OpenHistory [Warcraft] Частина 1

hordevsali

“В епоху хаосу, дві фракції зійшлися в бою за панування. Королівство Азерот процвітало, а люди, що жили на цих землях, перетворили їх в рай. Усюди мандрували лицарі Штормвінда і жреці абатства Північних земель, слугуючи народу короля честю та справедливістю. Добре навчена армія короля підтримувала мир протягом багатьох поколінь, але потім прийшла Орда орків… Ніхто не знав, звідки вони прийшли, так само як ніхто не був готовий до жаху, принесеному ними. Воїни Орди билися сокирами і списами, пересувалися на вовках, чорних, немов безмісячна ніч. Немислима була руйнівна сила зловісних чаклунів, покликаних з пекла. З арсеналом смертоносної зброї і сильної магії, ці дві сили зіткнулися в змаганні спритності, інтелекту і грубої сили за перемогу і панування над всім Азеротом. Ласкаво просимо в світ Warcraft.”, – саме так зустрічала гравців Warcraft: Orcs & Humans у далекому 1994 році.  

Жанр RTS зародився в 1992 році з виходом гри Dune 2, яку прийнято вважати основоположником стратегій в реальному часі, і яка встановила правила та закони жанру. На зорі становлення стратегій було дві легендарні серії ігор, послідовники Dune 2, які між собою конкурували, які мали свої особливості і на яких намагались рівнятись інші розробники. Цими серіями були Command & Conquer, яка слідувала канонам “Дюни” й розвивала їх, і Warcraft, який намагався бути схожим на свого прабатька, проте в жанр понстійно намагались принести щось нове. І як ви вже могли здогадатись з назви, ця серія OpenHistory буде присвячена Warcraft.

sargerasІсторія всесвіту Warcraft розпочинається задовго до подій, описаних в даній грі. Сотні тисяч років тому благородні титани терраформували світи розумних рас з метою їх покращення. Одним з таких світів став і Азерот, в якому титани залишили потужне джерело магії. У той самий час демони захоплювали та руйнували світи, бо вважали, що основою всього у всесвіті має бути хаос, через що між титанами і демонами зав’язалась довга і кровопролитна війна. За тисячі років війни могутній титан Саргерас переміг та ув’язнив не мало демонів, ставши їх тюремником. За час війни розум Саргераса помутнів, і його світогляд почав змінюватись. Саргерас більше не бачив сенсу у створенні та покращенні світів, тому випустив своїх колишніх ворогів і в’язнів, ставши їх лідером. Так утворився Палаючий Легіон, який за тисячі років захопив та знищив не одну сотню світів.

картаВперше Палаючий Легіон вторгся в Азерот, коли відчув у ньому коливання магії, яку повсякденно використовували ельфи. Перша війна з Легіоном для Азероту закінчилась катастрофою планетарного масштабу. Коли те саме джерело магії, яке залишили титани, було зруйновано, відбувся магічний вибух, який розірвав єдиний континент на декілька частин. 

cM8DnПісля вторгнення Легіону минуло багато років, але мешканці Азероту пам’ятали ті жахливі події, тому було вирішено створити особливу варту з найпотужніших магів, які будуть вливати магічну силу в одного могутнього героя, який буде протистояти майбутнім атакам демонів. Після чергової активності Легіону в Азероті на бій з демонами відправилась Егвін – найпотужніший маг та Захисник Азероту. Після знищення усіх демонів перед Егвін з’явився сам Саргерас, в якого вона випустила всю свою магічну силу, чим і перемогла титана. Але це була частина плану Саргераса, який вселився в Егвін. Через деякий час в неї народився син – Медів, до якого перейшов дух злого титана. І тільки після того, як Медів виріс, набрався сил і мудрості, дух Саргераса проявив себе і взяв під контроль розум молодого мага.

