Чому актори озвучки страйкують проти ігрових видавців?

Останній тиждень в ігровій індустрії виявився досить напруженими для великих видавців, і на просторах ігрових видань ця тема пройшла не те щоб повз, але особливого розголосу не отримала. Прибутковість геймдеву щороку зростає, видавці отримують чимало кешу за свої проекти і чимало людей, які залучені до процесу створення ігор, бажають отримати свою частку зиску від цієї нелегкої справи.

sag

Протягом останніх двох років Гільдія кіноакторів та Американська федерація телебачення і радіо (Screen Actors Guild and the American Federation of Television and Radio Artists) або скорочено SAG-AFTRA, котра захищає права 160 000 членів, вела переговори з ключовими гравцями ігро-індустрії стосовно підвищення заробітної плати. Однак, перемовини затягнулися, тому було прийнято рішення організувала страйк кіноакторів, які озвучують ігрових персонажів. 96% членів SAG-AFTRA підтримали рішення про страйк і встановили ультиматум: видавці до 21 жовтня мають знайти консенсус з гільдіїєю, стосовно підвищення заробітної плати акторам озвучки.

“Ми не хочемо йти на страйк, але після двох років невдалих переговорів іншого вибору у нас немає.” – розповів Кейт Фарлі, голос Тейна Кріоса з Mass Effect.

Видавці в обличчі EA, Activision, Disney і Take-2 не пішли на поступки SAG-AFTRA, мотивуючи свій вчинок тим, що члени гільдії це лише 25% всіх акторів озвучки відеоігор. Мовляв, ви собі там страйкуєте, коли їсти захочете – прийдете назад. Слід наголосити, що дійсно не всі голоси індустрії є членами SAG-AFTRA, але в лавах гільдії числяться такі відомі персони як Девід Хейтер (голос Снейка) і Дженніфер Хейл (голос жіночої версії командора Шепарда), котрі підтримали страйк. Страйк забороняє членам профспілки працювати над іграми для Activision, Disney, Electronic Arts, Insomniac, Take-2, WB Games і п’ять інших роботодавців. Страйк охоплює будь-яку гру, яка знаходиться у виробництві 17 лютого 2015 року.

sagaftra

Проте, фінансова сторона не єдина вимога страйку. SAG-AFTRA вимагає, щоб актори знали, над яким проектом вони працюють, до того, як їх візьмуть на роботу. Зрозуміло, що таким чином актори зможуть набивати собі ціну, оскільки за озвучування ААА проекту можна отримати більше грошей. З іншого боку – видавці піддають себе серйозному ризику – якщо актор озвучки не підпише договір на озвучування, він можете злити третім особам інформацію, на який проект його запрошували працювати, що може в підсумку вплинути на рівень продажів гри.

Інший аспект, на який тиснуть актори, заключається в тому, що ігри значно важче озвучувати, ніж інший розважальний контент. Сесії озвучки ігор довгі і вимагають від актора неабияких зусиль. Це впливає на вокальні здібності актора, але водночас збільшує прибуток за озвучування ролі. Відповідно до заяв SAG-AFTRA, умови праці також повинні змінитися на краще (замість 4-ох годинної сесії запису зробити 2 сесії по 2 години), а самі актори мають отримувати додатковий фінансовий бонус за кожні додаткові 2 млн проданих копій гри.

sgr-380_graphic_videogamecontrollers_r3_blackbkgrnd-01

Начебто деякі зрушення були досягнуті, навіть казали, що видавці погодилися на майже ідентичні вимоги SAG-AFTRA, однак профспілка відкинула лише 9% підвищення з/п і зміну тривалості сесії 2 по 2 за один робочий тиждень (5 днів) для своїх членів. Страйк розпочався 24 жовтня і відповідь видавців була миттєва. Activision, Disney, Warner Bros. Interactive, Take-Two Interactive і Electronic Arts запустили вебсайт sagaftravideogames.com, на якому вони закликають припинити страйк і розписали до дрібниць, яким чином вони бачать вирішення проблеми. Сайт також закликає, щоб члени SAG-AFTRA змогли проголосувати – чи погоджуються вони на запропоновані їм умови, таким чином намагаючись посіяти розбрат в середині профспілки.

Історія набуває все нових подробиць і можна з великою імовірністю передбачити, що висококваліфіковані юристи ігрових видавців таки дотиснуть SAG-AFTRA, але очевидно, що страйк для них не пройде безболісно. Нещодавно в мережу потрапив список компаній і проектів, які постраждають від страйку. Окрім вже відомих ігор, є нова частина Brothers in Arms. Хто-зна, які ще таємниці може розкрити SAG-AFTRA для досягнення своїх цілей. OPENGAMER слідкуватиме за розвитком ситуації і неодмінно поділиться новими подробицями.

Олег Онопрієнко
Олег Онопрієнко twitter @o_odez
Коментарі
  • Дмитро Зозуля
    Дмитро Зозуля • 31.10.2016 10:22

    Просто знову почнуть випускати ігри типу Морровінду – декілька реплік одним і тим же чуваком, інше все текст))

  • Twichi • 31.10.2016 11:50

    Якщо видавці погодяться на їхні умови то напевно ціни на ігри теж трохи піднімуться, особливо за ті самі ААА проекти