Assassin’s Creed: Unity

Assassins_Creed_Unity_Concept_Art_Gilles_Beloeil_03

Щорічно Ubisoft заробляє на серії Assassin’s Creed мільйони доларів. Більшість з цих коштів йде на фінансування розробки інших частин, тільки от в компанії слово «розробка» поступово замінилося на «маркетинг» і схоже, що боси Ubi абсолютно не бачать різниці між цими термінами. В результаті отримуємо наступне: очікування ростуть, а якість ігор падає. Та цього року  Ubisoft пішла ще далі – мікротранзакції. Так, вам не почулося, гра за 60$ має функцію «доплати, щоб перемогти» і це тільки початок, в Україні ж гру можна придбати тут. За ширмою багів і зависань ховаються куди більші проблеми і зараз ми про них поговоримо.

Я – раб власної свободи

Звичайно, не хотілося починати з поганого, але мені як фану всесвіту Assassin’s Creed гірко дивитися на паплюження  улюбленої гри. Надія почала відроджуватися з настанням нової ери консольних перегонів і саме next-gen зіграв з розробниками злий жарт. Так, панове розробники, щоб зробити проект нового покоління «трьох» років не вистачить.  Це вже закономірність, оптимізація в Ubisoft виходить через раз – Assassin’s Creed 3 (погано),  Black Flag (добре),  Unity (погано), Victory (?). З «Єдністю» розробники переплюнули самі себе. Детально зупинятися на цьому не будемо, сам факт потрапляння до списку TOP 10 найбільш забагованих ігор в історії говорить сам за себе.

Зараз своє слово мають сказати любителі відеокарт за 350+ баксів, мовляв: «це не в оптимізації справа а у відсталості ігрових систем більшості геймерів» і тут вони будуть праві, та не в усьому. Гра відверто провисає на PS4 і Xbox One, а це вже прямий натяк на криворукість. Unity має передову графіку сьогодення проте і вона не позбулася «мильних» текстур past-gen’у. Хоча в цілому картинка справляє хороше враження, нове покоління як-не-як.

Assassin's Creed® Единство2015-1-8-21-45-22
Unity має передову графіку сьогодення проте і вона не позбулася «мильних» текстур past-gen’у

Єдине, до чого немає запитань, так це до сетингу та ігрового світу в цілому. Революційний Париж захоплює геймера відразу. Перші години гри тільки те і робиш, що просто бігаєш вулицями і спостерігаєш за кожною деталлю міста вічних революціонерів та дешевих проституток. Ну і звичайно очі на лоба лізуть, коли бачиш кількість міського люду – це все ще просто статисти, які виконують роль масовки, проте грають вони до біса майстерно.  Тільки пересування серед натовпу річ не з приємних – як електрони відштовхуються одне від одного, так і юрба кидається в різні боки від Арно. Це можна було б легко виправити, додавши головному герою вміння пересуватися поміж людей в стилі Альтаіра, як про це висловлювався наш Славко. Шкода, що Greendioz не входить до складу команди Ubisoft Montreal.

Основна біда Unity в тому, що сам сетинг погано інтегрований з сюжетними і побічними завданнями. Місій в грі багато, та викликати задоволення можуть лише одиниці з них. Протягом гри зустрічається багато історичних постатей, та подати їхню історію так, щоб вона залишила після себе якісь спогади, в розробників, на жаль, не вийшло, хоча раніше це був один з козирів Assassin’s Creed. Якби Ubisoft приділила стільки ж уваги сайд квестам як і кооперативним місіям, то це однозначно додало б грі плюсів. Загалом більшість завдань настільки примітивні, що часто замислюєшся в доцільності їх проходження. Моменти з QTE взагалі щось особливе – на їхньому фоні Ryse: Son of Rome виглядає справжнім хардкором. До речі, зникли місії з прослуховуванням. Перевага це чи недолік – вирішуйте самі.

