#gamefriday TES. Chapter One: Arena

Імперія на порозі громадянської війни, провінція постає за провінцією, а тут ще й імперський бойовий маг зраджує імператора і займає його пост. І світ може врятувати лише один в’язень, кинутий на призволяще у підземеллях Імперської Тюрми.

The Elder Scrolls. Chapter One: Arena – гість сьогоднішньої #gamefriday.

Гра, що задумувалася тоді ще молодою студією Bethesda Softworks, як гладіаторський файтинг, дуже швидко переросла основну ідею з Війая Лакшмана, який став відразу керівником, продюсером та головним дизайнером проекту. Задумка Лакшмана полягала у створенні повноцінної нелінійної RPG, де гравець сам обирав собі долю та завдання. Покладаючись на досвід таких серій, як Ultima Underworld та Wizardry, Bethesda вдалося зробити не тільки революцію, але й одну з найскладніших ігор за всю історію.

І це не жарт – гра являє собою справжнісіньке пекло для новачків жанру, і потребує досконального вивчення усіх своїх атрибутів перед тим, як братися хоча б за перше завдання основної сюжетної лінії. Однією з особливостей була повна унікальність проходження – усі підземелля (окрім деяких сюжетних) генерувалися для кожного гравця окремо, тож ніякі спойлери та підказки друзів не допомагали у їх проходженні. Також гравців вже з першого кроку по першому підземеллю очікувала ціла ватага монстрів, що спокійно відривали вам голову і нагадували про фішку всіх 3D-шутерів – Save-Load за кожним поворотом.

Вперше за історію комп’ютерних RPG у Arena з’явилися легендарні артефакти – Хризамер, Лук Ауріеля, Кільце Фінастера та інші, більш відомі гравцям за Morrowind, Oblivion та Skyrim. Втім, видавалися вони порційно – не більше одного на руки, тому якщо вам вдалося заволодіти, скажімо, Хризамером, то його треба було здати у ремонт днів на 10, щоб отримати квест на знаходження артефакту.

Також варто відмітити, що вперше і востаннє у грі був представлений весь Тамріель – а це 9 провінцій з більш ніж 300 об’єктами для відвідування – містами, селами, підземеллями та іншим.

Графіка та геймплей також були революційними – за графічними даними на 1994 рік Arena перевершувала навіть флагмана Doom, а бойова система була максимально призвичаєно до реальності – вам доводилося користуватися правою клавішою миші та рухати її у кількох напрямках, кожен з яких відповідав за певний кут удару та залежив від обраної зброї (довгі чи короткі клинки, булави, списи та інше).

Ще цікавим фактом вилося те, що гра була захищена від копіювання внутрішніми загадками – без офіційного мануала вам нереально було пройти навіть перше підземелля.

Два роки тому, до 20-річчя гри, Bethesda зробила подарунок всім фанатам, зробивши гру безкоштовною для скачування. Тож якщо ви хочете побачити, з чого почалися легендарні The Elder Scrolls – встановлюйте без вагань!

Єжі Рудь
Єжі Рудь
Коментарі

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *