OPENSPACE та ігри

В своїй попередній публікації на тему OPENSPACE я пообіцяв написати ще одну, зібравши достатню кількість лайків. Лайки зібрано, однак також отримано фідбек щодо неповної відповідності тематики космосу для ігрового порталу. Тож поспішаю виправити це непорозуміння та написати про космос та ігри водночас.

os

Можливо, цей пост переросте в цикл публікацій про космос в іграх та ігри в космосі, а поки почнемо з використання ігрового рушія для планування та моделювання цілком реальних космічних івентів.

А почнемо ми з ініціативи NVIDIA розпіарити свої новенькі GPU та зайняти своїх програмістів цікавою роботою, аби ті не потікали з компанії через рутинну оптимізацію драйверів для новеньких кривеньких тайтлів. [ це жарт 😐 ]

Apollo 11 Lunar Landing Demo

vxgi-overview-slide

Прикриваючись благими намірами та прикидаючись руйнівниками міфів, невелика команда в нетрях NVIDIA прийняла рішення відтворити події шістдесят дев’ятого та змоделювати місячну поверхню з блекджеком та шльондрами Аполлоном та парою астронавтів.

Основна мета – спробувати відтворити реальну модель освітлення з використанням нових технологій та перевірити фото з Місяця на автентичність в такий цікавий спосіб.

Що з цього вийшло можна подивитися в доволі цікавому ролику від розробників даної демки.

А що найцікавіше – кожен власник відеокарти на базі Maxwell архітектури може оцінити роботу інженерів зеленої команди на власній машині, оскільки їхня робота була опублікована в розділі демок на офіційному сайті.

Якщо ж ви не власник топових карт від виробника або вам просто влом качати і оцінювати демку на своєму пк, я скажу декілька слів про неї.

Графічна програмка побудована на базі Epic Unreal Engine 4 з використанням Voxel Global Illumination (or VXGI) від NVIDIA. Запустивши демку ви можете налаштувати відображення картинки за допомогою пари кнопок – вибрати положення камери, ввімкнути/вимкнути сонячні промені чи відбиття світла різними поверхнями. Також є можливість зробити фріфлай – побігати чи пострибати в демці не можна, фізику завезли тільки для світла.

Якщо ж ви не знаєте, чи ваша відеокарта підійде для запуску, шукайте свою модель під спойлером:

Список модельок на базі Максел архітектури

  • GeForce Gaming Graphics Cards and Notebook GPUs with Maxwell Architecture:
    • First generation Maxwell Graphics Cards
      • GeForce GTX 750Ti
      • GeForce GTX 750
    • Integrated Notebook GPUs GeForce
      • GTX 960M GeForce
      • GTX 950M
    • Second generation Maxwell Graphics Cards
      • GeForce GTX TITAN X
      • GeForce GTX 980
      • GeForce GTX 980Ti
      • GeForce GTX 970
      • GeForce GTX 960
    • Integrated Notebook GPUs
      • GeForce GTX 980M
      • GeForce GTX 970M
      • GeForce GTX 965M

[згорнути]

Тож, як бачимо, ігрові рушії (чи, принаймні, один з рушіїв) доросли до того рівня, коли з їхньою допомогою цілком можна моделювати реальні ситуації.

Однак це ще не все. Історія з аполоном – лише вступ до новини, про яку я, власне, хочу розповісти. Справа в тому, що NASA взялася за створення віртуальної копії Марсу для такої ж віртуальної реальності.

Mars 2030 Experience

Mars_Banner-770x250-1939753099

Базою для розробки повинен стати все той же Unreal Engine 4. Мабуть, NASA все ж повірила в перспективи віртуальної реальності на хвилі хайпу щодо виходу нових ВР шоломів, оскільки, судячи з твіту якогось чувака з ніком @vitor_io , в далекому 2001 році агенство відхилило пропозицію створення аналогічної системи на суперсучасному на той час Unreal Engine 2.

