Assassin’s Creed IV: Black Flag

AS7

З чого все почалося

Не встигли геймери вдосталь награтися в Assassin’s Creed 3, як Ubisoft в лютому 2013 року запросила пресу на закритий захід, присвячений подальшому розвитку франшизи. Згадуючи події тих днів, можна прийти до висновку, що мало хто переймався новинами зі штабу франко-канадців. «Мабуть, анонсують нове доповнення до триквела, типу Brotherhood чи Revelations, Насінг спешл» – одноголосно торочили більшість гравців. Але несподівано для всіх, світові презентували нову частину Assassin’s Creed з новим героєм, новим часовим проміжком та з четвіркою в кінці. Такого нокдауну по здоровому глузду збоку Ubisoft ніхто не очікував. Але компанія вже мала подібний досвід і прорахувала можливу реакцію світового гейм ком’юніті. Витримавши град запитань, Ubisoft зі спритністю Еціо та мудрістю Альтаїра заспокоїла шанувальників серії. Хоча повністю приспати їх пильність не вдалося.

Попри те, що над грою клопочуться вже 3 роки 900 осіб з 8 студій, команді розробів все ще необхідно випустити нову частину Креда менше ніж за рік, відразу для 6 різних платформ. Тому завдання виглядало просто unreal. Відтак побоювання, що гра вийде сирою та неповноцінною поширилися. Чи підтвердилися ці побоювання і що взагалі являє собою Assassin’s Creed 4 Black Flag?

AC4 (1)

Агрх, тисяча градусів мені в пляшку рому!

Золоте сторіччя піратства манило чимало відчайдухів до Карибського басейну на пошуки пригод та незліченного багатства. Серед таких авантюристів опинився головний протагоніст гри – Едвард Джеймс Кенуей – безвідповідальний егоїст-алкоголік, нащадки якого відіграють неабияку роль у Війні за незалежність США. Не в змозі більше вислуховувати набридливе белькотіння своєї дружини, Едік слухає свого друга Чьоткого паца і вирішує податися у капери. Проте Утрехтський договір 1713 року ставить хрест на його корсарській кар’єрі, тому Кенуей переходить на темний бік сили, вивішує Чорний Прапор і починає грабувати «коровани».

Під час набігу на судна його величності Георга І, наш герой «тісно» знайомиться з асасином Дунканом Уолполом і з цього моменту починається сюжетна зав’язка гри. Є одна суттєва відмінність Едварда від всіх інших протагоністів серії – йому абсолютно по барабану столітні війни між асасинами і тамплієрами. Він використовує обидві сторони собі на перевагу, з невеличким пріоритетом на користь братства вбивць. Головна мета – награбувати якомога більше товарів для подальшого збуту, щоб жити як у Бога за пазухою.

Легкий бриг – Галка, «позичена» у старих друзів англійців, допомагає у досягненні цієї цілі. По суті, Галка є не менш важливим елементом у грі ніж наший головний герой. Саме за штурвалом цього корабля ви проведе найбільше часу, граючи в Assassin’s Creed 4.

AC4 (2)

Плацдарм моїх майбутніх маєтків

Світ гри можна розділити на 2 частини. Перша: величезні безшовні простори Карибського басейну, наповнені різноманітними таємницями та подіями. Друга частина: міста, острови, архіпелаги, бухти, тощо. Якщо на суходолі переважає стелс геймплей, який зазнав малих змін, то на морі пріоритетним виступає екшн. Правильне чергування обох стилів дозволяє розтягнути фан ігрової сесії ще на кілька годин.

Мапу світу поділили на кілька зон, кожну з яких контролює форт Британської чи Іспанської імперії. Захоплення фортеці відбувається також в 2 етапи: спочатку знищуємо берегові укріплення та гармати за допомогою гренадерської могутності Галки, потім вже безпосередньо руками Кенуея вбиваємо керівників форту. Після цього гравцеві відкривається мапа регіону з розташуванням майже всіх скринь, місцями затонулих кораблів, фрагментів анімуса і таке інше.

