Огляд X-COM: Enemy Unknown

Так вже сталося, що наш час у ігровій індустрії багатий на ремейки. Свіжі ідеї вперто не хочуть лізти у голови іменитих розробників, тому вони вкотре беруться за переробку старого та заїждженого репертуару. Інколи це в них виходить вдало, інколи не дуже. А от що сталося з переродженням X-COM ми постараємося повідати у цьому огляді. Отже, зустрічайте огляд X-COM: Enemy Unknown, спеціально для читачів opengamer.com.ua

Історія гри та дещо про розробників

Розробкою займалася відома студія Firaxis Games. А відома тим, що її вклад у ігрову індустрію важко оцінити. Ця студія заснована Сідом Маєром – який і є головним героєм. Можна почати з того, що він займається розробкою ігор з далекого 1982 року – тоді багато з вас, читачів, ще і під столом не було. Під егідою Сіда світ побачила така серія ігор як Civilization  – спочатку у лаврах студії MicroProse, а потім і у Firaxis. Загалом Маєр приклав свою руку до більш ніж 40 ігор.

Серія X – COM з’явилася на світ у далекому 1993 році. І розробкою її займалися…. MicroProse, у лаврах якого трудився вищезгаданий Маєр. Однак трудився він над своєю цивілізацію, і про його відношення до згаданої серії ніде не згадується. У серії нараховується 5 ігор ( + ремейк першої частини, який і є героєм нашого огляду). Також є «духовний наслідник» серії – трилогія UFO. Однак там забрали деякі оригінальні моменти, в результаті чого фанати оригіналу закидали «наслідника» томатами і стали чекати на чудо. А чудо сталося 12 жовтня 2012 року та мало назву XCOM: Enemy Unknown.

Сюжет.

На дворі 2015 рік. Все ніби ок, науково технічний прогрес і так далі. Однак на Землю нападають інопланетяни, і починають красти, убивати та топтати гусей викрадати людей. Ми ж постаємо у ролі бравого командира суперсекретної організації X-COM, на озброєнні якої найтехнологічніша зброя, а прислуговують їй провідні уми-розуми зі всього світу. Однак відразу стає зрозуміло, що по частині озброєння і техніки ми далеко по заду б’ємо відстаємо від прибульців. Незважаючи на це, нам потрібно захистити Землю-матінку, чим ми і будемо займатися протягом усієї гри.

Графічна частина та звук

Найбільшим здивуванням автора було те, що гра розроблена на рушії Unreal Engine 3 . Не зважаючи на незовсім звичайне використання добре відомого нам рушія, гра доволі приємно виглядає. Хоча полігонів і не вистачає при близькому огляді, з висоти пташиного польоту все добре. Ми можемо побачити все, на що здатен старенький «Нереальний» рушій – що особливо порадує володарів не дуже потужних систем.

Загальний стиль зображення навряд чи можна назвати серйозним. Скоріше щось ближче до мультиплікаційного, але не так близько як Cell-Shading.

Головне – картинка гарна. Не викликає нарікань як з боку виконання, так і з боку оформлення. Але і вона не ідеальна – трохи нижче ніж 4, за 5-ти бальною шкалою.

У руки автора потрапила російськомовна версія гри. І крім того, що він міг розібратися у тому, про що йому оповідає комп’ютер, плюсів з локалізації не було. Голоси НеПіСів, як і ПіСів, навіть не намагаються бути живими. Навіть у бомжиків, що просять зранку біля магазину копійки і то більше життя у голосі.

Радує музичний супровід і звуки загалом. Вони є, вони не криві та не тиснуть на мозок – а більшого і не потрібно.

Геймплей

Весь ігровий процес у грі XCOM: Enemy Unknown можна поділити на 2 режими:

1. Керування штабом. Ви як керівник серйозної організації маєте свій секретний штаб. І все його керування лежить на ваших плечах: з моменту обрання його місця розташування до подальшої розбудови. Ви обираєте, які дослідження потрібно проводити, будуєте різні підземні споруди( а секретний штаб може бути тільки під землею) та закуповуєте різні прилади для ваших бійців.

