OpenHistory [Warcraft] Частина 1

hordevsali

“В епоху хаосу, дві фракції зійшлися в бою за панування. Королівство Азерот процвітало, а люди, що жили на цих землях, перетворили їх в рай. Усюди мандрували лицарі Штормвінда і жреці абатства Північних земель, слугуючи народу короля честю та справедливістю. Добре навчена армія короля підтримувала мир протягом багатьох поколінь, але прийшла Орда орків… Ніхто не знав, звідки вони прийшли, так само, як ніхто не був готовий до жаху, принесеного ними. Воїни Орди билися сокирами і списами, пересувалися на вовках, чорних, немов темна ніч. Немислима була руйнівна сила зловісних чаклунів, покликаних з пекла. З арсеналом смертоносної зброї і сильної магії, ці дві сили зіткнулися у змаганні в спритності, інтелекті та грубій силі – за перемогу і панування над усім Азеротом. Ласкаво просимо до світу Warcraft.”, – саме так зустрічала гравців Warcraft: Orcs & Humans у далекому 1994 році.  

Жанр RTS зародився в 1992 році з виходом гри Dune 2, яку прийнято вважати основоположницею стратегій в реальному часі, і яка встановила правила та закони жанру. На світанку становлення стратегій існувало дві легендарні серії ігор, послідовники Dune 2, які між собою конкурували, мали свої особливості, і на яких намагались рівнятись інші розробники. Цими серіями були Command & Conquer, яка слідувала канонам “Дюни” й розвивала їх, і Warcraft, який намагався бути схожим на свого прабатька, проте постійно привносив щось нове. І, як ви вже могли здогадатися з назви, ця серія OpenHistory буде присвячена Warcraft.

sargerasІсторія всесвіту Warcraft розпочинається задовго до подій, описаних у грі. Сотні тисяч років тому благородні титани терраформували світи розумних рас з метою їх удосконалення. Одним з таких світів став Азерот, в якому титани залишили потужне джерело магії. У той самий час демони захоплювали та руйнували світи, бо вважали, що основою всього у всесвіті має бути хаос, через що між титанами і демонами зав’язалая довга і кровопролитна війна. За тисячі років війни могутній титан Саргерас переміг та ув’язнив чимало демонів, ставши їхнім тюремником. Але протягом війни розум Саргераса потьмянів, і його світогляд почав змінюватися. Саргерас більше не бачив сенсу у створенні та вдосконаленні світів, тому випустив своїх колишніх ворогів і в’язнів, ставши їхнім лідером. Так утворився Палаючий Легіон, який за тисячі років захопив та знищив не одну сотню світів.

картаВперше Палаючий Легіон вторгся в Азерот, коли відчув у ньому коливання магії, що її повсякчас використовували ельфи. Перша війна з Легіоном для Азероту закінчилася катастрофою планетарного масштабу. Коли джерело магії, яке залишили титани, було зруйновано, відбувся магічний вибух, що розірвав єдиний континент на декілька частин. 

cM8DnПісля вторгнення Легіону минуло багато років, але мешканці Азероту пам’ятали ті жахливі події, тому було вирішено створити особливу варту з найпотужніших магів, які будуть вливати магічну силу в одного могутнього героя, що буде протистояти атакам демонів. Після чергової активності Легіону в Азероті на бій з демонами відправилась Егвін – найпотужніша магиня та Захисниця Азероту. Після знищення усіх демонів перед Егвін з’явився сам Саргерас, у якого вона випустила заряд всієї своєї магічної сили, чим і перемогла титана. Але це була частина плану Саргераса, який непомітно вселився в Егвін. Через деякий час у неї народився син – Медів, до якого перейшов дух злого титана. І тільки після того, як Медів виріс, набрався сил і мудрості, дух Саргераса проявив себе і взяв під контроль розум молодого мага.

