XCOM 2: War of the Chosen

Студія Firaxis довгий час старанно щось робила і перед початком E3 опублікувала на сторінці Twitter важливе оголошення, що стосується якогось великого оновлення для XCOM 2. Після досвіду з неякісними та непотрібними доповненнями, гравці дуже обережно та підозріло ставились до даної новини, але презентація на PC Gaming show змінила все, адже компанія зрозуміла свої помилки та повернулась до звичної для себе практики – нова механіка та нові можливості. Але ніхто навіть і уявити не міг, наскільки все масивно.

Нових механік та можливостей в грі дуже багато, тому варто зосередитись на основному. До всім знайомих 5-и класів бійців додано ще 3 нові класи, котрі представляють собою цілі рухи опору. Женці (Reapers) – стелс снайпери, для котрих радіус огляду супротивників зменшений в рази, а можливість після пострілу лишатись у стелсі перетворює персонажа на ідеальну зброю. Якось так сталось, що представники даної фракції мають російські прізвища. Застрільщики (Skirmishers) – універсальні солдати, котрі і гранатами можуть більше шкоди завдати, і вистрілити до 3-х разів за хід, і притягнути до себе ворога, навіть якщо він ховається за укриттям. Весь особовий склад бійців – ренегати адвенту, які відмовилися служити Еферіалам. Хрестоносці (Templars) – ідеальні рукопашники з псионічними талантами, які можуть запросто увірватися в натовп ворогів та ще й вийти живими. Для кожного з нових бійців є унікальні дерева прокачки, в яких є можливість отримати всі скіли завдяки спеціальним пойнтам. З’явився функціонал втоми бійців, котрий впливає на влучність та дратівливість. А від смертельних поранень бійці можуть отримати негативні риси, котрі можна буде прибрати лише у випадку відвідування лазарету. Щойно у грі з’являються рухи опору, гравець отримує можливість включати різні модифікатори для поліпшення гри. Кожен із рухів початково надає у використання по 2 модифікатора. Після будівництва Кола Спротиву (Resistance Ring) з’явиться можливість відправляти бійців на завдання, які будуть приносити різноманітні бонуси.

Щоб життя раєм не здавалось, супротивник виставив проти об’єднаних сил повстанців ряд нових ворогів. Адвент отримав 3 нові одиниці: вубухонебезпечного чистильщика (purifier), псионіка монаха (priest) та стрілка спектра. Кожен із них примушує гравця користуватись новими тактиками, або згадувати давно забуті. Але головними новими ворогами Xcom, замість організації EXALT, стали 3 обраних чемпіони “Господарів з неба”. Кожен із супротивників має свої унікальні переваги та недоліки, а отже при кожному новому запуску гри переваги та недоліки будуть іншими, що зробить кожне проходження неповторним. Ризик зустріти на мапі когось із обраних дуже високий. Вони будуть робити все, щоб викорінити підрозділ та отримати дорогоцінну інформацію про ворогів та місцезнаходження бази. З кожним рівнем знань обраний може провести якусь акцію проти Хcom та отримати нову здібність, яка буде допомагати йому в боротьбі проти бійців гравця. Гравцеві ж у відповідь треба шукати базу чемпіона, місце розташування якої можна визначити завдяки розвідувальним місіям від рухів опору. А після отримання точних координат, завітати до Цитаделі Обраного і остаточно вбити прибульця.

Третьою силою гри виступають Загублені (Lost). Загалом, це ті ж самі зомбі, але з іншою назвою. Реагують на шум, набігають ордами, б’ють не боляче, якщо поодинці. У випадку наявності даної сили на мапі, головне – не створювати зайвого шуму (будь-який гучний звук), адже чим більшими і масивнішими будуть вибухи, тим більше та швидше прибіжить хвиля зомбі. Атакують дані вороги всіх, і частково відволікають увагу Адвенту на себе, що дає можливість виконати завдання, доки вороги б’ються між собою. Для того, щоб дані місії не стали непрохідними хащами, розробники ввели механіку, завдяки котрій кожне вбивство загубленого дає додатковий постріл. З цією силою зазвичай пов’язані місії на порятунок спеціалістів, хоча і на звичайні місії вони можуть завітати.

Більшість старих дефектів із гри зникли, їх місце, в свою чергу, зайняли натовпи нових. То Зомбі втікає за край карти і звідти тебе б’є, то в обраного вистрілити неможливо, хоча він вийшов з тіні прямо поруч із твоїми бійцями, то гра зависає і про щось думає, хоча цей дефект вже легендарний і схоже не лікується.

XCOM 2: War of the Chosen позиціонує себе нащадком стилістики доповнення Enemy Within, яке було створене до першої частини, але з набагато більшим об’ємом контенту. Нових можливостей настільки багато, що гру можна було б спробувати назвати не доповненням, а навіть новою частиною серії, якби не наявність старих механік та сюжету оригіналу. Всім, хто вже пройшов 2-у частину, варто почати гру наново, щоб відчути насолоду від гри. А хто ще не починав грати в другу – тим паче брати доповнення і насолоджуватись тепер вже повним сюжетом 2-ї гри.


Плюси: Нові вороги, нові випробування, нові механіки.

Мінуси: Старі та нові дефекти, нечітко прописана ненависть рухів опору одне до одного

Олександр Кірков
Олександр Кірков QA, геймер, гітарист, язичник, лучник.
Коментарі