Постійно приходиться слідкувати за різними параметрами, адже розмір коштів на вашому рахунку не безлімітний. Вам прийдеться обирати між купівлею новенької зброї, та запуском нового супутника. Перше допоможе вам у боях з інопланетянами, друге – знизить рівень паніки на матінці Землі. За останнім параметром постійно потрібно спостерігати, на нього впливають такі фактори як вдалість проведених ваших операцій, так і вже вищезгадані супутники. Нашинкували вкрай розбурханих у певному районі лунатиків, запустили туди супутник – і все добре, хом’ячки не хвилюються, а місцева влада відстібає вам дзвінку монету. Місію провалили, а на супутник грошей не вистачило – лемінги хвилюються, і коли паніка досягне свого піку – район вийде з вашої організації, що значно вплине на ваш бюджет.Час від часу від різних країн будуть приходити пропозиції, від яких важко буде відмовитися – продати трупачок якогось інопланетянина, або поділитися новими розробками. В результаті щось пропаде з вашого складу, але щось все ж таке впаде у ваші загребущі лапи.

Час від часу над різними регіонами можна буде помітити літаючі тарілки, на перехоплення яких потрібно буде висилати винищувачі.

2. Другий момент не менш цікавий. Точніше після «радісного» керування базою вас відправляють на поле бою, у місця де були помічені прибульці. Ось тут і проявляються всі елементи тактичної стратегії. Адже вам потрібно буде керувати відділенням у складі від 4 до 6ти бійців. Військових підбираєте ви, набираючи команду у себе на базі. Поступово, від місії до місії, ваші підопічні будуть набиратися досвіду, переростаючи з звичайних рядових у крутих вояк. Також є країни, з яких прибувають бійці, та їхня стать – це все за замовчуванням. Але імена можна змінювати – так у автора в команді був Шепард, Маркус Фенікс, Мастер Чіф та Цицькаста Баба. Простенький редактор дозволить трохи кастомізувати їхню зовнішність. Бійці бувають 4 типів:

1. Важка піхота

2.Штурмовики.

3.Снайпери

4.Підтримка.

В кожного є свої плюси і мінуси, а нормально вкачані солдати багато чого вартують на полі бою – тому постарайтеся підбирати підрозділ під ваш стиль ведення тактичних операції. Вдале використання скілів не рідко є чудовим шляхом до перемоги у бою і позитивного завершення операції. Крім того, інколи можна буде відкрити у вашого солдата псіонічні навики, які будуть додавати велеченькі бублики у бою. Завдання на карті варіюються – частіше це просто зачистка території, інколи вам потрібно буде евакуювати народ, час від часу витягувати важливих «шишок» з неприємних ситуацій, а часом і атакувати кораблі інопланетян.

До речі, про самі бої – вони покрокові. За один свій хід, кожен ваш боєць робить якісь дії. Як правило не більше двох. Наприклад: добігти до якогось місця, і популяти звідти по прибульцях. Або відразу шмальнути з рпг і накрити цілу групу. Зробили свій хід – чекайте на хід противника. Ця частина геймплею найбільш цікава – з одного боку вона доволі проста та цікава, а з іншого вона все ж вимагає певного рівня від бійця, і для вдалого закінчення операції не одноразово ваша совість змусить завантажувати недавні збереження .

Вердикт.

Однозначно одна з кращих ігор року. Не маючи серйозної рекламної кампанії, а тільки талановитих розробників та стару серію, перед нами один з шедеврів цього року. Не зважаючи на те, що жанр тактичних стратегій нинішньому геймеру мало відомий, ця гра проявила доволі високий рівень пристосування до гравця. Гра одночасно цікава, не звичайна, у певній мірі настільки ж складна, настільки й проста.  XCOM: Enemy Unknown буде цікава як і для старих олдфагів, так і для молодих геймерів, які хочуть порозважати свій мозок вечорами – хоча гра і не дуже довга, однак до тижня часу ви у ній проведете. Вона не ідеальна: графічна частина навряд чи задовольнить графодрочерів. Та все ж перед нами гра, яку ви, як фанат хороших ігор, просто зобов’язані спробувати – а може попре? Обов’язково до ознайомлення.

greendioz
greendioz Визначення рекурсії полягає у рекурсії рекурсії.
Коментарі