Gul'dan_WoDТим часом Палаючий Легіон знайшов світ Дренор, який населяли клани орків з розвиненим шаманізмом. Правиця Саргераса – демон Кіл’Джеден розгледів в орках великий військовий потенціал, тому він вирішив, що буде вигідніше переманити орків на свою сторону. Для цього Кіл’Джеден зв’язався з верховним шаманом Нер’Зулом, запропонувавши йому безмежну владу та могутність. Нер’Зул повинен був підмовити інших орків випити крові демонів, що перетворить їх в рабів, підконтрольних Палаючому Легіону. Верховний шаман відмовився від такої угоди, однак його учень Гул’Дан з радістю прийняв пропозицію демона.

Випивши крові демонів, розрізнені клани орків перетворилися в Орду, могутню та безвольну. Гул’Дан не міг сам керувати Ордою, тому він створив Тіньову раду, яка обрала вождем могутнього орка Чорнорука, що був маріонеткою в руках Гул’Дана. Майбутня війна орків і людей була потрібна Саргерасу для ослаблення Азероту та його захисників перед черговим вторгненням Палаючого Легіону. Однак в плані щось пішло не так.

ПорталСаргерас в тілі Медіва та Гул’Дан відкрили Темний портал у південному королівстві Азерот, через який до світу людей проникла Орда орків, одурманених кров’ю демонів. Орки доволі швидко загарбали нові території, чого тутешні мешканці зовсім не очікували. Однак люди, в свою чергу, намагалися не допустити подальшого розповсюдження орків на власних землях. Цей конфлікт в історії Азероту буде відомий як “Перша Війна”.

Проте не всі орки погодилися пити кров демонів. Одним з них був Дуротан, вождь клану Сніжного вовка, і його друг – Огрім Думхаммер. Дуротан неодноразово виступав проти Гул’Дана і прокляття крові, за що і був вбитий синами вождя Орди Чорнорука. В живих залишився лише маленький син Дуротана – Тралл, який потрапив у рабство до людей.

betrayal-of-the-guardian-by-james-rymanУ той самий час люди дізналися про зраду Медіва, на ліквідацію мага відправився його друг Андуїн Лотар і учень Медіва – Кадгар, який також зіграє велику роль у подальшому розвитку подій. Саргерас у тілі Медіва вступив у двобій з Лотаром, з якого останній вийшов переможцем. Після смерті Медіва і Саргераса, Гул’Дан впав у кому, оскільки його свідомість була пов’язана з Медівом на момент його смерті. Це стало переломним моментом у війні та подальшому вторгненні Легіону в Азерот, адже ніхто не очікував смерті пророка, а разом з ним і загибелі Саргераса, душа якого була вигнана в Порожнечу.

Скориставшись недієздатністю Гул’Дана, Огрім Думхаммер вбив вождя Орди Чорнорука та всю Тіньову раду Гул’Дана, але самого чорнокнижника вбити не наважився. Думхаммер став новим вождем Орди, однак війна з людьми на цьому не закінчилась, а навпаки, продовжилась з новими силами.

2f79436ffb38baa1e37a405a8466fea4

Події гри розпочинаються ближче до закінчення війни, і в двох кампаніях Людей і Орків, гравцеві доведеться привести свою фракцію до перемоги, розгромивши столицю людей – Штормвінд, або розбити армію орків та очистити свої землі від загарбників. Тим не менш, канонічним звершенням слід вважати перемогу орків, саме такий фінал приводить до початку Warcraft II, але про нього – в наступній частині OpenHistory.

Warcraft: Orcs & Humans демонструє допрацьований геймплей Dune 2. На мапі гравцеві потрібно виконати завдання, попутно збираючи ресурси, будуючи базу та тренуючи війська. Перші місії, що за орків, що за людей – абсолютно ідентичні. Перш за все, гравцеві необхідно збудувати базу, для цього є робітники людей та батраки орків. Збудувавши перші ферми та накопичивши ресурси, гравець може побудувати перші бараки для найму бійців. Це базис, необхідний для проходження місій.

Ресурсів у грі всього два: дерево та золото. Ресурси в грі не безкінечні, видобувши все золото з шахти чи зрубавши весь ліс довкола бази, робітникам доведеться шукати нові джерела, які запросто можуть опинитися поблизу ворожих таборів. Warcraft була першою грою, де використовується декілька ресурсів, в той час як Dune 2 та Command&Conqer був лише один ресурс, який збирали повільні та безпомічні харвестери, а не робітники.