Скан документа

b53f693f73a847818f796775411440b3

[згорнути]

Розробники рушія не залишили без уваги нещодавно оприлюднений док:

А тепер трохи деталей. Агенство давно планує пілотовану місію на Марс. Судячи з останніх прогнозів, це повинно відбутися в межах 30-их років цього століття.

Але навіть запас в ~15 років не може гарантувати успіх та справдження планів і передбачень. Проект наземноїмарсової станції не реалізований, тестовий запуск надважкої ракети SLS з кораблем Orion жодного разу не здійснено, та й досліджено червону планету не настільки ретельно, щоб відправляти туди пачку навіть найнепотрібніших на землі людей, не те що вчених та професійних астронавтів.

І щоб згладити песимістичні прогнози та роки очікувань віртуальна копія Марсу повинна бути готовою вже до кінця поточного року.

MARS-770x445-824634236

Основна ідея проекту (того, що віртуальний) – популяризація космічних досліджень та науки про космос як такої. Враховуючи те, що вся NASA живе та трудиться на податки рядових амерів, то чим популярнішою буде їхня місія серед обивателів, тим на більший бюджет можна розраховувати.

А ринок відеоігор давно обійшов ринок кінематографу чи будь-який інший, тож використання гейм-індустрії в цілях популяризації – насправді здорова думка.

На сайті самого Анріалу вказано, що над проектом вже трудяться спеціалісти з Fusion MediaMIT’s Space Systems Laboratory та девелопери з колишньої Irrational Games. Гра (саме так позиціонується даний продукт – не демо, не симуляція, а саме гра) буде доступною для Oculus Rift, Google Cardboard та Samsung Gear VR. Цей факт означає, що погуляти марсом в шоломі можна буде за рахунок потужностей телефону, оскільки кардбокс та самсунг ВР – виключно мобільні сети віртуальної реальності, які працюють на смартфонах.

Але разом з цим заявлена підтримка Sony PlayStation VR та HTC Vive, тож будемо сподіватися на краще. Судячи з того ж сайту Анріалу – рушій дозволяє працювати як з OpenGL на мобілках так і з DirectX 11 на некст-гені (вже карент-гені, пробачте). Підтримка DX12 поки не заявлена, тут поки що нічого сказати. Зате відомо, що версій гри буде мінімум три – для айфону, андроіда і для ПК. Чи буде версія для ПС теж невідомо. Згадка PlayStation VR  в переліку платформ означає лише те, що рушій вже вміє в PS. Чи буде вміти гра – невідомо.

download
Будемо сподіватися, що проект виглядатиме не гірше, ніж в кіно (кадр з фільму Марсіанин)

Також Епіки тонко натякають, що це не останній проект для NASA і точно не останній проект для ВР на базі UE4. Що ж, на це варто сподіватися.

Ну а наостанок давайте згадаємо про менш популярні, але вже існуючі прототипи схожих ігор/симуляцій. В першу чергу варто згадати Starlite: Astronaut Rescue, яка теж розроблялася за підтримки інженерів з NASA. Гра отримала безліч негативних і майже нуль позитивних відгуків, в зв’язку з чим її можна вважати цілком провальною. Ціна питання – два бакси.

Screenshot_003_700_500

Зворотній бік медалі – Moonbase Alpha. В коробці – НАСА, фрі ту плей, місячна база та голосовий синтезатор, про який згадували на хабрі.

На жаль, друга частина цієї гри з тріском провалилася на кікстартері декілька місяців тому, зібравши лише 4 тисячі баксів з 480 тисяч запланованих. Отака журбинка.

На цьому перша публікація циклу закінчується. Якщо ви раптом захочете продовження – ставте лайки. Цього разу давайте виб’ємо хоча б 50 😉

Захар Савка
Захар Савка Автор та редактор порталу. Розробник - інженер. Проводжу експансію зелених носовухів.
Коментарі

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *