 20 купити можна б було (як Рокет Ліга, наприклад, в якої теж всі доповнення безплатні).

        А от фан це чисто суб”єктивно, комусь Веселка 6 думаю більше до душі…

        Суть в тому що тут якісь подвійні стандарти виходять, ЕА чи Юбісофт випускає суто мультиплеєрні ігри ціною 30-60 баксів (Баттлфронт у нас теж можна було купити за 800 грн) то всі “де синглплеєр”… Блізард робить те саме – “о боже.. ідеальна гра”.. 🙂

         

        • greendioz

          Пограй в овертвотч – побачиш що це ідеальна гра

          • mixabuben • 08.06.2016 18:24

            Грав Бету, гра дійсно дуже хороша, не ідеальна, але дуже хороша і фанова, але контенту мало на даний момент, і думаю це варто вказувати в мінусах гри за яку люди віддають свої грошію Обзори для того і існують, щоб допомогти людям вирішити.. куди витратити ті 30 баксів які відкладались останні пів року.. 🙂

        • greendioz

          Суть в тому, що оцінки критиків, гравців немають значення – але зажим в 30 доларів це вже означає що гра погана

          • Gartys • 09.06.2016 21:36

            mixabuben ,де тобі мало контенту ? Куча скінів якіх важко отримати ,ранги і прагнення покращення скілу.У таких іграх не буває мало контенту, у них буває  відсутність балансу, поганий геймплей ,але це не стосується овервотча .Овервотч ідеальна гра яка кошує цих грошей тим більше зараз всі новинки коштують близько 2000 рублів…(я про ігри від нормальних видавців типу Blizzard ,а не про інді всякі.

          • mixabuben • 10.06.2016 12:22

            По 3 карти на режим і 4 режими це мало контенту, для порівняння, в далекому 1999-му вийшов такий собі Unreal Tournament, який на старті мав десятки карт в кодному режимі (6 у штурмі) і 6 режимів.

            Скіни не врятують від того що карти набриднуть)

          • Gartys • 11.06.2016 09:47

            В далекому 1999 не було таких великих і наповнених карт як в овервотчі то навіщо порівнювати і вони не можуть надоїсти це те саме ,що в доті може надоїсти карта яка до того ж всього тільки 1…. В кожному матчі щось унікальне відкриваются ворота і ти не знаєш ,що для тебе підготували противники може там стоїть ц рейнхарда з щитами ,а за ними 2 бастіона да ще й турелька стоїть і взагалі кожен матч має щось особиливе тут не має стандартних позицій тут всіе контриться немає щогось імбового і непереможного .

  • Sanguinius • 29.06.2016 12:00

    Огляд хороший, але хлопцi. “Глубоко”, “метелиця”, “жопа”. Не варто пхати так багато русизмiв, це виглядає не дуже гарно.