Чотири вершника апокаліпсису Steam

maxresdefault (1)

І ось закінчився черговий літній розпродаж в стімі. Мільйони геймерів з усього світу поповнили гаманець дядька Гейба не на один мільйон доларів. І поки щасливі юзери стіму готові цілувати Габену п’яти та чіпляти з ним ікони, на просторах стіму все не так добре, як здається на перший погляд. Звісно, всі ми любимо Steam і в багатьох з нас в бібліотеці не одна сотня ігор. Проте, вже довгий час наша улюблена ігрова платформа страждає від суттєвих проблем, а разом із нею тисячі ні в чому не винних користувачів. Зустрічайте – чотири вершника апокаліпсису Steam‘у.

Shower-with-your-dad-sim-2015-1

Перший вершник – Steam Greenlight. На перший погляд здавалось, що нічого поганого статись не може. Незалежні розробники за невеличку компенсацію в розмірі 100 доларів мають змогу викласти свою гру у Steam Greenlight, де спільнота сама може обрати, хоче вона побачити даний проект у крамниці, чи ні. І все ніби-то йшло добре, але недобросовісні розробники почали безкоштовно роздавати свої ігри тим, хто за них проголосував. Любителі халяви одразу ж підтягнулись і буквально за декілька років крамницю Steam заповнили тисячі ігор, якість яких коливається між сміттям і лайном. Також до цього вдаються і українські розробники, спекулюючи на хвилі патріотизму в країні.

І з цим можна було б змиритись, якби в цій тоні сміття не гнили дійсно цікаві проекти. Контроль якості повністю відсутній, і якщо нічого не змінити – вже за декілька років в Стімі на одну нормальну гру припадатиме більше сотні інді-лайна.

57165a4a6b155_dayz_original2016041915542665

Другий вершник – це Steam Early Access. Підтримати розробника на самому початку розробки проекту, при цьому постійно маючи доступ до самої гри та спостерігаючи за усім процесом розробки – що ж може бути краще? Краще може бути лише у випадку, якщо ці ігри хоча б колись вийдуть зі Steam Early Access. В кінці 2013 року в дочасному доступі Стіму виходить горезвісна DayZ з цінником у 30$. Хитрожовті розробники заявляють, що вони не рекомендують купувати дану гру, проте наголошують, що трохи більше ніж через рік, коли вони дороблять гру, ціна збільшиться вдвічі. І за короткий термін DayZ була продана в кількості більше 2 мільйонів копій.

Дивлячись на таку популярність, інші розробники теж вирішують викласти свої недороблені ігри у Steam Early Access. На момент написання статті у ранньому доступі знаходиться вже більше 1000 ігор, а кількість ігор, що вийшли – не більше 30. І все б нічого, якби Гейб і його команда якось контролювали цей процес, однак навпаки, вони знімають з себе відповідальність, залишивши повідомлення в крамниці, що гра може колись вийде, а може і ні, купуйте на свій страх і ризик. А тим часом кількість ігор в Early Access збільшується щодня.

Untitledа-1

Steam Support – третій вершник. Я неодноразово чув нарікання на службу підтримки стіму, однак не звертав на них уваги. Проте, це тривало до того часу, поки мені не довелось зіткнутись з цим особисто. Все почалось з того, що одного разу в мене викрали пошту. Зловмисник побачив мої повідомлення зі стіму і поцупив ще й мій аккаунт, доступ до якого я відновив досить швидко, так як злодій був не дуже розумним, сівши грати Доту замість того, щоб зробити захист проти мене. Але мій аккаунт виявився заблокованим, я не мав доступу ні до соціалки, ні до крамниці. Стім порадив мені звернутись в службу підтримки та надати докази, що це моя сторінка. “Нічого страшного”, – подумав я, адже в мене було багато дисків з ключами і чеків з вебмані, які можуть служити в якості доказів. Того ж дня я надіслав листа в підтримку з ключами і чеками, сівши чекати відповіді.