Слідуй за мною і відкинь сумніви

Геймплей нарешті зрушив з мертвої точки і почав потрохи прогресувати. Паркур зазнав найбільших змін і це логічно, оскільки будівлі в грі виконані в масштабі 1:1, то дертися на їхні верхівки за старою схемою було б як мінімум незручно. Тому розроби вирішили розділити для зручності «стриб-скок» на пересування верхом і низом відповідно. Це відобразилося і на механіці рухів, які тепер стали більш схожі на свої реальні відповідники. А нова здатність перекочування вберігає ноги Арно від переломів після стрибків з висоти. Залізти на Нотр-Дам, Пантеон чи Палац Правосуддя – це виклик з відповідною винагородою. Синхронізація завжди була особливою в серії, це вже згодом Ubisoft почала тулити її в кожну гру. Завдяки новим потугам рушія Unity, синхронізація знову почала вражати своєю красою. Стрибок віри на таких висотах викликає схожі хвилювання та емоції з першої частини Assassin’s Creed, Рауфу сподобалося б.

_qgJHij_hd0

Хвала Юноні, розробники змінили стелс. Не настільки кардинально, як хотілося, але вже щось. Перше, на що слід звернути увагу, так це на фантомний слід головного героя, запозичений, як ви здогадалися, з Splinter Cell. Додали систему укриттів, за якими тепер гравець вичікує жертву і це було б значно краще робити, якби в гру повернули свист. Поясність мені, кому це з розробів стукнуло в голову прибрати цю просту і водночас дієву можливість приманювати ворогів? Під ніж потрапили також пестощі та вбивства тварин заради їх шкур. Якщо з останнім зрозуміло, то чим так заважало просте погладжування песика, кицьки чи козла?

Канадці відверто брехали, коли розповідали нам про війну фракцій. Нею тут і близько не пахне. Є червоні революціонери – завжди косо дивляться на Арно, так і шукають нагоди буди від…сортованими за рівнем бойової підготовки; сині – уособлюють, поки що, законну королівську владу, нападають лише після того, як гравець їх спровокує; зелені – міщани союзники, часто влаштовують сутички посеред площ з представниками інших угруповань. Ніякої системи лояльності до тієї чи іншої групи немає.

Додали також рівень складності ворогів. Головна відмінність між першим і п’ятим рівнем – кількість броні та життя, більше вони ніяк не відрізняються. Новий тип супостатини – мужик зі списом, кудись подівся рубака з триквела, котрий вправно володів ножами, він би був досить доречним. Прибрали можливість битися прихованим лезом, замість цього додали фантомне приховане лезо, що по-суті замінило трубку з дротиками, адже має ті ж самі функції. Окрім цього, серед новенького в арсеналі вбивці з’явилися бомби з отруйним газом і гранати, що оглушають ворогів, хоча ні, це вже було в Revelations. Решта стандартний набір асасина: дим, петарди, гроші для жебраків.

Механіка бою майже та сама: удар, блок, контр-удар, ухиляння. До цього всього додали приголомшуючий і потужний удар та добивання. Саме ж рішиливо ворогів та нові рухи головного героя виглядають напрочуд ефектно.

I’m sexy and i know it

Вперше в серії з’явилася кастомізація зовнішнього вигляду, навички і прокачка персонажа. За кількістю модного одягу та костюмів Unity поступається хіба-що якійсь корейській ММО, тут придертися немає до чого. Зі скілами та досвідом справа трохи інша. Рівень персонажа збільшується за унікальні вбивства, ідеальний паркур і таке інше, кожна з перелічених дій дає очки кредо, які можна витратити на апгрейд спорядження або відкриття нових кольорів для гардеробу Арно. Щоб відкрити вміння на кшталт елементарного: кидання дріб’язку серед натовпу чи посидіти на лаві з Жаками, необхідно мати очки синхронізації. Отримати їх можна лише за виконання кооперативних завдань та за проходження сюжету. Так що, хоч-не-хоч а нудну історію проходити треба.

Assassin's Creed® Единство2015-1-13-2-20-39
Наглядаю за Едвардом, щоб той нічого не поцупив

 

Незрозуміло, чому розроби не зробили обмеження спорядження по рівню гравця. Так більшість зброї та броні треба відкрити за виконання завдань, але з самого початку можна придбати майже топовий предмет, головне аби кошти були. В результаті 90% всього набору речей оминає увагу гравця.