AC4 (3)

Розробники досить просто, а головне – вдало, зробили баланс між регіонами. Хочете отримати більше прибутку? Будь ласка, відправляйтеся на незвіданий південь, проте зважайте на той факт, що при відсутності покращень вашого транспорту лінійний корабель відправить вас і вашу команду на корм рибам першим же залпом бортових гармат. Це в свою чергу стимулює гравця поліпшувати Галку, а для цього потрібні ресурси, які знаходяться в трюмах кораблів. Тому і займаємось для цього піратством – беремо на абордаж зустрічні кораблі. Якщо ж їх просто топити, то ви отримаєте лише половину награбованого. На більших суднах більше ресурсів, а де в нас більші кораблі? Правильно – на Півдні, тому гравець потрапляє в такий собі замкнений кругообіг.

AC4 (14)

Ерон-дон-йо-хо-хо

Щоб отримати інформацію про вантаж, який перевозить той чи інший корабель та рівень прокачки цього судна, необхідно скористатися підзорною трубою Капітана Едварда. Існує кілька типів плаваючих засобів від найменшої шхуни чи канонерки до величезних лінійних кораблів. Справжні пірати можуть випробувати свою майстерність у вмінні керувати та стріляти, кинувши виклик Легендарним кораблям 60-го рівня. Проте не варто навіть рипатись без суттєвої прокачки Галки, інакше ви просто згаєте свій час і нерви. Змінити Галку можна не лише технічно, а й візуально: вітрила, штурвал, носова фігура корабля, словом xZibit approved.

AC4 (11)

Абордаж суден хоч і виглядає одноманітно, але на диво, не набридає. Після смерті певної кількості членів ворожого екіпажу в залежності від величини корабля та виконання інших умов гравець мусить обрати долю корита: відремонтувати Галку, відпустити решту команди, що в свою чергу знизить рівень розшуку, або ж відправити захоплене судно до флоту Кенуея, детальніше про який трішки згодом.

Ваша діяльність не залишиться не поміченою: чим більше ви топите і захоплюєте, тим вищий ваш рівень розшуку, понизити який можна давши хабара або, як зазначалося раніше, шляхом помилування. Якщо цих процедур не зробити – за вашою макітрою відправлять мисливців на піратів. Сильно нашкодити вони навряд чи зможуть, але забрати дорогоцінний час, плентаючись постійно під ногами, їм цілком по зубах.

ac4

Історія Едіка, який побалував малу РОМ-колою

По сюжету Едвард довідається про дійсно великий куш – Обсерваторію, що за чутками володіє багатствами небаченої сили. Ясна річ, що це ж місце розшукують тамплієри, однак це не входить в плани асасинів. Останні дають Едіку контракти на вбивства, що швидше є не джерелом прибутку, а хоч якимось наповненням суходолу завданнями. Є також спеціальні місії допомоги братству, але не подумайте, що в Едварда прокинулися якісь думки про пізнання філософії креда, ні… Він все ще той розбишака і як і раніше ним керує жага до задоволення власних потреб. Такою потребою виступають ключі тамплієрів, за допомогою яких можна отримати круту бронежилетку. Усього в грі можна відкрити майже 2 десятки костюмів різного кольору та виробництва.

AC4 (28)

Живий світ

Серед найбільших міст у грі – Гавана, Нассау і Кінгстон. Нассау – це база піратів, на вулицях якої тиняється п’яний люд, гучно грає музика в місцевій таверні, всі щасливі та обригані, часто Нассау де попало.

Гавана – відголосок Венеції з АС2. Найбільш вдале місто з багатьма архітектурними пам’ятками та хорошими пейзажами, а стукіт від біганини по черепичних дахах будинків викликає нотку ностальгії. Тут навіть котика за вушком почухати можна.

Кінгстон – симбіоз двох попередніх міст, частини якого розділені водою на кшталт Стамбулу з АС Revelations, хоча для чого зробили це розділення не зрозуміло, адже всі ігрові події обходять стороною меншу другу частину міста. На околицях та інших дрібних територіях водяться дикі тварини, за шкури яких можна проапгрейдити костюм. Найбільшу та найдорогоціннішу здобич потрібно загарпунити: касатки, акули-молоти та білі, горбаті і не дуже кити. Вишенькою на тортику є великий білий кит, побачити якого можна лише рандомно.

