Observer

Кіберпанк був не частим гостем ігрових світів і більш за все запам’ятався такими іграми, як Deus Ex та Shadowrun. Але кожній із цих ігор бракувало невеличких деталей цього достатньо жорстокого жанру антиутопічного майбутнього. Невеличка польська студія Bloober team, яка створила психологічний трилер про художника, вирішила спробувати передати всю атмосферу кіберпанку у своєму сурвайвал хорорі Observer. І хоч новин про цю гру майже не виходило, а розробники рекламували свій проект лише публікуючи відео в ютубі та демонструючи на E3, надія на якісний кіберпанк трималася до останнього.

Події гри відбуваються у Кракові у 2084-му році. Світ пережив іще одну жахливу війну, а аугментації принесли людству страшну епідемію. За часів війни було створено спеціальний підрозділ Спостерігачів (observer): бійців, що проводили допити полонених за допомогою аугментації під назвою Поглинач снів (Dream eater), завдяки якій можна було напряму підключитися до свідомості та витягнути всю необхідну інформацію. Хоч дана техніка приносила приголомшливі результати, побічні ефекти її використання були жахливими. Спроба витягти інформацію з мозку дуже сильно била по психічному стану самого Спостерігача і скорочувала тривалість його життя. По завершенню війни Спостерігачів перевели на державну службу до поліцейських для проведення допитів підозрюваних та свідків. Також вдалося розробити технологію, що дозволяла подовжити життя Спостерігачу до 20-и років. Але захист психіки офіцера досі був під великим ризиком. Після того, як один із них убив з десяток громадян у торговельному центрі, було прийнято закон про роззброєння підрозділу.

Головним героєм гри є Даніель Лазарскі, Спостерігач. Під час спілкування з начальством на зв’язок виходить його син Адам, якого він не бачив багато років. Зі слів сина Лазарскі розуміє, що Адам в біді й відправляється туди, звідки надходив сигнал. Діставшись до житла сина та потрапивши всередину, головний герой знаходить на підлозі тіло без голови. Доки офіцер намагається опанувати себе, всю будівлю блокують із невідомої причини.

Ігровий процес Обсервера подібний до ігромеханіки попереднього творіння студії – Layers of Fear. Треба ходити, дивитись та спілкуватись з мешканцями будівлі, в якій ви заблоковані. Для збору доказів з місця злочину Спостерігач озброєний двома видами зору. Електромагнітний зір допомагає аналізувати будь-яку електрону техніку, а біозір – сканувати біологічні докази. У деяких випадках доведеться проводити допит за допомогою Поглинача снів. Усе, що відбувається у свідомості жертви, перевертає світ догори дригом, адже доводиться і уважно стежити за спогадами, і трохи грати у стелс. Щоб не втрачати контроль над собою, необхідно після кожного занурення використовувати спеціальні ліки. Окрім основної сюжетної лінії, гра також порадує і декількома побічними завданнями, які не дадуть жодних бонусів, але натомість трохи розширять всесвіт та поставлять вас перед моральним вибором. Без колектіблів та невеличкої гри-вставки також не обійшлося, але збирати їх буде важко, адже заховані вони достатньо добре, при тому ще й у свідомості інших людей.

Розробники добре підійшли до проблеми дизайну. Гра чудово передає атмосферу кіберпанку та якісно стилізована під уявлення засновників жанру. Вся будівля демонструє те, про що в Deus Ex:HR можна було лише почути чи прочитати. Стіни потріскані та облізлі, скрізь сміття, коридорами літають птахи – саме таким виглядає місце проживання бідного населення в антиутопічному майбутньому, де владу тримають корпорації. Також творці вирішили взяти за основу зразок кіберпанку 20-го сторіччя. У кімнатах стоять старі монітори і протягнуті кілометри кабелів, а використані відтінки дуже сильно нагадують такий улюблений Блейдраннер. Музичний супровід у грі не запам’ятовується, але звукові та візуальні глітчі примушують трохи нервувати. Зовнішність та голос головному герою подарував Рутґер Хауер, який зіграв одного з негідників у фільмі Блейдраннер. Час від часу складалося враження, що актор не старався і просто зачитував текст. Хоча з іншого боку, немає потреби в криках, якщо навколо абсолютна тиша.


Плюси: атмосфера, сюжет, побічні квести.

Мінуси: озвучування, саундтрек

 

Олександр Кірков
Олександр Кірков QA, геймер, гітарист, язичник, лучник.
Коментарі
  • ШНЯГА • 29.09.2017 18:23

    “колектіблів” – можна по-людськи?

    • Arti_Scream
      Arti_Scream • 29.09.2017 18:40

      Предмети колекціонування

      • Олег Онопрієнко
        Олег Онопрієнко • 29.09.2017 18:43

        можна по-людськи?” це по-геймерські, якщо не знаєш, що таке колектібли – тобі нема чого робити на цьому/будь-якому ігровому порталі

        • ШНЯГА • 29.09.2017 20:24

          Загугліть конкретно це слово, а потім пишіть цю несенітницю про Бнема чого робити на цьому/будь-якому ігровому порталіЮ. Це, так сказати, не загальновживате слово, а тупо трансліт, яке, можли, використовують у вашому дворі. Давайте замість слова «гра» писати «гейма» і все в такому роді?..

          • Олег Онопрієнко
            Олег Онопрієнко • 29.09.2017 23:45

            Транслітерацію як засіб перекладу ніхто не відміняв. Ми у своєму дворі його і використовуємо, не подобається – проходь мимо. Ягоди в лісі збирав? От тобі і колектібли. Так зрозуміліше?