В Єдності – сила

Варто сказати відверто: мультиплеєр Assassin’s Creed потрібний як п’яте колесо возу. Кооперативне проходження з друзями – найідеальніший варіант, який напрошувався ще з перших частин Креда. Мрії гравців нарешті здійснилися, тепер кожен може створити власне Братство асасинів зі своїм наставником на чолі. Кооператив працює за тією ж схемою, що і наболілий Watch_Dogs: один з гравців створює хост, до якого приєднуються решта побратимів (максимум 4), далі ви можете займатися чим хочете, або женете біса, або проходите спільні завдання. Ubisoft пішла назустріч вовкам-одинакам та соціопатам, всі кооперативні місії можна пройти самотужки.

Окрім завдань для спільного проходження в грі є також місії «Наживи», де від вас вимагатимуть демонстрації навичок стелс-вбивць. Головна мета подібних завдань – знайти і вкрасти необхідний предмет, лишаючись непоміченим. Кожна секунда потрапляння варті на очі вплине на обсяг кінцевої виручки. Саме в цих місіях допомагає ще одне вміння Арно – взламування замків. Велика ставка в кооперативі робиться на синхронізації спільних дій. Потрійне синхронне вбивство дасть не тільки відчуття злагодженості команди, а й купу кредо поінтів. Щотижня Ubisoft влаштовує змагання клубів, за перемогу дають нове спорядження, щоб перемогти треба набрати більше очок кредо ніж решта команд у вашому дивізіоні, при чому очки підсумовуються з одиночного і спільного проходжень. Загалом кооператив вийшов вдалим, єдине чого бракує, так це нових місій. Будемо раді бачити вас в Братстві OpenGamer, шукайте нас за тегом – OGUA.

Assassin's Creed® Единство2015-1-11-20-23-22
Команда OG за кольорами світлофора: Dezmond, AvengeRofDeviL, john_shepard

В принципі до кооперативних місій можна віднести і розломи Helix – такі собі часові аномалії, де Арно потрібно збирати дані Абстерго і звільняти інших асасинів-невдах, котрим не вдалося вибратися з розлому.

«Послушай гражданин»

acu_78

Над саундтреком до гри працювала пара композиторів, Кріс Тілтон і Сара Шахнер. Тілтона ви можете впізнати за роботою над SimCity та серіалу «Межа» (Fringe). Шахнер з 2009 співпрацює з Браяном Тайлером, який і залучив її до роботи над Far Cry 3 і Assassin’s Creed IV: Black Flag, тому не дивуйтеся, якщо почуєте знайомі нотки з «Чорного Прапора».  Музичний супровід можна порівняти з аналогічною роботою Джаспера Кіда до першого Assassin’s Creed – досить специфічний саундтрек. Музика Unity чудово доповнює гру, але вона не з тих, яку можна просто увімкнути в плейлісті і слухати. Ну і звичайно підкачала головна тема гри, вона приблизно того ж рівня, що і решта композицій і ніяк не виділяється.

Ще гірша справа з локалізацією. Фраза «Послушай гражданин» допече вас за лічені години і переслідуватиме до кінця гри. Актори взагалі не напружувалися, озвучуючи своїх персонажів, навіть Леонід Ярмольник не допоміг. У позитивному спектрі можна виділити лише актрису, яка озвучувала Елізу та Петра Іващенка з голосом Арно, решта виконали свою роботу «на відчепись».

 

Ніщо не істина, все дозволено

Усе дозволено для Ubisoft і за цю вседозволеність вони рано чи пізно заплатять. Я думав, гірше ніж з Black Flag в плані сюжету вже не буде. Вибачаюсь перед сценаристами, недооцінив. Ось список тих, хто покалічив один з кращих сюжетів ігроіндустрії: Александре Амансіо, Сілвейн Бернард, Тревіс Стоут, Рассель Ліс, Дербі Макдевіт, Сері Янг, Джеффрі Йохалем. А тепер найсмішніше – всі ці «майстри» пера будуть боротися в номінації за кращий ігровий сюжет від Американської гільдії сценаристів…