AC4 (13)

Де Дезмонд, асасини, таплієри!?

Якщо з історією Кенуея все більш-менш зрозуміло, то події теперішнього не дуже клеяться до загальної маси. Попередні частини Assassin’s Creed були тісно прив’язані до Дезмонда Майлса і коли його історія закінчилася, утворилася ніша, яку Ubisoft заповнила першим, що під руку потрапило. Не віриться, як можна в кількох годинах геймплею зробити стільки ляпів та помилок . Ну хто повірить, що новоприбулий працівник Абстерго ламає систему мега-корпорації за один день, краще ніж Ейден Пірс? І це ще не весь перелік безглуздостей, допущених сценаристами.

Assassin’s Creed 4 Black Flag стала однією з перших ігор, яка має власний додаток-компаньйон для мобільних пристроїв. Завдяки йому можна в режимі реально часу моніторити положення гравця та ворогів на ігровій карті, керувати флотом Кенуея, читати базу даних анімуса, переглядати активність друзів чи мапи скарбів. Керувати флотом можна і в самій грі, але перевага додатку в тому, що його можна запустити навіть коли Black Flag вимкнена. Головна умова це Інтернет з’єднання, тож якщо у вашому універі чи на роботі є шаровий wifi, ви маєте можливість не лише скоротати час але й суттєво покращити матеріальний стан Капітана Едварда.

AC4 (10)

Своя економічна система і додаток-компаньйон

Флот у грі діє за наступним принципом: усі кораблі, які ви захопили безпосередньо в самій грі, відтепер служать вам для перевезення різноманітних товарів. Тут діє своя економічна система і грошова одиниця. Кораблі доставляють вантаж за певний час і отримають грошову винагороду. Вояжі можуть займати від кількох хвилин до двох діб реального часу. Щоб безпечно перевозити товари потрібно захищати морські шляхи. Це відбувається у вигляді покрокової битви. Як тільки рівень небезпеки падає від смертельного до надійного, можете спокійно відправляти наступну партію товарів.

Чим більше ви маєте кораблів, тим більше прибутку ви отримаєте. Місця в доках потрібно купувати, валюта також витрачається і на ремонт суден. До речі, ви можете допомагати вашим друзям, прискорюючи їх флот. В якості винагороди за добрі справи ви отримаєте бочки зі снарядами, які можна використовувати у покрокових битвах. Щоб отримати гроші від торгівлі, треба вже в самій грі зайти до каюти Едварда і перейти до флоту.

AC4 (25)

Арсенал пірата тренованого асасинами також збільшився. Відтепер у розпорядженні гравця є трубка з дротиками. З її допомогою можна приспати чи отруїти варту галюциногенами. Також гравець може відразу носити до 5-ти одиниць вогнепальної зброї. Найкраща зброя, будь то меч чи пістолет, дається лише за виконання певних місій. Бойова система залишилася без змін, так само як і тупий АІ супротивників.

Скриня золота на апгрейд заліза

Графічна сторона Assassin’s Creed 4 Black Flag виглядає на досить високому рівні. Кожна частинка комп’ютерних Карибів викличе екстаз будь якого графодрочера. Слідуючи останнім трендам, гра вийшла трішки забагованою на старті, але з останніми патчами ситуація стабілізувалася. Такої правдоподібної симуляції вітру та води зустрінеш не часто.

Погодні умови викликають неабияке захоплення від реалізму подій на екрані. Те саме стосується і музичної складової гри. Йти на повних вітрилах, слухаючи співи власної команди – просто неперевершено. Композитор гри Браян Тейлор продемонстрував всім своїм критикам, що він фахівець високого класу.

AC4 (26)

Я згодую тебе акулам, салага

Шкода, але про мультиплеєр гри такого сказати не можна. Він залишився таким же як і в попередній частині, лише змінили декорації та моделі персонажів. Нових режимів не додали, натомість отримали GameLab – такий собі комбайн, завдяки якому можна створювати свої правила гри на основі вже існуючих режимів.