Gul'dan_WoDУ той час Палаючий Легіон знайшов світ Дренор, який населяли клани орків з сильно розвиненим шаманізмом. Права рука Саргераса – Кілл’Джеден розгледів в орках великий військовий потенціал, тому він вирішив, що буде вигідніше перетягнути орків на свою сторону. Для цього Кілл’Джеден зв’язався з верховним шаманом Нер’Зулом, запропонувавши йому безмежну владу та могутність. Нер’Зул повинен був підговорити інших орків випити крові демонів, що перетворить їх в рабів, підконтрольних Палаючому Легіону. Верховний шаман відмовився від такої угоди, однак його учень Гул’Дан з радістю прийняв пропозицію демона.

Випивши крові демонів, розрізнені клани орків перетворились в Орду, могутню та безвольну. Гул’Дан не міг сам керувати ордою, тому він створив Тіньову раду, яка обрала вождем могутнього орка Чорнорука, який був маріонеткою в руках Гул’Дана. Майбутня війна орків і людей була потрібна Саргерасу для ослаблення Азероту та його захисників для чергового вторгнення Палаючого Легіону. Однак в його плані щось пішло не так.

ПорталСаргерас в тілі Медіва та Гул’Дан відкривають темний портал у південному королівстві Азерот, через який в світ людей ринула орда орків, одурманених кров’ю демонів. Орки доволі швидко почали загарбувати нові території, чого тутешні мешканці зовсім не очікували. Однак люди в свою ж чергу намагались не допустити подальшого розповсюдження орків на власних землях. Цей конфлікт в історії Азероту буде відомий як “Перша Війна”.

Проте не всі орки погодились пити кров демонів, одним з таких був і Дуротан, вождь клану сніжного вовка, і його друг – Огрім Думхаммер. Дуротан неодноразово виступав проти Гул’Дана і прокляття крові, за що і був вбитий синами вождя Орди Чорнорука, в живих залишився лише маленький син Дуротана – Тралл, який потрапив в рабство до людей.

betrayal-of-the-guardian-by-james-rymanУ той самий час люди дізнались про зраду Медіва, на ліквідацію мага відправився його друг Андуін Лотар і учень Медіва – Кадгар, який також зіграє велику роль у подальшому розвитку подій. Саргерас в тілі Медіва вступив в бій з Лотаром, з якого останній вийшов переможцем. Після смерті Медіва і Саргераса, Гул’Дан впав в кому, так як його свідомість була пов’язана з Медівом у момент його смерті. Це стало переломним моментом у війні та подальшому вторгненню Легіону в Азерот, адже ніхто не очікував смерті Медіва, а разом з ним і гибелі Саргераса, душа якого була вигнана в Порожнечу.

Скориставшись недієздатністю Гул’Дана, Огрім Думхаммер вбив вождя Орди Чорнорука та всю Тіньову раду Гул’Дана, але самого чорнокнижника вбити не наважився. Думхаммер став новим вождем Орди, однак війна з людьми на цьому не закінчилась, а навпаки, продовжилась з новими силами.

2f79436ffb38baa1e37a405a8466fea4

Події гри розпочинаються вже ближче до закінчення війни, і в двох кампаніях Людей і Орків, гравцеві доведеться привести свою фракцію до перемоги, розгромивши столицю людей – Штормвінд, або розбити армію орків та очистити свої землі від загарбників. Тим не менш канонічним звершенням слід вважати перемогу орків, саме такий фінал і приводить до початку Warcraft II, але про нього в наступній частині OpenHistory.

Warcraft: Orcs & Humans демонструє доопрацьований геймплей Dune 2. На певній мапі гравцеві потрібно виконати завдання, попутно збираючи ресурси, будуючи базу та тренуючи війська. Перші місії, що за орків, що за людей – абсолютно ідентичні. Перш за все гравцеві необхідно збудувати базу, для цього є робітники людей та батраки орків. Збудувавши перші ферми та накопичивши ресурси, гравець може побудувати перші бараки для найму бійців. Це базис, який необхідний для проходження місій.

Ресурсів в грі всього два: дерево та золото. Ресурси в Варкрафті не безкінечні, видобувши все золото з шахти чи зрубавши весь ліс довкола бази, робітникам доведеться шукати нові джерела ресурсів, які запросто можуть опинитись поблизу ворожих таборів. Warcraft була першою грою, де використовується декілька ресурсів, в той час як Dune 2 та Command&Conqer був лише один ресурс, який збирали повільні та безпомічні харвестери, а не робітники.