Персонажі не запам’ятовуються, за сюжетом не цікаво спостерігати, діалоги нікудишні, Арно легко піддається чужому впливу, не цінить Кредо, а саме братство швидше нагадує костюмований підпільний клуб. Добре, що хоч прибрали події у майбутньому, з цим в Ubisoft завжди були проблеми. Амансіо пояснював, що сюжет Assassin’s Creed став більш відкритим для нових гравців, однак від цього постраждали старожили.  Культова фраза Креда: «Ніщо не істина, все дозволено» лунає в грі 2 рази!!! Режисура – єдине, чим може похвалитися сюжет. Проте найбільший плюс історії – фінальні титри, з ними приходить полегшення від ванільної маячні, що завершилася. Чорт забирай, та самі титри довші за будь-яку сюжетну місію в грі.

Assassin's Creed® Единство2015-1-14-22-57-37
Режисура – єдине, чим може похвалитися сюжет.

Та найбільше французька компанія перегнула з монетизацією. Не вмієш грати чи мало часу на проходження? Не біда, придбай за 50€ 100 000 очок Helix і використовуй бусти! Що в результаті маємо:

433 ₴ гра + 310 ₴ Сезонний абонемент + 50 європаперів на прокачку = бюджет Анголи

Вони навіть в мобільний додаток втулили Premium версію за 2 бакси! Знаєте, що Ubisoft почала фіксити першочергово? Ні, не оптимізацію – мікротранзакції. Правильно сказав Віталік (AvengeRofDeviL): «Однієї гри мало, щоб відшкодувати всі збитки за Unity». Найприкріше, що їм за це нічого не буде. Можливо, падіння акцій після виходу гри якось вмотивує і направить на вірний шлях інвесторів, хоча це самообман, поки «people хаватиме», нічого не зміниться.

Вердикт – на гільйотину!

В Ubisoft вміють по-своєму дослухалися до фанів гри. Замість впровадження дійсно нових рішень розробники вирішили «позичити» найкращі напрацювання з інших ігор. Таким чином вони вбили відразу двох зайців: Перше – позбулися головного клопоту робити дійсно щось кардинальне і нове. Друге – тепер камінь в їхній город ніхто не кине: «Де інновації? Та ось вони, прямо у вас під ногами!». І вовки ситі і вівці цілі.  По-суті, покращення та інновації залишилися на папері. Можна скинути технічні проблеми на перехідний період нового покоління, але як можна пробачити відверте здирання грошей і прогнилий сюжет? З цією гідрою жадібності можна боротися лише не купуючи її продуктів, можливо після кількох втрачених мільйонів в Ubisoft замисляться про зміну свого ставлення до гравців.


Плюси: Вдало змодельований Париж, кооперативне проходження, графіка, оформлення симуляції Helix, додаток-компаньйон для мобільних пристроїв.

Мінуси: Мікротранзакції, оптимізація, сюжет і сценарій, російська локалізація.


Олег Онопрієнко
Олег Онопрієнко twitter @o_odez
Коментарі

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

  • Захар Савка

    Мікротразакції – те, що вбиває геймінг. Платити за ігрові досягнення це як піти в кіно і заплатити за те, щоб фільм перемотали на фінал. 

  • TheLion
    TheLion • 16.01.2015 10:59

    Бляха муха, вимагають справжніх залізних монстрів для гри, а графіка просто мило, ппц.

  • Legacy • 16.01.2015 15:36

    Не кажучи вже про геймплей, який те саме лайно.

  • Roman_re
    Roman_re • 24.01.2015 21:45

    Аааааааа…… урааааа….. юбіки заходять зліва (Watch dogs), справа (Farcry4), і ось вони зрівнялись з EA і NITRO!!!(Unity), і все фінішна лінія! Юбіки виграють турнір “Фанів і бро кидають на бабло”!

  • Олег Онопрієнко
    dezmond • 05.02.2015 04:17
    OpenReview OST:

    Peter Gabriel – Signal To Noise (Instrumental)

    George Frideric Handel – Sarabande
    Yeong Wook Jo – The Old Boy
    Armand Amar – Life 1
    Zack Hemsey – Empty Room (Instrumental)
    Chris Tilton – Chase by Chase Basis
    Placebo – Protege Moi
    Armand Amar –Cum Dederit