Минув день, другий. Тиждень, місяць, а відповіді так і не було. Я вирішив відправити ще одного листа, а потім ще одного, але підтримка мене і далі продовжувала ігнорувати. І ось майже через чотири (Чотири, Карл!) місяці мені відписує працівник сапорту з повідомленням, що він не бачить, щоб моєю сторінкою користувався хтось іще і що на перший раз він мене розблокує, але щоб в подальшому я був уважніший. Багатомільйонна компанія Valve не може собі дозволити найняти більше спеціалістів, які будуть оперативно відповідати на листи користувачів, які кожного року вкладають свої гроші у цю ж компанію.

nokia_6130_old_mobile_phone_full_review_specifications-(mobighar.com)

Четвертий Вершник – це Steam Guard. Щоб зекономити на службі підтримки, Valve вирішили зробити систему захисту. Щоправда, вона не стільки захищає аккаунти користувачів, скільки заважає зручно користуватись усіма благами стіму. Валв підключили горезвісну подвійну аутентифікацію через додаток на смартфоні. А що робити людям, в яких нема смартфона або які не бажають ставити додаток? Такі люди страждатимуть вдвічі більше ніж ті, які його все ж встановили.

Свого часу я заробив немало коштів на ринку стіму завдяки коливанні цін, продажу карток та внутрішньоігрових предметів. Однак тепер, перш ніж ваш товар потрапить на ринок, він буде утримуватись впродовж 15 днів і 9 днів в тих, в кого є додаток. Що це означає? Я виставлю річ на ринок, яка коштує 5$, але через 15 днів її ціна опускається до 3$, мою пропозицію за 5 вже ніхто не купить, доводиться знімати, ставити знову і чекати ще 15 днів та молитись, щоб ціна на предмет не впала ще більше, або ж одразу ставити мінімальну ціну, чим втрачати зайву копійку. Це ж стосується і обміну між друзями. Звісно, це все зроблено, щоб на взламаному аккаунті не встигли продати чи віддати ваші речі. Але, повертаючись до попередньої проблеми, Steam Support все одно не поверне вкрадений аккаунт за 15 днів.

Так, всі ми любимо стім, і є щонайменше 5 причин облишити піратство і встановити Steam, однак слід пам’ятати, що і тут не все так гладко. Тим не менш, не слід забувати, що Steam – практично єдиний нормальний магазин цифрової дистрибюції, а також непогана соціальна мережа. Грайте тільки в хороші і ліцензійні ігри.  

Віталій Забусик
Віталій Забусик @Fantom | Оглядач, блогер, хардкорний геймер, генератор ідей, невиліковний оптиміст.
Коментарі
  • Andrew • 11.07.2016 14:24

    “9 днів в тих, в кого є додаток” не правда, чекати взагалі не треба, просто підтверджуєш через смартфон і готово.

    • Віталій Забусик
      Віталій Забусик • 12.07.2016 00:21

      Може й так, але це на відміняє того, що страждають ті хто не хоче, або не може, встановити додаток.

      • SKolomiets
        SKolomiets • 12.07.2016 11:49

        Окей. Я теж довгий час не користувався додатком. Бо, ти мабуть будеш здивований, електронна пошта є у всіх. Не скажу що надто страждав від трьох лишніх кліків мишкою (відкрити браузер > відкрити пошту > відкрити лист).

      • mixabuben • 28.07.2016 16:09

        Немає подвійної автентифікації – люди плачуть що крадуть аккаунти,

        додали захист, люди плачуть – навіщо, ніяк не вгодиш 🙂

  • Саня Кузьменко

    Тру сторі. Один з найбільших недоліків Steam, це можлива необхідність зв’язуватися з тех підтримкою. Я один раз з ними зв’язувався – слоупоки ще ті. Я тоді був здивований і дивуюся досі такому ставленні до користувачів.

    Стіму треба брати приклад зі Старсів (Poker Stars) – найкраща тех підтримка з якою доводилися спілкуватися. На всі питання дали вичерпні відповіді українською мовою вже за кілька годин після звернення, при чому то були не пусті відписки й лінки FAQ, а нормальні відповіді живого оператора. Хотілося  б таке бачити і в Стімі.

    P.S. З рештою “вершників” також цілком згоден.

  • Михайло • 14.07.2016 13:08

    Згідний тільки із першим пунктом. Через Steam Greenlight й справді йдуть тонни лайна, засмічуючи там самим steam.