Єдине покращення стосується оформлення меню. Подача інформації стала приємнішою, а стилісти явно надихалися інтерфейсом Windows 8. Хоча серед налаштувань персоналізації та 99 рівнів престижу можна загубитися. Проблеми з підключеннями до серверів Ubisoft залишилися, дурнувата система NAT також присутня. Коротше кажучи чогось кардинально нового ви в мультиплеєрі не знайдете.

AC4 (16)

Гідний летючий голандець

Assassin’s Creed 4 Black Flag – це спроба залучити нових гравців до серії. Піратський сетинг сприяв можливому розквіту даної тематики в наступних іграх. Вже зараз французька компанія думає над створенням нової франшизи про однооких моряків. Ubisoft ще раз довела, що конвеєр може бути якісним, але рано чи пізно виробництво потрібно зупиняти на профілактичний ремонт. Світ отримав класну гру про піратів, але поганий Assassin’s Creed. Від Креда лишилися лише приховані леза та капюшон, який вдягають час-від-часу. Навіть вартові переслідуючи Едварда кричать не «Асасин!» а «Пірат!».

Спроба змінити наземний геймплей зазнала краху, сюжет не знають у якому напрямку розвивати. Можливо Ubisoft хотіла створити новий бренд з назвою Devils of Caribbean чи щось подібне, але побоялася. Натомість вирішили виїхати на імені вже всім відомої франшизи. Так чи інакше але ми отримали хорошу гру, не таку як очікували, але все ж таки хорошу. Потрібно зробити паузу в серії, зібратися з думками та переосмислити пройдений шлях, знайти якісь інші підходи і можливо тоді на світ з’явиться ще одна гра покоління.

 

Олег Онопрієнко
Олег Онопрієнко twitter @o_odez
Коментарі

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

  • qwertyyaarik • 09.02.2014 18:45

    Супер! Вам би на телебаченні свої ролики крутити. Монтаж, озвучка, текст – все на найвищому рівні.

    P,S, Гра теж непогана 🙂

  • Саня Кузьменко
    Sancho_Panda • 09.02.2014 23:28

    Класний огляд) Під пиво було дуже класно дивитися. Задав тон всьому вечору))

  • Matthew_Hetfield
    MattHetfield • 14.02.2014 16:37

    Юбіки мають прихований талант до піратських ігор ? Нехай продовжують ідею піратства і зупинять (хоча б на час) AC.

    • [GG|ua]Na'Vi
      НаВі • 19.02.2014 20:11

      нова франшиза – це добра, але як на мене серію АС псує тільки сетинг в сторону сучасності(поява вогнепальної зброї і тд.) .. наприклад якщо б юбісофт не спішив так сильно над АС 5 то може вони вернули б франшизу в звичне русло – кредо, таємниці, стелс…

  • Aklend • 23.07.2014 17:09

    Не дивлячись на сильно оновлену графіку, геймплей та «йо-хо-хо і пляшку рома» все одно складається враження що це просто дуже велике ДЛС до третьої частини. Я звичайно розумію, що це не Відьмак чи Скайрім, але додаткові завдання тут напевно найгірші в серії і можуть принести задоволення хіба що аутистам та дуже терплячим перфекціоністам. У “наземному” ігроладі ніяких дійсно кардинальних змін не відбулося, герой як завжди залишається неушкодженим після стрибка висотою в кілька десятків метрів у сіно (навіть при дощі, коли воно за твердістю не сильно відрізняється від дерева), а ворогам не позаздрять навіть люди з синдромом Дауна. За штурвалом стає дещо цікавіше, але знову ж таки, після кількох десятків потоплених кораблів стає нудно, та продовжуєш виключно через бажання прокачки корабля. Гру “поза анімусом” без нецензурної лексики коментувати важко, тому просто скажу, що краще її не було б взагалі.
    Не дивлячись на різноманітні недоліки гра вийшла більш – менш пристойною, але не доречною. Історія серії, хоча й не без запитаннь, досить логічно завершилась у ACIII і гадаю на ній потрібно було зупинитися. Та напевно не слід забувати що в першу чергу Ubisoft – бізнесмени, тому скоріше за все AC чекає доля CoD, NFS та інших загальновідомих «шедеврів»