Процес будівництва був теж унікальним. Накопичивши певну кількість ресурсів, робітникам необхідно протягнути дорогу, вздовж якої можна було зводити будівлі, які будували також робітники. Будівлі людей та орків відрізнялись тільки зовнішнім виглядом та назвами, хоча виконували абсолютно аналогічні функції. Ферми були потрібні для збільшення ліміту власних юнітів, казарми для найму бійців та лучників, звіринці та конюшні для вершників тощо.

В керуванні юнітів було одне маленьке нововведення, без якого зараз складно уявити жанр стратегій, а саме – рамка виділення юнітів. В “Дюні” доводилось вибирати кожного юніта окремо та віддавати йому накази, що дуже ускладнювало гру при керуванні великою армією.  В Варкрафті можна було виділити до чотирьох юнітів та одночасно віддати їм наказ. Однак хоткеїв ніхто не відміняв, і воювати чи просто збирати ресурси без використання гарячих клавіш на клавіатурі практично неможливо.

Що ж стосується юнітів, то як і в випадку з будівлями, в людей і орків вони, окрім назви і зовнішнього вигляду, практично не відрізняються. Я сказав практично, бо все ж деякі відмінності є. Перш за все різниця в магії: маги людей і орків використовують різний тип магії, і якщо одні спеціалізуються на призові секретів та демонів, інші можуть лікувати юнітів та викликати елементалів. Інші відмінності не суттєві, хтось трохи далі стріляє, хтось швидше рухається, проте в реаліях бою ці відмінності майже не відчуваються.

Що ж можна сказати у підсумку? Warcraft: Orcs & Humans – це гра, яка зробила просто неоціненний вклад в розвиток як жанру стратегій в реальному часі, так і ігрову індустрію в цілому, даючи старт для одної з найлегендарніших та найкультовіших ігрових серій. Однак, пройшло вже понад двадцять років з моменту релізу і, на жаль, гра не витримує перевірку часом. Запускаючи її в 2016 році, окрім ностальгічних почуттів від гри важко щось отримати. Але слід їй віддати належне, адже Warcraft був одним з першопроходців.

Віталій Забусик
Віталій Забусик @Fantom | Оглядач, блогер, хардкорний геймер, генератор ідей, невиліковний оптиміст.
Коментарі
    • Вікторія Забусик
      Kachavikus • 25.05.2016 19:45

      Погана звичка наганяти на фільмєц лише завдяки метакритику, оцінка якого зроблена лише на основі 6 рецензій.

  • Іван Янковий

    А я до речі проходив восени обидві кампанії в першому варкрафті. 🙂 щоб згадати. вони доволі швидко проходяться. годин по 7-8 здається на одну кампанію.

    • Zuluhed
      Zuluhed • 25.05.2016 22:13

      Я от не осилив, дуже незручне керування. 2 варкрафт колись пройшов, треба перепройти. Десь блізи обіцяли перевидання своїх старих ігор , було б круто.

    • jericho • 26.05.2016 18:08

      Недавно сів проходити Warcraft: Orcs & Humans, гра навдивовижу легко грається.
      Звісно досить проста й примітивна механіка, але як на мене, то “перевірку часом” вона таки проходить без особливих проблем.

  • Zuluhed
    Zuluhed • 25.05.2016 22:08

    Ех, пустив старечу сльозу ностальгії. Колись ще зачитувався цим в пдф-файлі в папці Warcraft 3.

  • Саня Кузьменко

    В перший Варкрафт ніколи не грав, а от в другий, свого часу, залипав дуже навіть. Одна з улюблених ігор на… PS1 =) Ну і потім Варкрафту 3, звісно, теж віддав належне. Але саме Варкрафт 2, з його магами, які перетворюють юнітів на овець, нафтовими вишками, черепахами-підводними човнами і фірмовими заставками Бліззард, які вже тоді були круті, от цей Варкарфт мій улюблений.

    Досі одна з улюблених стратегій. Зараз задумався, найкращі стартегії, які подобаються досі, це Варкрафт 2 і Вархаммер Дарк Омен, які я грав на PS1. Ну не дічь)