  • OlehLeo • 27.07.2016 02:17

    Перший і другий пункти це цілком і повністю вина самих користувачів.Так, що Valve могли б втрутитись, але не вони корінь зла в цих проблемах, а самі люди, які або вибирають жахливі ігри, або платять реальні гроші за віртуальний(в даному контексті-недороблений, майбутній) продукт.

    Найбільша біда це якраз третій пункт-стім суппорт, після EA чату мені очі на лоб вилізали, коли я дізнався, що мені не те, що не відповідять в реальному часі як в ЕА чаті(скільки б ЕА не хейтили тут вони не те що на крок, а я би сказав на покоління попереду, і такий розклад вже не один рік), а ще й прийдеться чекати не один тиждень(в моєму випадку місяць).За цей довбаний місяць я втратив 150 гривень через стрибок курсу долара(передзамовляв ГТА5 і курс обвалився).Це просто жах, наскільки ж треба бути жадібними, щоб не зробити нормальної техпідтримки хоча б на рівні конкурентів, ви ж заробляєте набагато, набагато більше?

    • Віталій Забусик
      Віталій Забусик • 28.07.2016 00:56

      Провина Valve по першому і другому пункту теж є. Вони зробили усі умови, щоб було так як є зараз, вони дали можливість пропускати в магазин буть який шлак, якщо він буде мати достатньо лайків, і вони знімають всю відповідальність з розробників, які не хочуть доробляти свої ігри, за які вже було витрачено гроші. Але це тема для окремої статті, яка буде в серпні-вересні.

  • mixabuben • 28.07.2016 16:07

    “Валв підключили горезвісну подвійну аутентифікацію через додаток на смартфоні.” – ну якщо для вас подвійна аутентифікація це погано то не дивно що у вас пошту і аккаунт викрали.

     

  • mixabuben • 28.07.2016 16:14

    Поганий саппорт це дійсно проблема, але відповідь на питання – “Багатомільйонна компанія Valve не може собі дозволити найняти більше спеціалістів, які будуть оперативно відповідати на листи користувачів, які кожного року вкладають свої гроші у цю ж компанію.” ховається в відомому документі “Valve employee handbook” – де написана “фылософія” компанії – кожен працівник працює над тим над чим сам бажає.. відсутність прямого менеджменту і так далі.. думаю небагато людей мають бажання працювати в саппорті)))

  • AKELLA • 04.08.2016 21:52

    Підпишусь під кожним словом. Все таки так і є.

    Грінлайт – дійсно звалище, на якому в загаженому матрасі на дні купи сміття можна знайти чиюсь заначку. Я, на разі, ще не знаходив.

    А ще, я щасливий власник DayZ Standalone, який 2 роки грав в ArmA мод, 10 годин у злощасний SA, і знову рік грав у мод. А потім перейшов на ArmA3. Сама гра вже безнадійно застаріла, сам концепт потрохи набрид, кількість гавноклонів просто зашкалює, а в неї ще досі не можна стабільно пограти. Це був перший і єдиний раз, коли я хотів повернути гроші за куплену гру, і це щось таки значить.

    Підтримка стім – пошта росії в світі цифрового сервісу. Не мати онлайн підтримки в 2016 році для такого гіганта цифрової дистрибуції – злочин. Накривши ікону Гейбена, щоб не чув, можу сказати, що навіть підтримка оріджин, яка на 99% складається з індусів, справляє краще враження, просто тому що вона є, вона робить свою роботу і робить це за лічені години.

    Що до останнього, мій акк в стімі крали щонайменше 4 рази. Його відновлення – питання одного листа в підтримку, але це ж, одночасно, питання від тижня до місяця часу. Мій аккаунт в Оріджині теж якось вкрали. Я відновив його за 15, 15 (КАРЛ!!!) хвилин. Саме з цієї причини в мене стоїть аутинтифікатор і в мене не повертається язик сказати, як мене бісить підтверджувати кожен свій рух в стімі. Але це ціна безпеки, маю бути об’єктивним.

    Стім має свої проблеми але не має жодного достойного аналогу. Тому протру іконку Гейбена і во ім’я ПК і Гейба, і святого Стіма, адмінь.