HellBlade: Senua’s Sacrifice

В епоху ігор-пісочниць невеличка компанія Ninja Theory вирішила піти проти системи. Замість багатогодинного проходження розробники вирішили запропонувати гравцям унікальну і недовгу історію. Студія, що прославилася ремейком Devil May Cry, йшла на величезний ризик, адже у випадку провалу вона мала б усі шанси розвалитися.

Головною героїнею гри є дівчина на ім’я Сенуя – воїтелька одного зі стародавніх кельтських племен. Вона відправляється до Хельхайму, світу мертвих, з надією виторгувати у богині смерті Хель душу коханого, якого стратили вікінги  під час одного із своїх набігів. Сенуя постійно чує голоси, серед яких крутяться як її думки, так і чужі: батька, матері та раба шамана. Діставшись до брами Хельхайму, Сенуя гине і на її руці з’являється “мітка темряви”.

Ігровий процес можна умовно поділити на дві частини: в першій необхідно вирішувати загадки, в другій – вирізати ворогів. Загадок у грі доволі багато, і хоч мета в них одна і та ж – побачити руну, якою запечатана та чи інша брама, час від часу трапляються знаки, на пошук яких доведеться витратити певний час. Щоб процес був не занадто одноманітним, руни доведеться шукати між двох світів. З бойовою системою все простіше: Сенуя має меч, може бити легкими та потужними ударами, також можна нанести удар ногою, використати блок, або ж ухилитися. Серед ворогів є як легко-, так і важкоброньовані бійці, тож доведеться експерементувати. Для боїв відведено спеціальні локації, тож щойно бачите арену – можна вже готуватися до бою. Гра має риси системи Permanent Death, але за фактом це лише психологічний трюк, котрий підштовхує гравців до більш якісної гри. Також в грі є прихований фінал. Для того щоб його розблокувати, потрібно знайти всі обеліски з рунами.

Над атмосферою гри студія попрацювала серйозно. Пейзажі з дрейфуючими дракарами, зруйновані будинки чи ліс з ілюзіями – все це вражає своєю красою. Острівець з деревом мертвих (чи то, все ж, Іґдрасілем) та ріка душ – одні з найбільш помітних локацій. Музика також відіграє важливу роль в атмосфері гри. Скандинавські мотиви западають у душу і не відпускають не лише під час проходження, але і декілька днів після завершення ігрового процесу. Особливо хочеться виділити роботу над образом Сенуї. Спілкування героїні з гравцем відбувається невербально, а отже, треба було передати масу емоцій обличчям. А коли обличчя головної героїні належить не талановитій акторці, а відео редактору без досвіду акторської роботи, Мілені Юрґенс, її робота не може не викликати захоплення. Для захоплення рухів під час бою студія залучила дублершу Дейзі Рідлі з 7-го епізоду Зоряних Війн, Хлої Брюс.

Але головну роль в атмосфері цієї гри, окрім всього перерахованого, грає цікавий психічний стан головної героїні. Голоси, що постійно крутяться в голові Сенуї, насміхаються з неї, або намагаються підтримати чи навіть допомогти – все це чітко демонструє проблеми людини з порушенням психіки. При використанні навушників гра вражає фарбами, і відчувається, як з одного плеча говорить янгол, а з іншого – демон. Для якомога більш реалістичної передачі цього багатоголосся було залучено спеціалістів з психології. Саме вони зробили великий вклад у те, що відбувається в голові Сенуї.

В епоху лонгплеїв важко створити  цікаву коротеньку гру. Але якщо ти з душею та професіоналізмом підходиш до розробки та даруєш гравцеві образ, який йому ще не доводилося зустрічати – є шанс зірвати ва-банк. До того ж, якщо гра має чудові атмосферу, сюжет, та музику – гравці обов’язково її запам’ятають. Hellblade: Senua’s Sacrifice обов’язкова для ознайомлення, адже не дивлячись на невеличкі недоліки – вона вражає своєю історією.


Плюси: Атмосфера, Ігровий процес, механіка, саундтрек, сюжет

Мінуси: Іноді складність загадок, відсутність обіцяної Permadeath

Олександр Кірков
Олександр Кірков QA, геймер, гітарист, язичник, лучник.
Коментарі
  • Мега Пихарь
    Мега Пихарь • 24.09.2017 19:05

    Гра прикольна, але мене вбила неквапливість героїні, і трохи однообразність згодом. Але та фішка з параноєю – то щось. Потім аж стрьомно стає, коли навушники знімаєш.