Процес будівництва також унікальний. Накопичивши певну кількість ресурсів, робітникам необхідно протягнути дорогу, вздовж якої можна зводити будівлі. Будівлі людей та орків відрізняються тільки зовнішнім виглядом та назвами, хоча виконують абсолютно аналогічні функції. Ферми потрібні для збільшення ліміту власних юнітів, казарм для найму бійців та лучників, звіринців та конюшен для вершників тощо.

У керуванні юнітів було одне маленьке нововведення, без якого зараз складно уявити жанр стратегій, а саме – рамка виділення юнітів. В “Дюні” доводилось вибирати кожного юніта окремо та віддавати йому накази, що дуже ускладнювало гру при керуванні великою армією.  У Варкрафті можна виділити до чотирьох юнітів та одночасно віддати їм наказ. Однак хоткеїв ніхто не відміняв, і воювати чи просто збирати ресурси без використання гарячих клавіш на клавіатурі практично неможливо.

Що ж стосується самих юнітів, то, як і у випадку з будівлями, в людей і орків вони практично не відрізняються. Я сказав “практично”, бо, все ж, деякі відмінності є. Перш за все, різниця в магії: маги людей і орків використовують різний її тип, і якщо одні спеціалізуються на призові секретів та демонів, інші можуть лікувати юнітів та викликати елементалів. Інші відмінності не суттєві, хтось трохи далі стріляє, хтось швидше рухається, проте в реаліях бою ці відмінності майже не відчуваються.

Що ж можна сказати у підсумку? Warcraft: Orcs & Humans – це гра, яка зробила просто неоціненний вклад в розвиток як жанру стратегій в реальному часі, так і в ігрову індустрію загалом, давши старт для однієї з найлегендарніших та найкультовіших ігрових серій. Однак, пройшло вже понад двадцять років з моменту релізу і, на жаль, гра не витримує перевірку часом. Запускаючи її в 2016 році, окрім ностальгічних почуттів від гри важко щось отримати. Але слід віддати належне, адже Warcraft був одним з першопроходців.

Віталій Забусик
Віталій Забусик @Fantom | Оглядач, блогер, хардкорний геймер, генератор ідей, невиліковний оптиміст.
Коментарі

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

    • Вікторія Забусик
      Kachavikus • 25.05.2016 19:45

      Погана звичка наганяти на фільмєц лише завдяки метакритику, оцінка якого зроблена лише на основі 6 рецензій.

  • Іван Янковий

    А я до речі проходив восени обидві кампанії в першому варкрафті. 🙂 щоб згадати. вони доволі швидко проходяться. годин по 7-8 здається на одну кампанію.

    • Zuluhed
      Zuluhed • 25.05.2016 22:13

      Я от не осилив, дуже незручне керування. 2 варкрафт колись пройшов, треба перепройти. Десь блізи обіцяли перевидання своїх старих ігор , було б круто.

    • jericho • 26.05.2016 18:08

      Недавно сів проходити Warcraft: Orcs & Humans, гра навдивовижу легко грається.
      Звісно досить проста й примітивна механіка, але як на мене, то “перевірку часом” вона таки проходить без особливих проблем.

  • Zuluhed
    Zuluhed • 25.05.2016 22:08

    Ех, пустив старечу сльозу ностальгії. Колись ще зачитувався цим в пдф-файлі в папці Warcraft 3.

  • Саня Кузьменко

    В перший Варкрафт ніколи не грав, а от в другий, свого часу, залипав дуже навіть. Одна з улюблених ігор на… PS1 =) Ну і потім Варкрафту 3, звісно, теж віддав належне. Але саме Варкрафт 2, з його магами, які перетворюють юнітів на овець, нафтовими вишками, черепахами-підводними човнами і фірмовими заставками Бліззард, які вже тоді були круті, от цей Варкарфт мій улюблений.

    Досі одна з улюблених стратегій. Зараз задумався, найкращі стартегії, які подобаються досі, це Варкрафт 2 і Вархаммер Дарк Омен, які я грав на PS1. Ну не дічь)